Gå til innhold

Finnes det kvinner her inne som ikke har negative fordommer om menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... seriøst undrende på dette temaet?

Ønsker å vite hva du mener og hvorfor uansett mening.

Anonymkode: 85654...53d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om absolutt ingen menn? Den kvinne tror jeg neppe finnes. Siden de aller fleste av oss har opplevd ubehagelige ting fra 11-13 års alderen

Anonymkode: 34e9a...a0e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

... seriøst undrende på dette temaet?

Ønsker å vite hva du mener og hvorfor uansett mening.

Anonymkode: 85654...53d

Tja, ikkje godt å seie. Den som har fordommar veit det jo ikkje. 

Så kanskje det ja. 

Anonymkode: 44eea...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har veldig mange fordommer mot mennesker, menn og kvinner likt egentlig. Mennesker er både bra og dårlig og de fleste velger veldig mye dårlig..

Anonymkode: a243c...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg har noen 🤷‍♀️ 

Jeg har enkeltpersoner jeg ikke ønsker noe godt her i livet, og sikkert en del generelle fordommer, men ingen kjønnsspesifikke fordommer jeg kommer på. 

Anonymkode: 9cae2...5a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mennesker med veldig dårlig selvinnsikt vil påstå at de ikke har noen fordommer..

Anonymkode: a243c...20b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror nok de fleste ikke er helt fordomsfri bare man graver dypt nok. Jeg kan for eksempel tenke at menn generelt er dårlig på å multitaske. Men generelt prøver jeg å se mennesker og deres egenskaper fremfor kjønn. Vi er jo ikke bare kjønnet vårt først og fremst. 

Anonymkode: 8f736...6f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer fordi jeg i likhet med de fleste andre jenter og kvinner har flere ubehagelige opplevelser med menn fra ung alder.

Anonymkode: c5c2c...d40

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fordommer fordi jeg i likhet med de fleste andre jenter og kvinner har flere ubehagelige opplevelser med menn fra ung alder.

Anonymkode: c5c2c...d40

Signerer.

Jeg er gift med en fantastisk mann, som virkelig er hel ved. Men jeg er ganske skeptisk til menn generelt, både på bakgrunn av egne opplevelser fra ung alder, og fordi jeg jobber tett på mennesker som har opplevd veldig grove ting fra menn. Dere er rett og slett grovt overrepresentert i å være uempatiske og behandle mennesker som objekter. 

Anonymkode: d60e4...218

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på mannen det. Eller dama for den saks skyld. Jeg har enkelte fordommer, men de går ikke mot kjønn som gruppe. Mer mot valg innenfor adferd, uttalelser, holdninger, foreninger/partier man understøtter osv.

For øvrig synes jeg overskriften oser av fordom, så TS er kanskje ikke helt plettfri selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg har så mange fordommer. Jeg er bare litt skeptisk innimellom. Plettfri er jeg langt ifra. Tenker at det finnes noe godt i alle mennesker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok noen fordommer, men de er ikke nødvendigvis kjønnsspesifikke. Eneste jeg kan komme på når det gjelder menn er at jeg tror at mange single menn som er 40+ og kanskje også yngre enn dette drikker mye. Også i ukedagene. Det handler om min erfaring med denne aldersgruppen både når det gjelder venner, bekjente og noen jeg har vært borti som potensielle partnere. 

Anonymkode: 160c2...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mi snart førti år lange erfaring tør eg hevde at korvidt ein er ein drittsekk eller ikkje har null og niks med kjønnsorgan (eller anne definert kjønnsidentitet) å gjere.

Eg har óg erfart at til og med likestilte Noreg er eit samfunn der menn som gruppe enno i dag nyt fordelar som kvinner ikkje har. Ikkje på papiret, men i djuptgravne haldningar som vises i korleis vi ter oss mot kvarandre, og korleis vi oppdreg ungane våre.

Eg meiner at menn burde bli seg meir bevisst akkurat det, i staden for ja men kva med barnefordelingssaker og sjølvmord kvar gong media nemner at kvinner, som gruppe, framleis er mindre priviligerte enn menn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fordommer mot alle menn, og jeg har opplevd lite problemer med menn. Men å ikke ha noen fordommer overhodet mot absolutt alle menn i hele verden blir jo litt naivt. Hva med f.eks (ikke rasistisk ment) menn kl 12 om kvelden fra andre land som sier «hey honey, where do you live? Youre so cute». Burde jeg ha ingen fordommer? Gi dem tlfnr og adresse, invitere dem inn på te? 

Anonymkode: a4431...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med tidligere voldtektsforbrytere, ikke ha fordommer der heller? Invitere hjem?

Anonymkode: a4431...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot menn. Det bygger på mine egne erfaringer og dels hva andre har fortalt. Men jeg har også gode opplevelser med mange menn. Jeg er klar over dette så jeg prøver å møte alle menn som jeg møter damer, altså på en virkelig måte, som om det er første gang jeg møter dem.

Anonymkode: 966d2...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...