AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:03 #21 Del Skrevet tirsdag kl 22:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han bare skjønner ikke hvorfor jeg blir irritert. «Alle glemmer. Det er ikke så farlig.» Kan han ikke bare lære seg å sjekke at han faktisk ble ferdig? Han setter ALDRI støvsugeren på plass. Den står midt i stuen i mange dager før det er min tur til å støvsuge og jeg rydder den bort. Jeg burde kanskje la være å rydde den bort, men jeg orker ikke å leve med en snublefelle midt på stuegulvet. Han er nødt til å se den! Anonymkode: b8b7e...9a2 Du må velge: er dette det rette forholdet for deg? Jeg har mine tvil... Støvsugeren og sengen er sikkert bare dråpen som får begret ditt til å renne over i dag... Spillet, er det på nettet? Resett routeren og lat som ingenting... Anonymkode: e3bf9...23d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet tirsdag kl 22:32 #22 Del Skrevet tirsdag kl 22:32 Igjen en mannebaby. I tillegg respekterer han ideg ikke ved å la deg vente. Blir man ikke tørr av dette, så vet ikke jeg🤢 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet i går, 03:47 #23 Del Skrevet i går, 03:47 Det er utrolig hvor glemsom noen er. Som om de gir en f i å bidra i hjemmet. Å mase på en voksen mann, er jo helt på tryne. Han burde jo virkelig ta seg sammen og slutte å late som han ikke vet hva som bør gjøres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet i går, 04:02 #24 Del Skrevet i går, 04:02 AnonymBruker skrev (6 timer siden): AnonymBruker skrev (6 timer siden): Menn har ikke husmorvask-genet.. Anonymkode: 99f07...27c Han har øyne og en fungerende hjerne. Han klarer vel å lære seg å gå og sjekke at han ble ferdig. Han gjør vel det på jobben? Anonymkode: b8b7e...9a2 Litt Off Topic.. Klipper folk fra andre innlegg og later som de siterer, eller har innlegget som siteres forsvunnet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:04 #25 Del Skrevet i går, 04:04 Dette er typisk meg, jeg har ca 10 prosjekter gående samtidig når jeg først skal gjøre noe. Jeg har adhd da. Mannen er vant til det og ler bare litt av meg, men stort sett så blir jeg ferdig med det jeg må gjøre, men mannen må ta noe av det. Om mannen din er normalt oppegående, uten diagnoser ol, så er det vel bare latskap fordi han vet at du gjør ferdig det han ikke gjør? Anonymkode: a35a2...6ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet i går, 04:17 #26 Del Skrevet i går, 04:17 Menn har ikke husmorvask-genet..^^ Merkelig....Jeg vet om mange menn som faktisk gjør mer i hjemmet enn kona. Hvor kommer det genet fra? Unnskyldninger er det massevis av. Akkurat som om en dame ikke gjør en dritt hjemme. Balanse er viktig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 05:08 #27 Del Skrevet i går, 05:08 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ville bare bedt min om å fullføre arbeidet. Jeg venter i stua. Vær rask jeg må legge meg. Har du ikke kustus på mannen? Blir sur? Er bare din feil at han tørr det. Anonymkode: 7551c...827 Hvorfor skal hun måtte ha kustus på mannen? Han er et voksent menneske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:32 #28 Del Skrevet i går, 05:32 Noen mennesker ER så glemsomme og gjør det ikke med vilje, og kan gjerne ikke noe for det. Andre hater husarbeide og lager mer rot enn det opprinnelig var når de rydder; "Hva? Klager du? Det er SISTE gang jeg rydder når du skal være så utakknemlig. Ingenting jeg gjør er godt nok. Du får gjøre det SELV da, du som er ekspert!" Anonymkode: 462f4...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:41 #29 Del Skrevet i går, 05:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen mennesker ER så glemsomme og gjør det ikke med vilje, og kan gjerne ikke noe for det. Joda, men da ville de vel blitt litt flaue når de oppdaget det, pauset eller avsluttet spillet og ordnet opp umiddelbart? Ikke blitt sur, sagt at de skulle gjøre det «snart» mens kona måtte mase? Anonymkode: b0172...d8a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:53 #30 Del Skrevet i går, 05:53 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samboer og jeg hadde vaskedag i dag. Jeg tok badene mens han støvsugde og skiftet sengetøy. Har hatt en lang dag så i hele kveld har jeg gledet meg til å gå og legge meg i rent sengetøy. Så kommer jeg inn på soverommet for å legge meg, og der står støvsugeren midt på gulvet, og han har glemt å ta på rent sengetøy. Når jeg spør ham bare trekker han på skuldrene og sier han sikkert glemte hva han holdt på med da han la det skitne sengetøyet i vaskemaskinen. Er det lov å være så glemsk? Går man ikke tilbake og sjekker før man sier seg ferdig? Han glemmer seg hver gang han holder på med husarbeid men aldri når det er hobbyting. Anonymkode: b8b7e...9a2 Han glemte ikke. Siden han ikke har noen respekt for deg så tenkte han at kjedelige greier bør du gjøre så hans kongelige selv kan gjøre hva han vil når han vil. Du er såpass uviktig som menneske at det er ikke så nøye med deg. Han syns det er helt greit å påføre deg ekstraarbeid du ikke har bedt om. hadde han respektert deg, så hadde han tenkt at det fortjener du ikke å bli påført. Anonymkode: 1ecd5...f90 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:29 #31 Del Skrevet i går, 06:29 Min er slik 90% person.. (og så har jeg nok høyere standard) Men arbeidssom er han, og positiv, og setter seg aldri ned på sofaen om han kan gjøre noe for oss/huset. Så vi har bare løst det slik at han har ansvar for de fleste faste oppgavene. Han støvsuger, vasker vinduer, tar kjøkkenet hver dag, vasker badene... Så koster det meg ingenting å sette støvsuger inn i skapet, plukke opp sengetøy fra gulvet, gå over armaturene på badene, legge de siste tingene inn i kjøkkenskapet, og så videre. Anonymkode: 772e1...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #32 Del Skrevet i går, 06:42 Jeg har adhd, og glemmer ofte hva jeg holder på med. Gudene måtte vite hvor mange ganger jeg har gått inn på soverommet for å legge meg og oppdaget at jeg glemte legge på nytt trekk. Støvsugeren står ofte midt på gulvet, fordi jeg tenker jeg skal støvsuge noe mer eller tømme den. Og så glemmer jeg det. Jeg kan være halvveis i vask av badet, så skal jeg bare legge på plass noen smykker, og ender med å sette fra meg vaskebøtta, sortere hele smykkeskrinet, før jeg starter på middagen. Gjett hvor vaskebøtta står...? Så ja, det er absolutt mulig være så glemsk. Men! Hvis kjæresten minner meg på noe jeg har glemt, så ordner jeg det med en gang. Jeg sitter ikke å spiller, da legger jeg fra meg spillet og ordnet opp i kaoset mitt. Kjæresten min er vant til at jeg er surrete, spesielt på ettermiddag/kveld (medisinen slutter gradvis å fungere utover dagen). Han er vant til at en del ting blir gjort halvferdig og at jeg trenger påminnelser. Men når han må mase på meg, så blir jeg sur og irritert på meg selv, jeg blir ikke irritert på han. Anonymkode: babb3...ce4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 06:45 #33 Del Skrevet i går, 06:45 Alle kan glemme, alle kan ha en dårlig dag og alle er ikke enig om alt alltid. Spørsmålet er om han bryr seg ellers eller lar han alle vaske oppgaver/rydding falle på deg? Om han bryr seg i det daglige og oppfører som et voksent selvstendig menneske ellers hadde jeg latt slike ting gli forbi med shit happens. Jeg gjør feil jeg og. Men om han lar ansvaret for huset falle på deg og ikke tar ansvar for det så må du enten finne ut av om du vil leve med det sånn, eller om du skal innse at dere ikke er kompatible og avslutte forholdet. Noen velger sånn sett og å bli i forholdet, for å ha noe å klage over og noen å kjefte på. Men de har jeg aldri forstått meg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #34 Del Skrevet i går, 07:00 Jeg er dessverre slik, jeg har ADHD. Men hvis jeg jlir påmimmet det, så blir jeg jo flau og ønsker å fikse det. Men fplk som ikke er i kontakt med sine følelser tåler gjerne veldig dårlig å bli flau, og mange med ADHD som ikke har lært mer om dette og verktøy for å vpkse, er ekstremt (!) dårlige på å motta kritikk. Det oppleves som avvisning for dem og at de ikke er bra nok. Så blir jo det en selvoppfyllende profesi! Eeeeellers.. Kanndet være weaponozed incompetence. Da er han bare en drittsekk. Ts, er det noen andre tegn på ADHD i hans væremåte ellers? Anonymkode: cc59c...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #35 Del Skrevet i går, 07:41 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han vet vel at du gjør det for ham, så han gidder ikke. Anonymkode: b91ca...026 Og enda verre. Han bryr seg ikke. Senga er ikke så skitten i hans øyne. Altså, sånn er det her. Det er helt komisk hva min mann er villig til å leve med... i forhold til hva jeg selv føler. Men nå har vi også vært gift i 10 år og sammen i over 15 år. Og tro meg, det er ikke fordi jeg gjør tingene for han. Etter vi fikk barn måtte min husarbeidslist også senkes betraktelig om ikke jeg skulle dø av stress. Familien og barna ble viktigere enn strøkent hus. Og gjennom årene har det blitt helt tydelig at det er sant, mannfolka har helt andre øyne enn oss og forhold til slikt. Så her gjør han det jeg ber han om uten at han er enig i behovet. Men han gjør det da. Heldigvis. Men ting som er viktig for meg må jeg ta meg av i stor grad. Fordi han rett og slett ikke bryr seg. Han hadde sikkert skiftet på senga tilslutt, men neppe etter en uke slik jeg ønsker. Han ser ikke poenget. Det er derfor de ikke gjør det. MEN - og et viktig men: Hvis dere er enige om at han skal gjøre det, for å avlaste deg, og han ikke gjør det, så er det uansett er samlivsproblem som må adresseres. For da er han jo ugrei mot deg, og da må dere jo snakke sammen om en løsning. Blir det veldig mye slikt, så han store deler av uka jobber som din hushjelp for å ha et insta-verdig hus f.eks, kan det hende han er dritt lei. Fordi dere ikke er enige om hvor lista skal ligge. Samtidig må jo han også respektere at din list er høyere enn hans. Det morsomme er at man jo kan forstå hvorfor så mange krangler om husarbeid. Det handler jo bare om kommunikasjon, om forståelse for hverandres syn, respekt for hverandre, og å komme til en enighet der en eller begge må både gi og ta. Spør du meg er husarbeidet samliv i et nøtteskall. Så er man uenige om husarbeid kan det være at det er ugreit på andre områder også. Fordi kommunikasjonen kanskje ikke er på topp. Her har vi etter alle disse år selvsagt funnet ut av hverandre. Han gjør det jeg ber om, så lenge min list er ok lav. Vi er enige om at å ha det litt rent er en bra ting for oss. Og at ikke begge må bidra. Han foretrekker at jeg gir beskjed, fordi han erkjenner at han ikke ser slikt like godt. Men han utfører uten problem. Ingen av oss orker en fast dag, vi trives med å ta det ved behov. Han er kjøkkenansvarlig, tar alt av oppvask, rydding av kjøkken, matpakker til ungene, og lager egentlig all middag. Jeg har personlig kokk. Det er magisk! Til gjengjeld tar jeg alt av klesvask med mindre jeg må delegere litt fordi jeg ikke har tid. Så han har alltid rene klær der de skal være. Men støvsugingen blir ofte så jeg sier at "også kan du ta en runde med støvsugeren i løpet av dagen, for nå trengs det". Senga er nok mitt hovedansvar, jeg trives med det, da har jeg kontroll. Og det er helt ok. Hygiene og bad tar vi begge. Men vi har jo brukt litt tid på å lande dette. Jeg kunne sikkert irritert meg grønn over at hans list er lavere enn min. Men det blir et langt liv, så jeg valgte aksept og å finne en løsning. Jeg tar gjerne mer av husarbeidet, så lenge han lager alle matpakkene. Jeg hater å lage matpakker, han synes det er helt ok. Men han synes klesvask er kjedelig, men det liker egentlig jeg. Og da funker det. Så, man må bare bruke tid på å snakke om hvordan dere vil ha det og hvordan det kan fungere. Har dere en avtale er det vanskeligere for han å bryte den, når han skjønner at han gjør det fordi det er viktig for deg, og ikke fordi han liksom skal bry seg om at senga er ren nok. Og så må du få fokuset på de viktigste tingene du vil han skal bidra med. Tilsvarende får man da ofte igjen hva som er viktig for den andre, og da må man selvsagt respektere det i andre enden. Er slik som må til for å leve sammen. Anonymkode: 2bd4a...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #36 Del Skrevet i går, 07:49 petterm skrev (3 timer siden): Litt Off Topic.. Klipper folk fra andre innlegg og later som de siterer, eller har innlegget som siteres forsvunnet? Det der la jeg også merke til, og lurer på det samme. Anonymkode: f881a...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 08:10 #37 Del Skrevet i går, 08:10 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samboer og jeg hadde vaskedag i dag. Jeg tok badene mens han støvsugde og skiftet sengetøy. Har hatt en lang dag så i hele kveld har jeg gledet meg til å gå og legge meg i rent sengetøy. Så kommer jeg inn på soverommet for å legge meg, og der står støvsugeren midt på gulvet, og han har glemt å ta på rent sengetøy. Når jeg spør ham bare trekker han på skuldrene og sier han sikkert glemte hva han holdt på med da han la det skitne sengetøyet i vaskemaskinen. Er det lov å være så glemsk? Går man ikke tilbake og sjekker før man sier seg ferdig? Han glemmer seg hver gang han holder på med husarbeid men aldri når det er hobbyting. Anonymkode: b8b7e...9a2 Han gidder ikke, heter det. Han vet at du ikke akkurat kan legge deg i en seng uten sengetøy - da tar du det. Selvfølgelig har han ikke glemt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #38 Del Skrevet i går, 08:20 Herregud for en ubrukelig fyr. Og du også! Slutt å dille sånn med han. Sitte og vente på at han skal spille ferdig et spill, wtf?! For hver gang han blir sur så blir du dobbelt så forbanna! Her er det på tide å sette skapet ordentlig på plass. Du gjør jo bare livet helt elendig for deg selv Anonymkode: 44dea...a0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Joda, men da ville de vel blitt litt flaue når de oppdaget det, pauset eller avsluttet spillet og ordnet opp umiddelbart? Ikke blitt sur, sagt at de skulle gjøre det «snart» mens kona måtte mase? Anonymkode: b0172...d8a Det finnes glemsomme folk som ikke gjør det med vilje, men som heller ikke vil innrømme feil og lyger om grunnen eller påstår at DU sa jo at du skulle gjøre det, eller påstår at de har skiftet på sengen selv om sengen står der og beviser det motsatte. Tro meg, de finnes. Når de gang på gang ikke fullfører det de sier de skulle gjøre, så spiller det ingen rolle hvorfor når det aldri blir en endring. Og det er tomme ord Anonymkode: 462f4...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #40 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han tok av sengetøyet og la det i vaskemaskinen. Nå er sengen uten sengetøy. Han holder på med et spill som han lovet ville være ferdig om 5 minutter. Jeg sitter i trappen og venter og sier fra for hvert minutt som går. Jeg maser og prøver å distrahere ham så mye at han taper, sånn at spillet snart er over. Ja, i kveld er jeg skikkelig meggete. Anonymkode: b8b7e...9a2 Et spill? Han kan ikke slutte før runden er ferdig? Er han 7 år? Bare å røske ut stikkontakten, så kanskje han husker å gjøre ferdig neste gang. Han får bare bli sur, du er surere! Anonymkode: a06b5...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå