Gå til innhold

Er det flere enn meg? :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får nesten dårlig samvittighet da jeg skal handle kle til barna nå fordi det er så mye som har jule-tema. Vi har ikke all verdens med penger og å bruke 300kr på en pyjamas eller genser de bare kan bruke i noen dager i juletiden sitter langt inne. 
Når jeg kjøper til julaften så må jeg bare ta noen festklær som kan brukes resten av tiden de bruker størrelsen. 
Føler meg bare alene når jeg ser venninner kjøpe julepysjer, flere antrekk med jule-tema til barna sine på feks Kappahl der det for blir 1000kr bare for et helt antrekk, og definitivt enda dyrere for antrekk til tre barn. 
Er det flere? 🙃

Anonymkode: 182e8...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min tjener ekstremt godt. Han handler mest brukt på Finn til sine barn nettopp fordi han ikke ser poenget med å brenne bort penger på klær de knapt kan bruke i 6 mnd før det blir for smått.

For min del har jeg aldri brydd meg om at alt må være nytt eller merkevarer. Jeg må være forsiktig med penger og kjøper rimelige ting, gjerne litt for stort. Handlet akkurat noe vintertøy på Sport Outlet til ungen til en rimelig penge.

Vi bor trangt, men koselig. Vi har varme, mat i kroppen, en myk seng og tak over hodet. Vi betaler regninger og sitter igjen med litt til andre ting. Og jeg er lykkeligere nå enn da jeg hadde bedre økonomi med en tafatt og uengasjert eksmann.

Det viktigste er å sette pris på det du har og at barnet ditt får det det trenger, mest av alt et hjem fyllt med kjærlighet. 

Ikke samme deg eller mål deg selv mot hva andre har og gjør. 

Anonymkode: 96bf7...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser på det som villt sløseri å kjøpe masse klær med juletema for noen få dager. Kjøper herlig ny pjamas og en nisselue. Done. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En julepysj kan da vel brukes etter jul også? Den slutter da ikke å fungere fra 13. januar (20. dag jul)?

Anonymkode: f34dc...55f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt sykt forbruk å kjøpe mye klær med juletema til barn. Det rekker kanskje å bli brukt tre ganger før sesongen er over og neste år er det for smått…

Kjøp heller festklær som kan brukes også utover mot våren, samme med pysjer hvis du velger snøfnugg/stjerner isteden for nisser.

Anonymkode: 8b49b...43a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes julepysj hele året, så lenge det er kaldt nok til nattklær, så ungene bruker julepysjene i 1-2 år, men noen barn vokser jo kanskje mer.. En kan uansett finne sånt brukt.

Det samme gjelder festklær. Kjøp brukt, og gjerne noe som kan brukes ved flere anledninger. Jentungen her fikk en rød mummikjole, og den ble brukt flittig året rundt, selv om det var vinter/juletema. I år må vi kjøpe ny kjole, da hun har vokst fra alt, men det blir sikkert noe brukt fra tise eller finn. Hva enn vi finner først. 😊

Selvfølgelig koselig med nytt hvert år, men nødvendig? Absolutt ikke. Heller ikke noe vi her i huset gjør. Vi kjøper nye (brukte) klær når vi må, ikke bare fordi.

Anonymkode: 42966...dad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...