AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #21 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fremdeles skrukkete mage med masse strekkmerker 5 år etter fødsel. Fikk barn i slutten av 20-åra og i 30-åra. Bare som en motvekt til alle disse som spretter tilbake i gamle kropper. La ikke på meg spesielt mye i svangerskapet heller. Anonymkode: eea2e...954 Ja, det var voldsomt med damer her som ABSOLUTT ikke fikk hverken strekkmerker eller endret kropp etter fødsel. Godt med en motvekt Anonymkode: cac55...b7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #22 Del Skrevet 19. november 2024 Tja, jeg var 29 da jeg fikk mitt første barn og fikk hverken strekkmerker, hengepupper eller hengemage. Nå har jeg to barn, er 37 år og synes jeg har en finere kropp enn noen gang. Godt trent og ingen kan se at jeg har fått barn 😊 Så alder trenger ikke å ha noe å si👍 Anonymkode: 40128...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #23 Del Skrevet 19. november 2024 37, 2 barn uten å ha noen endringer på kroppen. Det vil jo ikke si jeg har en fin kropp. Anonymkode: 8998b...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #24 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg har to kull og fikk barn da jeg var 20,23, 35 og 36år. Har kun fått strekkmerke i det ene svangerskapet (23år), og det var kun to små striper som gikk bort innen noen år. Hadde mye fostervann det svangerskapet, og er eneste gutten i flokken, ellers var alt identisk som de andre tre med tanke på vektoppgang ol. Jeg har ikke fått hengepupper med noen, men hoftene mine har blitt bredere etter jeg fikk barn. Forskjellen aldersmessig for meg er selve magen. Den ble flat ganske fort i tyveårene, mens i tredveårene fikk jeg heng/muffinsmage/løs hud som jeg ikke har fått bort tross trening og sunt kosthold, i tillegg til at jeg brukte laaaang tid på å kvitte meg med graviditetskiloene i tredveårene (men her var det to tette svangerskap som kan ha noe å si) mens jeg trillet de av meg første halvår i tyveårene. Anonymkode: f53c0...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #25 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg tror genetikk og hudtype betyr mer enn alder. Var 39 og 43 da jeg fikk barn, og fikk ingen strekkmerker noen steder på kroppen. Smurte meg ikke med noen kremer annet enn vanlig bodylotion av og til. En annen ting som jeg tror betyr mye er vektoppgang. Var som deg slank i utgangspunktet, og gikk opp ca.10 kg begge gangene. En veldig stor vektøkning hadde trolig gitt mer strekkmerker og også hengepupper. Mine henger ikke, men det kan også være fordi jeg ikke ammet. Anonymkode: b5118...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #26 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det var voldsomt med damer her som ABSOLUTT ikke fikk hverken strekkmerker eller endret kropp etter fødsel. Godt med en motvekt Anonymkode: cac55...b7d Ja? Er det galt av oss som ikke fikk endret kropp å skrive noe? Anonymkode: 6303c...ae2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #27 Del Skrevet 20. november 2024 Tror genetikk betyr mest med mindre man er ekstremt ung eller gammel når man får barn. Jeg var ung og fikk både ekstreme hengepupper og ødelagt underliv, men det betyr jo ikke at du får det. Ville forhørt meg med mor og mormor for å få et lite innblikk. Anonymkode: 287c5...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #28 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg fikk barn som 21 åring så eldre enn deg ts, men magen min ble helt fin igjen, puppene hadde jeg strekkmerker på fra da jeg fikk pupper. Fikk ikke flere, puppene ble like fine igjen etter amming. Jeg tror unge kropper kommer fortere tilbake til seg selv. Jeg har fått barn som 21,25,29 og 32 og svangerskapet når jeg var 32 er det svangerskapet som har satt sine spor. Da fikk jeg hengepupper, da trakk ikke magen og huden seg like fort tilbake. Lykke til som ung mamma, og du det er lov å tenke på kroppen sin selv når man får barn❤️ Anonymkode: 57945...aa2 Alder er nok ikke uvesentlig, men det er heller ikke det faktum at hvert svangerskap er en stor belastning for kroppen. Så man er mer utsatt for hebgepupper og andre «skavanker» etter fjerde svangerskap uansett. Anonymkode: 7d8ce...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #29 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alder er nok ikke uvesentlig, men det er heller ikke det faktum at hvert svangerskap er en stor belastning for kroppen. Så man er mer utsatt for hebgepupper og andre «skavanker» etter fjerde svangerskap uansett. Anonymkode: 7d8ce...0f4 Det er man sikkert, men huden blir mindre elastisk med årene, det er en grunn til at huden til eldre henger mer, det kommer skrukker osv. Så når huden strekkes som eldre så vil den ta lenger tid eller aldri gå tilbake slik den var Så all logikk sier jo at en eldre kropp vil bruke lenger tid eller aldri bli seg selv igjen enn en ung kropp. Vi eldes selv om vi får barn senere enn vi gjorde før. Huden hos eldre Fra medisinsk leksikon Med alderen endres hudens kvalitet. Papillene blir mindre markerte, og reduksjonen i elastisiteten gjør at folder i huden ikke flater ut like lett som før. Ansiktet får permanente furer (på tvers av den mimiske muskulaturen), og endringer i bindevevets sammensetning gjør huden hos eldre mennesker tørrere. Melanocyttene går for en stor del til grunne og gjør pigmenteringen ujevn og flekkete i forskjellig grad Anonymkode: 57945...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #30 Del Skrevet 22. november 2024 Uanonym bruker skrev (På 19.11.2024 den 20.50): Jeg tror ikke alder har så mye å si for hvor raskt (eller om) kroppen går tilbake til normalen. Det handler nok mer om gener. Se hvordan moren din ser ut, så får du en pekepinn Å smøre seg med krem vil ikke hjelpe mot strekkmerker. De kommer "innenfra", og det er hormoner som forårsaker dem (det er derfor mange også får dem i puberteten). Det eneste du kan gjøre, er å prøve å kontrollere vektoppgangen - anbefalt vektoppgang er ca. 12 kg. Dårlig å anbefale en gravid som va undervektig fra før å "kontrollere vektoppgangen". Man skal fokusere på at barnet får alle de næringsstoffene det trenger for å bli sunn å frisk, IKKE være livredd for å legge for mye på seg! TS er undervektig, og det anbefales da å legge på seg 12,5 - 18 kg. Spis sunt og nok! Barnet trenger sunt fett, proteiner og vitaminer. Og selv om man legger på seg 20 kg, så er det genene og ikke vektoppgangen som avgjør hvordan kroppen forandrer seg. Det ser man jo i denne tråden. Anonymkode: 7a42a...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå