Gå til innhold

Samboer som glemmer å fullføre husarbeidet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg hadde vaskedag i dag. Jeg tok badene mens han støvsugde og skiftet sengetøy.

Har hatt en lang dag så i hele kveld har jeg gledet meg til å gå og legge meg i rent sengetøy.

Så kommer jeg inn på soverommet for å legge meg, og der står støvsugeren midt på gulvet, og han har glemt å ta på rent sengetøy. 

Når jeg spør ham bare trekker han på skuldrene og sier han sikkert glemte hva han holdt på med da han la det skitne sengetøyet i vaskemaskinen. 

Er det lov å være så glemsk? Går man ikke tilbake og sjekker før man sier seg ferdig?
Han glemmer seg hver gang han holder på med husarbeid men aldri når det er hobbyting. 

Anonymkode: b8b7e...9a2

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han vet vel at du gjør det for ham, så han gidder ikke.

Anonymkode: b91ca...026

Nettopp, dump han

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han det ferdig når du påpeker det da? Eller gjør du det? 

Anonymkode: 161d4...f11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han det ferdig når du påpeker det da? Eller gjør du det? 

Anonymkode: 161d4...f11

Ja, men da må jeg mase og så blir han sur over at jeg maser. Men jeg skal gå og legge meg og da må han fullføre jobben nå, ikke om en time. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Menn har ikke husmorvask-genet..

Anonymkode: 99f07...27c

Han har øyne og en fungerende hjerne. Han klarer vel å lære seg å gå og sjekke at han ble ferdig. Han gjør vel det på jobben? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men da må jeg mase og så blir han sur over at jeg maser. Men jeg skal gå og legge meg og da må han fullføre jobben nå, ikke om en time. 

Jeg ville bare bedt min om å fullføre arbeidet. Jeg venter i stua. Vær rask jeg må legge meg. 

Har du ikke kustus på mannen? Blir sur? Er bare din feil at han tørr det. 

Anonymkode: 7551c...827

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår virkelig ikke. Tok han av sengetøyet og puttet det i vaskemaskinen - og han er på soverommet uten å se at sengen mangler sengetøy? Hva foregår? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville bare bedt min om å fullføre arbeidet. Jeg venter i stua. Vær rask jeg må legge meg. 

Har du ikke kustus på mannen? Blir sur? Er bare din feil at han tørr det. 

Anonymkode: 7551c...827

Nei, jeg har ikke kustus på mannen. Han er jo ikke en hund? Hvorfor er dette min feil? 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Menn har ikke husmorvask-genet..

Anonymkode: 99f07...27c

Newsflash: det har ikke kvinner heller.

Anonymkode: cbbd9...dba

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke. Tok han av sengetøyet og puttet det i vaskemaskinen - og han er på soverommet uten å se at sengen mangler sengetøy? Hva foregår? 

Han tok av sengetøyet og la det i vaskemaskinen. Nå er sengen uten sengetøy.

Han holder på med et spill som han lovet ville være ferdig om 5 minutter. Jeg sitter i trappen og venter og sier fra for hvert minutt som går. Jeg maser og prøver å distrahere ham så mye at han taper, sånn at spillet snart er over. Ja, i kveld er jeg skikkelig meggete. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han holder på med et spill som han lovet ville være ferdig om 5 minutter. Jeg sitter i trappen og venter og sier fra for hvert minutt som går. Jeg maser og prøver å distrahere ham så mye at han taper, sånn at spillet snart er over. Ja, i kveld er jeg skikkelig meggete. 

Sukk, hørtes ut som min ex mann. Har adhd. Klarer utmerket godt alt som er gøy, ikke noe husarbeid. Ble skuffa over seg selv at han ikke husket på ting og tok sinne ut over meg. Så ja, skilt i dag…

Anonymkode: 977c0...602

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når spill er det viktigste for han, er det på tide at du vurderer om dette er det rette forholdet for deg.

Anonymkode: e3bf9...23d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når spill er det viktigste for han, er det på tide at du vurderer om dette er det rette forholdet for deg.

Anonymkode: e3bf9...23d

Han bare skjønner ikke hvorfor jeg blir irritert. «Alle glemmer. Det er ikke så farlig.»

Kan han ikke bare lære seg å sjekke at han faktisk ble ferdig?

Han setter ALDRI støvsugeren på plass. Den står midt i stuen i mange dager før det er min tur til å støvsuge og jeg rydder den bort. Jeg burde kanskje la være å rydde den bort, men jeg orker ikke å leve med en snublefelle midt på stuegulvet. Han er nødt til å se den! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da legger du på din dyne så får han ordne resten. 

Anonymkode: f8c72...794

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger du på din dyne så får han ordne resten. 

Anonymkode: f8c72...794

Vi har laken som går over hele sengen, så hvis jeg gjør det så er 80% av jobben gjort og eneste som gjenstår for ham er hans dyne. Det gidder jeg ikke. Selv små barn klarer dette. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er ikke moren hans.Han er ikke en tenåring.  Det burde være helt unødvendig  å måtte mase på ham når han har begynt å spille midt i å bytte sengetøy. Det tar seriøst 10 minutter. Måtte han ha en pause etter 5 min? Ikke bruk tid på å mase, men legg på sengetøy på din side av sengen og gå og legg deg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...