Gå til innhold

Vaskehjelp som låste seg inn før avtalt tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da jeg drev å vasket hadde jeg en rute jeg skulle ha, da var det noen ganger hvis et sted ble avlyst eller at en ikke fikk tatt det en skulle pga uforutsette ting at vi kom tidligere til andre kunder. Vi kunne jo ikke bare stå der . Vi hadde fra sjefen klar beskjed ferdig på et sted, dra rett til neste å start.  

Anonymkode: cbb2d...94c

Men ga dere ikke beskjed? Til og med postbudet, elektrikeren og rørlegger gir beskjed om at de er på vei.

Anonymkode: f99fb...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er delvis ufør og delvis i jobb. Jeg bruker et rengjøringsfirma annenhver uke for å klare å stå i jobb. Avtalen er at de skal komme til et fast klokkeslett. Jeg bruker ofte den dagen på å dra på fysio, eller bare sove lenge og ta det litt med ro for å hente meg inn. 

I dag skulle vaskehjelpen komme og da jeg kom ut av dusjen hørte jeg klirring fra kjøkkenet. Jeg skvatt skikkelig og trodde det var innbruddstyver eller enda verre der jeg sto naken. Men det var vaskehjelpen som hadde kommet 35 minutter før avtalt tid og låst seg inn fordi hun tenkte at jeg var på jobb siden hun kom så tidlig. Jeg har gitt henne dørkoden en gang jeg måtte i et møte på jobb, så det var jo dumt av meg å ikke bytte kode. 
Men er det ikke litt drøyt av henne å bare låse seg inn uten å spørre først? Hun kunne sendt meg en melding vel? Eller er jeg rar som reagerer på dette? 

Anonymkode: 8a79e...221

Skyld deg selv. 35 min er jo ingenting. Du er rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men ga dere ikke beskjed? Til og med postbudet, elektrikeren og rørlegger gir beskjed om at de er på vei.

Gjør de nå egentlig det? Hvis de er innenfor en viss slingringsmonn mtp avtalt tidspunkt så kommer de vel bare? 

Det er også forskjell på de som kommer som krever noe fra huseier (underskrift på en leveranse, forklaring av hva som skal gjøres osv), og vaskehjelp som har vært der før og vet hva som skal gjøres.

Vi har også vaskehjelp, og hun kommer aldri "presis". Det er aldri helt samme tid hun bruker hos oss heller, det kommer ann på hvordan det ser ut her når hun kommer. Så at det blir en viss forskyvning i programmet i løpet av dagen er jo helt naturlig. Jeg tror de fleste helst ønsker å slippe å måtte få henvendelsee på om det er greit å komme en halvtime før. Men dette vet jeg jo, så om jeg hopper i dusjen ikke så alt for lenge før jeg forventer at hun kommer tar jeg jo med meg klær inn på badet osv. 

Å ringe på før man låser seg inn derimot burde hun jo ha gjerne ha gjort. 

Anonymkode: ecedc...977

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I form av "vi kommer mellom 09 og 15" ja og så kan de likevel dukke opp 0830. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime tidligere er da ingen sak. Alt folk henger seg opp i altså🙄 Renholdere har konstant tidspress for å rekke over alt de skal, så man må regne med slitt slingringsmonn ene eller andre veien. 

Anonymkode: b0181...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ringte sikkert på. Du hørte det ikke fordi du var i dusjen

Anonymkode: 9fbdb...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...