Gå til innhold

Hvordan lære gubben helt grunnleggende bilkunnskaper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gifta meg med en byfyr og tok han med hjem på bygda. Det er smått og stort her som han aldri har lært. Én ting som plager meg skikkelig er at han stadig vekk tafser på frontruta for å få vekk dugg. Da blir det bare verre og ser til slutt slik ut:

20241119_093320.thumb.jpg.283388405f8bc84193b1c120cda4e5e3.jpg

Sånn ser bilen hans ut på førersiden, bare masse dugg. Jeg sier det til ham, men han skjønner ikke at det kanskje er lurt å kjøre med åpne vinduer, ha viften på fullt, ACen på for å tørke...sånne ting. Nå har jeg sagt det masse i tre år uten å nå frem. Er en hel remse med andre greier også som han bare nekter å lære.

Så hvordan i alle dager når man inn til en mann med praktiske råd?

Anonymkode: f32d4...cb5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud..😂🙈...byggutter er jo som en hest i en stige når det kommer til praktiske ting...du kunne jo sent ham hjem og fått tak på en skikkelig mann da.. ?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre med åpne vinduer? 🤔😆

Anonymkode: 3393f...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så lett for å skifte ut min utkårede, @Tått, men kan jo prøve å fikse han litt først da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er byjente på bygda, men vet tydeligvis mer om bil enn han typen din. Og jeg hadde ikke engang bil før jeg flyttet hit. Men jeg hører etter når folk snakker, og plukker opp tips og triks.

Anonymkode: eebd2...36e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sånn ser bilen hans ut på førersiden, bare masse dugg. Jeg sier det til ham, men han skjønner ikke at det kanskje er lurt å kjøre med åpne vinduer, ha viften på fullt, ACen på for å tørke...sånne ting.

Bilen min er 15 år gammel og jeg har aldri hatt problemer med dugg selv om jeg ikke kjører noe på fullt med vinduene åpne :) 

Anonymkode: 42616...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gifta meg med en byfyr og tok han med hjem på bygda. Det er smått og stort her som han aldri har lært. Én ting som plager meg skikkelig er at han stadig vekk tafser på frontruta for å få vekk dugg. Da blir det bare verre og ser til slutt slik ut:

20241119_093320.thumb.jpg.283388405f8bc84193b1c120cda4e5e3.jpg

Sånn ser bilen hans ut på førersiden, bare masse dugg. Jeg sier det til ham, men han skjønner ikke at det kanskje er lurt å kjøre med åpne vinduer, ha viften på fullt, ACen på for å tørke...sånne ting. Nå har jeg sagt det masse i tre år uten å nå frem. Er en hel remse med andre greier også som han bare nekter å lære.

Så hvordan i alle dager når man inn til en mann med praktiske råd?

Se først etter om all luft blåses mot frontruta, og at vifta går på høyeste hastighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke så lett for å skifte ut min utkårede, @Tått, men kan jo prøve å fikse han litt først da. :P

🤭..Jo lykke til med å forme mannen ..

Et lite tips på veien bare..Etter at du har sagt den samme tingen en to tre ganger er det eneste som vil endres med mer mas fra deg din verdi for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...