AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:12 #21 Del Skrevet tirsdag kl 14:12 Høres ikke ut som han har lurt deg, men han har vært dårlig på å informere deg. Men siden dere ikke har barn, hvorfor i all verden har du ikke bidratt i oppussingen av den leiligheten? Hvorfor har du ventet i 2,5 år på at han skal gjøre det? Ja du har en mann som gjør utrolig dårlige økonomiske valg, men du har da ikke gjort noen som helst for å bedre situasjonen selv heller. Jeg er alene, og har pusset opp en hel enebolig alene, har bare hyret håndverkere til det man ikke har lov til å gjøre selv. Så hvorfor er du så hjelpesløs her? Hvorfor har ikke du krevd at dere drar sammen til leiligheten og får ting gjort? Har du ikke noe ansvar for økonomien og forholdet du da? Deprimert? Nei vet du hva, her får du komme deg ut av sofaen og ta tak. Vi lever ikke på 50-tallet lengre. Anonymkode: c5f37...2be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:26 #22 Del Skrevet tirsdag kl 14:26 Hadde skilt meg og solgt tomt og leilighet og start på nytt som singel 40 åring. Traff drømmemannen som nyseparert 41 åring 🥰 Anonymkode: d7272...9ab 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:27 #23 Del Skrevet tirsdag kl 14:27 Dere må jo selge leiligheten. Dere betaler over 200.000 i husleie årlig. 200.000 rett ut av lomma. I tillegg betaler dere vel på lån?? Hva er din samlet boutgift i måneden egentlig? Dere må jo ha utrolig god inntekt som kan ta dere råd til dette Nå må du minimere tapet. Selg leiligheten, og husleie på 19.000 er utrolig høyt. Dere må bo billigere. Feks i leiligheten dere faktisk eier??? Anonymkode: 66725...c3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:30 #24 Del Skrevet tirsdag kl 14:30 De forholdene jeg vet at hvor mannen er en rotekopp av denne typen, holder de sammen enten fordi dama og er rotete eller hun er usedvanlig god på å skyve ting under teppet og overse saker. Tollerant, med andre ord. Tollerant konemor med rosa briller. Se for deg hvor sjarmerende det er å bli gammel med fyren: når dere skal på cruise sitter han og bestiller turer og luksus og ekstra, så du må ta alle ordinære regninger i lengre tid. På turen har du full luksus, bare ingen lommepenger. Joda, det kan gå. Nå er dessverre deres krise verre, du er av de som vil ha orden på økonomien og hus før du får barn. Og da er du trolig med en som ikke er det beste utgangspunktet for deg. De damene jeg omtaler i avsnittet ovenfor, nølte aldri med å kjøpe opplegget i førstninga og fikk barn med mannen uten videre. Og sånn kom jeg til verden. Jeg kommer trolig til å be om å få full oversikt før jeg godtar arv fra mine foreldre. Anonymkode: 3f288...5ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:58 #25 Del Skrevet tirsdag kl 14:58 Tusen takk igjen for alle svar. Jeg leser alt og det er en veldig behagelig følelse at jeg endelig har delt dette med de andre og fått støtte. Ja, dere har helt rett i at dette er delvis min skyld... Men jeg prøvde å ta grep. Jeg flyttet ut og levde for meg selv i 5 måneder, jeg sa til han jeg skulle flytte tilbake kun når han begynner på tomt. Men dette ga ingen resultat. Tvert imot, han sluttet å komme til leiligheten i det hele tatt. Ikke heller begynte han på huset. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg har ingen kunnskap i bygningen, og har ingen kapasitet til å gjøre alt selv. I går da jeg tok opp dette igjen med ham, sa han at hvis jeg skal presse på han skal han ta opp enda mer lån, og hvis jeg skiller meg så mister jeg alt (jeg har litt penger på konto, buffer for nødsituasjoner). Dere spør hvorfor jeg ikke deltar i oppussingen. Dessverre, dette er uaktuelt da jeg har skade i den høyre skulderen. De som har problemer med skulderen, vet hva dette er når du ikke kan løfte armen og ikke kan sove pga av smerten. Jeg så noen skrev ovenfor at vi taper 7000 leieinntekter månedlig. Nei, alt er mye verre fordi dette er en stor leilighet med 3 soverom og 2 parkeringsplasser med god beliggenhet, så vi taper faktisk minst 17 tusen månedlig. TS Anonymkode: 95826...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:19 #26 Del Skrevet tirsdag kl 15:19 Kan ikke fatte å begripe at du har tillatt dette?Så utrolig trist😪 Jeg hadde for lengst droppet denne mannen...Uff...og alle de pengene dere har tapt😱Blir kvalm på dine vegner.... Kom deg bort fra denne mannen, du fortjener bedre❤️Og du nå lære deg og stå opp mere for deg selv! Anonymkode: 44039...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet tirsdag kl 15:31 #27 Del Skrevet tirsdag kl 15:31 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tusen takk igjen for alle svar. Jeg leser alt og det er en veldig behagelig følelse at jeg endelig har delt dette med de andre og fått støtte. Ja, dere har helt rett i at dette er delvis min skyld... Men jeg prøvde å ta grep. Jeg flyttet ut og levde for meg selv i 5 måneder, jeg sa til han jeg skulle flytte tilbake kun når han begynner på tomt. Men dette ga ingen resultat. Tvert imot, han sluttet å komme til leiligheten i det hele tatt. Ikke heller begynte han på huset. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg har ingen kunnskap i bygningen, og har ingen kapasitet til å gjøre alt selv. I går da jeg tok opp dette igjen med ham, sa han at hvis jeg skal presse på han skal han ta opp enda mer lån, og hvis jeg skiller meg så mister jeg alt (jeg har litt penger på konto, buffer for nødsituasjoner). Dere spør hvorfor jeg ikke deltar i oppussingen. Dessverre, dette er uaktuelt da jeg har skade i den høyre skulderen. De som har problemer med skulderen, vet hva dette er når du ikke kan løfte armen og ikke kan sove pga av smerten. Jeg så noen skrev ovenfor at vi taper 7000 leieinntekter månedlig. Nei, alt er mye verre fordi dette er en stor leilighet med 3 soverom og 2 parkeringsplasser med god beliggenhet, så vi taper faktisk minst 17 tusen månedlig. TS Anonymkode: 95826...0bd Kjenner du noen som er god på økonomi, som du stoler på og som vil deg vel? Du må komme deg ut av dette. Det du ikke har skyld i er alle lovnadene han har gitt deg. Han har sagt han skal bygge og pusse opp og det har han ikke gjort. Feilen din er at du har godtattt to prosjekter på en gang selv on prosjekt nr én stod urørt. Mest sannsynlig blir det dyrt å skille deg, men det blir enda dyrere å fortsette å bli med på denne spiralen nedover. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet tirsdag kl 16:29 #28 Del Skrevet tirsdag kl 16:29 Hva gir han deg som grunn til at han enda ikke har kommet i gang? Var planen at han skulle gjøre det meste selv, eller skulle dere leie noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:51 #29 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 14 minutter siden, Melus said: Hva gir han deg som grunn til at han enda ikke har kommet i gang? Var planen at han skulle gjøre det meste selv, eller skulle dere leie noen? Han sier at han ikke kan bygge og gjøre oppussingen samtidig, men blir konfrontert med et spørsmål hvorfor han ikke begynte med bygningen. Når det går videre og han blir spurt hvorfor han ikke blir ferdig med oppussingen, sier han at han ikke har tid. Hvorfor han startet begge prosjektene hvis han ikke har tid, gir han ikke noe svar på. Han planla å gjøre en del selv og leie folk for en del arbeid. Jeg er enig med den kommentaren om at min mann ønsker verken et felleseid hus eller et felles barn. Selv om han sier noe helt motsatte. TS Anonymkode: 95826...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet tirsdag kl 16:59 #30 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han sier at han ikke kan bygge og gjøre oppussingen samtidig, men blir konfrontert med et spørsmål hvorfor han ikke begynte med bygningen. Når det går videre og han blir spurt hvorfor han ikke blir ferdig med oppussingen, sier han at han ikke har tid. Hvorfor han startet begge prosjektene hvis han ikke har tid, gir han ikke noe svar på. Han planla å gjøre en del selv og leie folk for en del arbeid. Jeg er enig med den kommentaren om at min mann ønsker verken et felleseid hus eller et felles barn. Selv om han sier noe helt motsatte. TS Anonymkode: 95826...0bd Kan ikke du leie inn noen til å begynne? Eier du disse sammen med ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:05 #31 Del Skrevet tirsdag kl 17:05 For en kronidiot av en "mann", mer tafatt enn dette er jo ikke mulig å finne. Krev at dere finner leietaker NÅ, eller så selger dere den leiligheten. Eller dere flytter inn i den selv. Selg tomten og dropp å bygge hus. Bli streng til ham, sett krav! Anonymkode: dd1d8...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:20 #32 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 Her tenker jeg punkt nr 1 må bli å få ferdig leiligheten sånn at dere kan bo der hvis du ønsker å bo sammen med han. Legg tomten helt død til leiligheten er ferdig. Dersom han ikke har tid så må dere leie inn folk til å begynne på det. Din mann høres ut som min bror med adhd. Starter hele tiden på store nye prosjekt som han aldri fullfører. Dette har ført til at han har et hus som ikke går an å bruke fordi både kjøkken og bad og stue står uferdig fordi han har revet ned, bygget litt opp og så starta på noe nytt. Alt han har greid å få nogen lunde ferdig mangler alltid lister og karmer osv. Du må sette deg ned med han og kreve at nå MÅ dere leie inn noen til å fikse leiligheten. Legg tomten død og se heller på muligheten for å få solgt den når leiligheten er ferdig. Det huset kommer han ALDRI til å komme i gang med. Lykke til TS❤️ Anonymkode: 0ce55...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:27 #33 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for alle feedback! Jeg postet innlegget av desperasjon og tenkte at jeg kanskje kunne vært urimelig. Men ser mange er enige i at denne situasjonen er unormal. Jeg sliter av depresjon pga denne uklare situasjonen, pga at jeg føler meg lurt av min egen mann og også fordi jeg ønsket et barn, men ville ikke føde uten at vi hadde et eget hjem. Når er jeg 40 og toget mitt har sannsynligvis gått. Men nå vil jeg bare forstå hva jeg skal gjøre videre. Som ble anbefalt ovenfor skal jeg søke etter juridisk hjelp. Kanskje noen kan gi andre råd også? TS Anonymkode: 95826...0bd Ok, det er derfor. Det er nettopp derfor han bruker så lang tid. Fyren vil ikke ha barn, i hvert fall ikke med deg. Sorry, men det er nok sannheten Anonymkode: fef7d...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:31 #34 Del Skrevet tirsdag kl 17:31 Han har null gjennomføringsevne og heller ingen selvinnsikt. Anonymkode: 61a78...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:59 #35 Del Skrevet onsdag kl 06:59 13 hours ago, Melus said: Kan ikke du leie inn noen til å begynne? Eier du disse sammen med ham? Vi eier sammen ja. Derfor gruer jeg meg til en mulig skilmisse. Jeg vet han skal sabotere salg av både tomten og leiligheten. Tusen hjertelig takk for alle kommentarer ❤️ Mange kommentater bekreftet det jeg følte selv men var redd for å innrømme. Denne personen ønsker ikke felles framtid. Anonymkode: 95826...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:02 #36 Del Skrevet onsdag kl 07:02 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Høres ikke ut som han har lurt deg, men han har vært dårlig på å informere deg. Men siden dere ikke har barn, hvorfor i all verden har du ikke bidratt i oppussingen av den leiligheten? Hvorfor har du ventet i 2,5 år på at han skal gjøre det? Ja du har en mann som gjør utrolig dårlige økonomiske valg, men du har da ikke gjort noen som helst for å bedre situasjonen selv heller. Jeg er alene, og har pusset opp en hel enebolig alene, har bare hyret håndverkere til det man ikke har lov til å gjøre selv. Så hvorfor er du så hjelpesløs her? Hvorfor har ikke du krevd at dere drar sammen til leiligheten og får ting gjort? Har du ikke noe ansvar for økonomien og forholdet du da? Deprimert? Nei vet du hva, her får du komme deg ut av sofaen og ta tak. Vi lever ikke på 50-tallet lengre. Anonymkode: c5f37...2be Støtter den der. Tror det finnes alt for mange damer der ute som bare sitter og venter på at mannen skal pusse opp uten å delta selv like aktivt. Tror gutta på den måten lettere blir superlei av oppussing. Finn fram arbeidsbuksa så går dette dobbelt så fort fremover. Anonymkode: 322d4...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:21 #37 Del Skrevet onsdag kl 07:21 Herregud... Ang overskriften... så leser jeg ikke om en mann som lurer deg. Bare en som er stokk dum og ikke vet hva han driver med. En som ønsker å være eiendomsinvestor men som virkelig ikke kan noen ting om noe. Som i tillegg er overoptimistisk til å være et lat mannfolk. Typisk den type å starte oppussing de tror er ferdig på et par uker, som så aldri blir ferdige fordi de ga opp etter 2 uker og 1 dag. Bare å se på sinnasnekker'n. Massevis av eksempler. En vanlig psykologisk felle å gå i det der. I tillegg har han antagelig ingen penger?? Tipper byggeutsettelse er fordi han er blakk? Har du innsikt i økonomien her? Vedder masse på at det ikke er en krone igjen til å bestille planker en gang. Fordi han aldri la en plan. Samtidig bør du føle deg lurt, det er helt normalt, for selv om dette kan ha skjedd uten at han mente det slik, er du fortsatt lurt. På en måte. Her ville jeg krevd å starte samtaler hos familievernkonotret, skal det være noen sjans her. Mitt utgangspunkt hadde vært at forholdet var over...med mindre det tas grep som tilsier at han innser hva han har gjort og man får troen på at det ikke skal skje igjen. Et vesentlig poeng her er : Hva eier du? Er alt hans? Eier du ingenting? I såfall en klassisk kvinnefelle å la mannen kjøpe hus og eiendom og ikke eie noe selv. Er det kjøpt mens dere har vært gift kan du fortsatt ha rett noe av det. Ville fått meg en god advokat her. For å finne ut hva du har rett på og ikke. Leilighet og tomt kan ha økt i verdi. Du skal meget mulig ha en del av det ved brudd (gitt at dere er gift). Her er det på tide å få hendene på rattet og ta kontroll over ditt eget liv synes jeg. Antagelig er det absolutt beste å forlate han. Iaf midlertidig, til du evt ser en forandring hos han du kan stole på. Det hender at mannfolka tar seg sammen når de innser at det de gjør fører til at de mister partneren sin. Noen ganger ser de det bare ikke før skilsmissepapirene ligger kare for signering. Men bruk familievernkontoret først, om mulig. Og vil han ikke, så er jo saken klar. Da må du komme deg ut av dette... Anonymkode: e6b9a...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:30 #38 Del Skrevet onsdag kl 07:30 Lurt og lurt. Han mener vel ikke å lure deg men han funker jo dårlig og kommer til å ruinere dere begge. Hvis dere er gift går jo du dunken med han. Ville krevd salg av tomt og leilighet som skulle leies ut asap. Så delt økonomi fremover. Skilsmisse er fakrisk ikke så dumt. Å dele økonomi med noen som tar så håpløse avgjørelser og i så liten grad involverer og respekterer deg er ikke lurt. Skjønner godt at du er deprimert. Ikke noe å gjøre med det som har vært, men vil du fortsette på samme måte? Anonymkode: 3508c...ba2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:40 #39 Del Skrevet onsdag kl 07:40 Han har jo lurt henne. Når avtalen var å kjøpe en leilighet som ikke skulle pusses opp, for å leie ut. Og han setter i gang en større renovering bak hennes rygg. Det forandret jo totalt økonomien i avgjørelsen som var tatt i fellesskap. Med det forandret han også alt av planer for husbygging, igjen bak hennes rygg. Han har i beste fall totalt overkjørt deg TS. Men det virker som han har lurt deg. Sagt de tingene du ønsket å høre for å få deg til å si ja til hans elleville ideer og bli med på å ta opp lån. Så gjør han noe helt annet enn avtalen, uten å bry seg om din mening. Anonymkode: f5b06...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:47 #40 Del Skrevet onsdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tusen takk igjen for alle svar. Jeg leser alt og det er en veldig behagelig følelse at jeg endelig har delt dette med de andre og fått støtte. Ja, dere har helt rett i at dette er delvis min skyld... Men jeg prøvde å ta grep. Jeg flyttet ut og levde for meg selv i 5 måneder, jeg sa til han jeg skulle flytte tilbake kun når han begynner på tomt. Men dette ga ingen resultat. Tvert imot, han sluttet å komme til leiligheten i det hele tatt. Ikke heller begynte han på huset. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg har ingen kunnskap i bygningen, og har ingen kapasitet til å gjøre alt selv. I går da jeg tok opp dette igjen med ham, sa han at hvis jeg skal presse på han skal han ta opp enda mer lån, og hvis jeg skiller meg så mister jeg alt (jeg har litt penger på konto, buffer for nødsituasjoner). Dere spør hvorfor jeg ikke deltar i oppussingen. Dessverre, dette er uaktuelt da jeg har skade i den høyre skulderen. De som har problemer med skulderen, vet hva dette er når du ikke kan løfte armen og ikke kan sove pga av smerten. Jeg så noen skrev ovenfor at vi taper 7000 leieinntekter månedlig. Nei, alt er mye verre fordi dette er en stor leilighet med 3 soverom og 2 parkeringsplasser med god beliggenhet, så vi taper faktisk minst 17 tusen månedlig. TS Anonymkode: 95826...0bd Og du flytta tilbake til han igjen?? Kva meir må han gjere for at du skal forstå? Rykke inn ei annonse i avisa der det står: "Det er over"? Anonymkode: f21f8...a78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå