AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Lite klageinnlegg! Ble uteksaminert med bachelor i 2022, men fant ikke noe jobb, og fikk veldig lite hjelp fra NAV med å lage nettverk. Jeg valgte derfor å ta 1 år på fagskole. Nå har jeg gått et år uten å fått meg en eneste jobb, og mye av det (tror jeg) er av at jeg ikke har tidligere betalte jobber som jeg kan vise fram. Jeg har søkt på både stort og smått, altså alt jeg kunne tenkt meg å gjøre uten å bli gal eller sjuk. For det meste kontorjobber, men også tilkallingsvikariat, julehjelp, sommerjobb, vareplukk til nettbutikk/lager, typiske jobber som trenger ekstrahjelp. Får kun avslag. Jeg prøver fortsatt å få hjelp av NAV med å komme i jobb på en annen måte enn å havne i en haug med andre søknader, men får fortsatt avslag om praksis/arbeidstrening/avtale med NAV. En liten lokalbedrift lot meg jobbe hos dem i en måned da de trengte noen med min bakgrunn, men de hadde ikke kapasitet til å ansette meg. Jeg jobbet den måneden hos dem, ubetalt, men som alle andre så må jeg ha lønn for å leve, så da var jeg tilbake igjen hos NAV for å se etter noe annet. Samtidig som at jeg blir lei av å ikke få det mest basic'e av jobber, så føler jeg nå at veilederen/kontaktpersonen blir lei av at de fortsatt må hjelpe meg. Uansett om det er jeg som tar kontakt/sender søknad eller om veilederen ringer vedr. ledig stilling så får jeg i svar at de ikke har noe å tilby meg (selv om de har ledige stillinger ute). Vi har gått fra å se på typiske kontorjobber, til å plukke søppel langs gatene. Er jeg virkelig ikke verdt noe?😥 Anonymkode: c952e...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Du er abolutt verdt noe, men det kan være utdanningen din ikke er verdt så mye i dagens arbeidsmarked. Hva slags utdanning har du? Hvor gammel er du? Hvor i landet bor du? Er du sikker på at søknadene dine og cven din er gode nok? Har du blitt innkalt til noen intervjuer? Anonymkode: 8fbec...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Føler med deg. Jeg er nesten i samme situasjon. Har en bachelor fra før av, og ble ferdig med ny toårig fagskole-utdanning i fjor, som jeg tok etter nedbemanning for å omskolere meg til noe som visstnok skulle være ganske nyttig. Så feil kunne man ta, for her sitter jeg fremdeles uten jobb. Jeg har søkt bredt som deg, fått mye hjelp til å lage gode søknader og CV'er, men det ser ikke spesielt lovende ut. Jeg får ikke engang jobb i bransjen jeg tidligere jobbet i, hvor det alltid er behov for folk fordi det er mye gjennomtrekk. Begynner å nærme meg det punktet hvor jeg føler at jeg har fått bevisene jeg trenger på at jeg faktisk er helt unyttig her i verden. Anonymkode: 46baa...3ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lite klageinnlegg! Ble uteksaminert med bachelor i 2022, men fant ikke noe jobb, og fikk veldig lite hjelp fra NAV med å lage nettverk. Jeg valgte derfor å ta 1 år på fagskole. Nå har jeg gått et år uten å fått meg en eneste jobb, og mye av det (tror jeg) er av at jeg ikke har tidligere betalte jobber som jeg kan vise fram. Jeg har søkt på både stort og smått, altså alt jeg kunne tenkt meg å gjøre uten å bli gal eller sjuk. For det meste kontorjobber, men også tilkallingsvikariat, julehjelp, sommerjobb, vareplukk til nettbutikk/lager, typiske jobber som trenger ekstrahjelp. Får kun avslag. Jeg prøver fortsatt å få hjelp av NAV med å komme i jobb på en annen måte enn å havne i en haug med andre søknader, men får fortsatt avslag om praksis/arbeidstrening/avtale med NAV. En liten lokalbedrift lot meg jobbe hos dem i en måned da de trengte noen med min bakgrunn, men de hadde ikke kapasitet til å ansette meg. Jeg jobbet den måneden hos dem, ubetalt, men som alle andre så må jeg ha lønn for å leve, så da var jeg tilbake igjen hos NAV for å se etter noe annet. Samtidig som at jeg blir lei av å ikke få det mest basic'e av jobber, så føler jeg nå at veilederen/kontaktpersonen blir lei av at de fortsatt må hjelpe meg. Uansett om det er jeg som tar kontakt/sender søknad eller om veilederen ringer vedr. ledig stilling så får jeg i svar at de ikke har noe å tilby meg (selv om de har ledige stillinger ute). Vi har gått fra å se på typiske kontorjobber, til å plukke søppel langs gatene. Er jeg virkelig ikke verdt noe?😥 Anonymkode: c952e...28a Hvilken utdanningsbakgrunn har du? Anonymkode: 37c42...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Hvor i landet holder du til? Dersom du er i Oslo-området, kan du kanskje ta kontakt med Venezu. Han som driver der er flink til å selge inn folk uten særlig erfaring til andre jobber, selvom man noen ganger må starte som møtebooker på telefon. Det er likevel en fin mulighet for å komme seg inn i arbeidslivet. Anonymkode: c1811...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Ser jo dette hver eneste dag. "Det er så mye jobber her i Norge." "Vil man jobbe,så får man jobb" "Arbeidsledigheten er av de laveste i verden" HVOR er disse jobbene? Hvem er det som ansetter? På min bedrift,så kommer det regelmessig folk inn som spør om ledige stillinger. Alle slags folk,både menn og kvinner. Ikke et sted som vanligvis krever veldig høy utdannelse,men det er aldri noe ledig! Spørte min far som jobber i oljebransjen,og der er det heller ingenting ledig. De leier mye inn til spesifikke oppdrag,så er det ut igjen! HVOR ER ALLE JOBBENE? Endret 5 timer siden av Fant80 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jobbene? De er i sektorer som oppvekst og helse. Barnehager, helsevesenet og mer yrkesfaglige sektorer skriker etter folk. Et kjapt søk på finn viser feks 13 185 treff på assistentstillinger i ulike yrker. Anonymkode: a9d2a...f47 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er abolutt verdt noe, men det kan være utdanningen din ikke er verdt så mye i dagens arbeidsmarked. Hva slags utdanning har du? Hvor gammel er du? Hvor i landet bor du? Er du sikker på at søknadene dine og cven din er gode nok? Har du blitt innkalt til noen intervjuer? Anonymkode: 8fbec...50e AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvilken utdanningsbakgrunn har du? Anonymkode: 37c42...e39 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor i landet holder du til? Dersom du er i Oslo-området, kan du kanskje ta kontakt med Venezu. Han som driver der er flink til å selge inn folk uten særlig erfaring til andre jobber, selvom man noen ganger må starte som møtebooker på telefon. Det er likevel en fin mulighet for å komme seg inn i arbeidslivet. Anonymkode: c1811...1de TS her. Jeg er snart 26, bor på Østlandet, og har bachelor innen økonomi og administrasjon. Fagskole i design. Jeg har fått mange komplimenter på CV og søknad, noe jeg har laget helt selv, og jeg bruker tid på å formulere meg på en slik måte at det ikke føles masseprodusert eller "typisk søknad"-språk. Jeg gikk service-faget på vgs så jeg har brukt mye tid på å skrive CV og søknad + intervjutrening der i tillegg til jobbsøkerkurs (ikke at NAV har hjulpet så mye der, men fikk positive tilbakemeldinger). Gjennom vgs og studiene har jeg vært veldig glad i å skrive, så jeg har null problemer på den fronten mener jeg. Jeg har egentlig vurdert flere ganger om det er søknadene som er dårlige, men jeg har jo sett venner og søskna sine søknader som har vært helt OK, og som de har fått jobb med. Kanskje fordi de er søtere enn meg😂 Jeg har vært på 2-3 intervjuer i løpet av året, ironisk nok er det kun kontorjobber innenfor store bedrifter som jeg har blitt tilkalt til, mens butikkjobber o.l. sjeldent sier ifra. Skulle tro det var omvendt når en butikkjobb ser etter 3 nye deltidsansatte til en hektisk periode, men neida, de har ingen jobb å tilby😪 Anonymkode: c952e...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler med deg. Jeg er nesten i samme situasjon. Har en bachelor fra før av, og ble ferdig med ny toårig fagskole-utdanning i fjor, som jeg tok etter nedbemanning for å omskolere meg til noe som visstnok skulle være ganske nyttig. Så feil kunne man ta, for her sitter jeg fremdeles uten jobb. Jeg har søkt bredt som deg, fått mye hjelp til å lage gode søknader og CV'er, men det ser ikke spesielt lovende ut. Jeg får ikke engang jobb i bransjen jeg tidligere jobbet i, hvor det alltid er behov for folk fordi det er mye gjennomtrekk. Begynner å nærme meg det punktet hvor jeg føler at jeg har fått bevisene jeg trenger på at jeg faktisk er helt unyttig her i verden. Anonymkode: 46baa...3ad Godt å ikke vært helt alene, men håper du får napp et sted ❤️ Anonymkode: c952e...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her. Jeg er snart 26, bor på Østlandet, og har bachelor innen økonomi og administrasjon. Fagskole i design. Jeg har fått mange komplimenter på CV og søknad, noe jeg har laget helt selv, og jeg bruker tid på å formulere meg på en slik måte at det ikke føles masseprodusert eller "typisk søknad"-språk. Jeg gikk service-faget på vgs så jeg har brukt mye tid på å skrive CV og søknad + intervjutrening der i tillegg til jobbsøkerkurs (ikke at NAV har hjulpet så mye der, men fikk positive tilbakemeldinger). Gjennom vgs og studiene har jeg vært veldig glad i å skrive, så jeg har null problemer på den fronten mener jeg. Jeg har egentlig vurdert flere ganger om det er søknadene som er dårlige, men jeg har jo sett venner og søskna sine søknader som har vært helt OK, og som de har fått jobb med. Kanskje fordi de er søtere enn meg😂 Jeg har vært på 2-3 intervjuer i løpet av året, ironisk nok er det kun kontorjobber innenfor store bedrifter som jeg har blitt tilkalt til, mens butikkjobber o.l. sjeldent sier ifra. Skulle tro det var omvendt når en butikkjobb ser etter 3 nye deltidsansatte til en hektisk periode, men neida, de har ingen jobb å tilby😪 Anonymkode: c952e...28a Du er overkvalifisert for butikkjobbene og du har en utdanning som dessverre for mange har utdannet seg til, og det er derfor stor konkurranse om jobbene. Du må ha gått på NHH, fått A i snitt og hatt relevant arbeidserfaring for å få en sjanse til å få en jobb i den bransjen uten nettverk Staten skulle hatt begrenset antall universiteter som kan tilby den utdanningen inkludert juss Anonymkode: 37c42...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS her. Jeg er snart 26, bor på Østlandet, og har bachelor innen økonomi og administrasjon. Fagskole i design. Jeg har fått mange komplimenter på CV og søknad, noe jeg har laget helt selv, og jeg bruker tid på å formulere meg på en slik måte at det ikke føles masseprodusert eller "typisk søknad"-språk. Jeg gikk service-faget på vgs så jeg har brukt mye tid på å skrive CV og søknad + intervjutrening der i tillegg til jobbsøkerkurs (ikke at NAV har hjulpet så mye der, men fikk positive tilbakemeldinger). Gjennom vgs og studiene har jeg vært veldig glad i å skrive, så jeg har null problemer på den fronten mener jeg. Jeg har egentlig vurdert flere ganger om det er søknadene som er dårlige, men jeg har jo sett venner og søskna sine søknader som har vært helt OK, og som de har fått jobb med. Kanskje fordi de er søtere enn meg😂 Jeg har vært på 2-3 intervjuer i løpet av året, ironisk nok er det kun kontorjobber innenfor store bedrifter som jeg har blitt tilkalt til, mens butikkjobber o.l. sjeldent sier ifra. Skulle tro det var omvendt når en butikkjobb ser etter 3 nye deltidsansatte til en hektisk periode, men neida, de har ingen jobb å tilby😪 Anonymkode: c952e...28a En ting er å være generelt flink til å skrive, en annen ting er å skrive gode jobbsøknader. Mange går i fella og babler i vei om seg selv og hva du ønsker, men glemmer arbeidsgiver og jobben. Jeg sier ikke at du gjør det, men det er verdt å huske på. Det er bra at du har kommet til noen intervju. Ba om du tilbakemelidng etter intervjuet på hvorfor du ikke gikk videre/fikk jobben? Hvis ikke, bør du begynne å gjøre det. En grunn til at du ikke får napp hos butikker kan være at det er mange om beinet og at du kan være overkvalifisert, og at de tenker du vil slutte så fort du får en annen jobb. Anonymkode: 8fbec...50e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er overkvalifisert for butikkjobbene og du har en utdanning som dessverre for mange har utdannet seg til, og det er derfor stor konkurranse om jobbene. Du må ha gått på NHH, fått A i snitt og hatt relevant arbeidserfaring for å få en sjanse til å få en jobb i den bransjen uten nettverk Staten skulle hatt begrenset antall universiteter som kan tilby den utdanningen inkludert juss Anonymkode: 37c42...e39 Enig i dette. Anonymkode: 8fbec...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er overkvalifisert for butikkjobbene og du har en utdanning som dessverre for mange har utdannet seg til, og det er derfor stor konkurranse om jobbene. Du må ha gått på NHH, fått A i snitt og hatt relevant arbeidserfaring for å få en sjanse til å få en jobb i den bransjen uten nettverk Staten skulle hatt begrenset antall universiteter som kan tilby den utdanningen inkludert juss Anonymkode: 37c42...e39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En ting er å være generelt flink til å skrive, en annen ting er å skrive gode jobbsøknader. Mange går i fella og babler i vei om seg selv og hva du ønsker, men glemmer arbeidsgiver og jobben. Jeg sier ikke at du gjør det, men det er verdt å huske på. Det er bra at du har kommet til noen intervju. Ba om du tilbakemelidng etter intervjuet på hvorfor du ikke gikk videre/fikk jobben? Hvis ikke, bør du begynne å gjøre det. En grunn til at du ikke får napp hos butikker kan være at det er mange om beinet og at du kan være overkvalifisert, og at de tenker du vil slutte så fort du får en annen jobb. Anonymkode: 8fbec...50e TS igjen. Jeg har spesialisert meg mer mot innovasjon, hadde bl.a. studentbedrift som bacheloroppgave, men det hjelper ikke stort når jeg søker på administrative jobber har jeg merket. Jeg skriver heldigvis ikke kjempemye, men prøver å svare på det viktigste i stillingsannonsen. Jeg ser for meg søknaden som sammendraget bak på bøker - det skal si noe om innholdet, men ikke "spoile" alt. Målet er å bli innkalt til intervju hvor jeg kan fortelle mer, så jeg håper at søknadene jeg har skrevet er innafor 😊 Det hadde vært myye enklere å skrive om jeg hadde lignende jobb/erfaringer fra før av, men siden jeg ikke har det så må jeg være litt kreativ. Om jeg husker rett så var det pga andre søkere som hadde kompetansen de så etter, Ikke at jeg veit om de ljuger eller ikke selvfølgelig, men det høres riktig ut. Fra intervju gjennom/med NAV så sier de at de ikke har noe de kan tilby meg. Det er såklart butikkjobber med flere stillinger ute og stort behov, spesielt nå nærmere jul, men kanskje de mener jeg er overkvalifisert slik dere nevner... Jeg har hørt folk nevne det å være overkvalifisert før, men trodde ikke at det var såpass ille! Jeg sitter ikke på en doktorgrad, liksom Er det i det hele tatt verdt å utdanne meg mer for å ikke sitte klemt mellom under- og overkvalifisert? Jeg vil egentlig ikke tilbake til skolebenken, og som en annen AB som omskolerte seg så er jeg redd for at en ny grad ikke vil være til stor hjelp 😢 Anonymkode: c952e...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS igjen. Jeg har spesialisert meg mer mot innovasjon, hadde bl.a. studentbedrift som bacheloroppgave, men det hjelper ikke stort når jeg søker på administrative jobber har jeg merket. Jeg skriver heldigvis ikke kjempemye, men prøver å svare på det viktigste i stillingsannonsen. Jeg ser for meg søknaden som sammendraget bak på bøker - det skal si noe om innholdet, men ikke "spoile" alt. Målet er å bli innkalt til intervju hvor jeg kan fortelle mer, så jeg håper at søknadene jeg har skrevet er innafor 😊 Det hadde vært myye enklere å skrive om jeg hadde lignende jobb/erfaringer fra før av, men siden jeg ikke har det så må jeg være litt kreativ. Om jeg husker rett så var det pga andre søkere som hadde kompetansen de så etter, Ikke at jeg veit om de ljuger eller ikke selvfølgelig, men det høres riktig ut. Fra intervju gjennom/med NAV så sier de at de ikke har noe de kan tilby meg. Det er såklart butikkjobber med flere stillinger ute og stort behov, spesielt nå nærmere jul, men kanskje de mener jeg er overkvalifisert slik dere nevner... Jeg har hørt folk nevne det å være overkvalifisert før, men trodde ikke at det var såpass ille! Jeg sitter ikke på en doktorgrad, liksom Er det i det hele tatt verdt å utdanne meg mer for å ikke sitte klemt mellom under- og overkvalifisert? Jeg vil egentlig ikke tilbake til skolebenken, og som en annen AB som omskolerte seg så er jeg redd for at en ny grad ikke vil være til stor hjelp 😢 Anonymkode: c952e...28a Hva jobben går ut på og hva arbeidsoppgavene er, kommer frem i utlysningen. I tillegg kan du prøve å finne ut mer om arbeidsoppgaver konkret. Jeg har lest og vurdert mange søknader, og hos oss havner søknader uten tydelig refleksjon knyttet til selve jobben og arbeidsoppgavene i nei-bunken. Det samme gjelder for søknader som kun består av påstander, for eksempel "jeg er fleksibel og glad i å jobbe i team". Dette må underbygges med eksempler og argumenter, som for eksempel "da jeg studerte x fikk jeg mye erfaring med gruppearbeid i forbindelse med x. For å få til et godt samarbeid var det nødvendig at jeg var fleksibel og tok ansvar, og jeg har lært at jeg liker godt å jobbe på denne måten fordi x". Banalt eksempel, men det var det jeg kom på i farten. Du er ikke så overkvalifisert, men en arbeidsgiver vil kanskje stusse over at du søker butikkjobb etter en stund som ledig. Da er det rimelig å anta at arbeidsgiveren ser for seg at du slutter så fort du får en annen, relevant jobb, og på den måten kan de tenke at du kan være "ustabil". Jeg synes du skal tenke deg godt om før du eventuelt studerer mer. Du bør da i så fall gjøre veldig nøye undersøkelser og velge noe som du er helt sikkert på at vil føre til jobb. Et tips kan være å oppsøke et av de offentlige karriereveiledningssenterene og få hjelp der. Anonymkode: 8fbec...50e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Med den utdanningen du har så burde du få napp i de aller fleste bransjer som bank/konsulent- og kontorjobber. Veldig rart at du ikke får sjansen til å komme på intervju en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Bare å glemme NAV. Var i samme situasjon som deg og var på 2 oppfølgningssamtaler med veilederen og deretter hørte jeg aldri mer fra henne, så jeg vet ikke hva de bidrar med. Anonymkode: a0bff...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Det er sånn noen ganger. Jeg ble ferdig utdannet innen IT rett etter .COM boblen.. Plutselig var det 0 jobber. Fikk til slutt en jobb gjennom et vikarbyrå. Noen år etterpå passerte jeg 1 million i årslønn. Du må bare stå på og ikke gi deg. Hva med å prøve å gjøre noe faglig mens du leter? Innen IT er det GitHub som gjelder, finnes det noe tilsvarende innen økonomi der du kan vise frem kompetansen din? Blogge om noe innen feltet f.eks? Sett deg inn i bærekraftsrapportering f.eks det kommer til å bli skikkelig hot nå som det blir pålagt for mange flere bedrifter. Anonymkode: 36749...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ble uteksaminert med bachelor i 2022, men fant ikke noe jobb, og fikk veldig lite hjelp fra NAV med å lage nettverk. Anonymkode: c952e...28a Å lage nettverk er nok utenfor det du kan forvente hjelp fra Nav til. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg prøver fortsatt å få hjelp av NAV med å komme i jobb på en annen måte enn å havne i en haug med andre søknader, men får fortsatt avslag om praksis/arbeidstrening/avtale med NAV. Anonymkode: c952e...28a Hvis Nav ikke ønsker å tilby deg tiltak, betyr det at de har vurdert at du skal klare deg selv. Da får du kun tilbud om enkle tiltak som jobbsøkerkurs. Om du er uenig i dette og mener at du trenger mer hjelp, ville jeg bedt de om å ta en ny vurdering av situasjonen din. Får du fortsatt vedtak om at du skal klare deg selv, ville jeg klaget på vedtaket. Jeg ville så bedt om å bli søkt inn på f.eks. oppfølgingstiltaket. Ellers regner jeg med at du søker jobber over hele landet? Det er ikke sikkert du kan regne med å starte karrieren din på Østlandet, når du har en såpass vanlig utdanning.. Fant80 skrev (2 timer siden): Ser jo dette hver eneste dag. "Det er så mye jobber her i Norge." "Vil man jobbe,så får man jobb" "Arbeidsledigheten er av de laveste i verden" HVOR er disse jobbene? Hvem er det som ansetter? På min bedrift,så kommer det regelmessig folk inn som spør om ledige stillinger. Alle slags folk,både menn og kvinner. Ikke et sted som vanligvis krever veldig høy utdannelse,men det er aldri noe ledig! Spørte min far som jobber i oljebransjen,og der er det heller ingenting ledig. De leier mye inn til spesifikke oppdrag,så er det ut igjen! HVOR ER ALLE JOBBENE? Det er mye ledige jobber i Norge, men jobbene er spredt over hele landet. At din bedrift eller oljebransjen ikke trenger folk, betyr ikke at ikke bedrifter i andre landsdeler sliter med å tiltrekke seg arbeidskraft. Det er jo heller ingen stor hemmelighet at mange av de ledige jobbene er innen f.eks. omsorg eller utdanning. Er for øvrig 2504 ledige stillinger innen kontor og økonomi i dag, over hele landet. https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger?occupationLevel1=Kontor+og+økonomi&v=5 I tillegg kommer de stillingene som aldri lyses ut offentlig. Anonymkode: 2ae9c...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): du har en utdanning som dessverre for mange har utdannet seg til, og det er derfor stor konkurranse om jobbene. Du må ha gått på NHH, fått A i snitt og hatt relevant arbeidserfaring for å få en sjanse til å få en jobb i den bransjen uten nettverk Staten skulle hatt begrenset antall universiteter som kan tilby den utdanningen inkludert juss Anonymkode: 37c42...e39 Nei, jeg er utdannet innen økonomi og administrasjon, sannheten der er at mange av stillingene er det ikke bruk for lenger. De vanlige "kontorjobbene" er rett og slett borte. Der man før trengte 5 personer trenger man pr i dag bare 1. Anonymkode: 47259...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå