AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg mistenker jeg har migrene. Det hender ikke veldig ofte, kanskje 5-6 ganger i året, og startet litt etter jeg fødte mitt første barn. Det begynner med at jeg får det jeg tror er aura? Da får jeg tåkesyn, føler meg rar i hodet. Klarer feks ikke å lese teksten på tv-en. Men har ikke vondt. Dette varer kanskje 10 minutter. Etterpå får jeg hovedverk. Men hovedverket er ikke veldig intens. Hører andre har migrene må ligge på et mørkt rom for det er så grusomt, mens jeg får mer "vanlig" hodepine, fremme i pannen. Kan se på telefonen osv, kan klare meg på jobb også. Får regelmessing vanlig hodepine uten denne "auraen" først, og det kan sammenlignes. Men det varer lenger. Gjerne en dag og to og er mer konstant, men kan hjelpe med paracet. Kan dette være migrene selv om det ikke er slik at det er skikkelig vondt? Er det noe jeg må oppsøke lege for? Klarer fint å leve med det liksom. Som regel hver gang jeg får det er i perioder med lite søvn og stress, så tipper det har en sammenheng. Anonymkode: b5187...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Ja, det kan man fint ha. Kan også ha migrene med aura uten hodepine. Ville ikke dratt til lege hvis jeg ikke plages av det. Anonymkode: 9c809...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tror jeg også har migrene, men i helt overlevbar form. Vanlig hodepine går som regel over, uvanlig å våkne opp med vanlig hodepine. Jeg kan ha hodepine i 2-3 dager, veldig hormonstyrt. Jeg blir litt mer lyssky, men må ikke ha det mørkt for å overleve Anonymkode: c1137...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er veldig plaget med migrene og mine anfall kan dekke hele smertespekteret. Noen ganger må jeg ligge på et mørkt rom og all bevegelse er helt forferdelig, andre ganger kan jeg klare å jobbe, men det kan gjøre at anfallet varer lenger. Et lett anfall kan også gå over i et heftig et hvis jeg ikke tar hensyn. Aura som du beskriver og smerte foran i panne er vanlig ved migrene, men smertene er begrenset til en side av gangen. Smerten er som regel pulserende og blir verre ved fysisk anstrengelse. Vanlig at det gjør vondt å se på sterkt lys. Alle disse markørene gjelder for meg også ved mildere anfall når hodesmertene er til å leve med. Hvordan reagerer du selv på lys og høye lyder? Blir det verre ved fysisk anstrengelse? Anonymkode: 8c8fa...bbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har flere ganger hatt ensidige lammelser og frysninger, synsforstyrrelser osv. hvor det har vært mistanke om hjerneslag. Men etter hvert har de kommet fram til at det er en form for migrene. Helt uten snev av hodepine. Anonymkode: 04c7a...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har flere ganger hatt ensidige lammelser og frysninger, synsforstyrrelser osv. hvor det har vært mistanke om hjerneslag. Men etter hvert har de kommet fram til at det er en form for migrene. Helt uten snev av hodepine. Anonymkode: 04c7a...b2f Jeg har også dette, kaller det å drukne på land, kalles også Silent migraine, når man har alle symptomer på migrene, minus smerten. Jeg også trodde jeg hadde slag eller noe første gang dette rammet meg Anonymkode: bcb3c...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mistenker jeg har migrene. Det hender ikke veldig ofte, kanskje 5-6 ganger i året, og startet litt etter jeg fødte mitt første barn. Det begynner med at jeg får det jeg tror er aura? Da får jeg tåkesyn, føler meg rar i hodet. Klarer feks ikke å lese teksten på tv-en. Men har ikke vondt. Dette varer kanskje 10 minutter. Etterpå får jeg hovedverk. Men hovedverket er ikke veldig intens. Hører andre har migrene må ligge på et mørkt rom for det er så grusomt, mens jeg får mer "vanlig" hodepine, fremme i pannen. Kan se på telefonen osv, kan klare meg på jobb også. Får regelmessing vanlig hodepine uten denne "auraen" først, og det kan sammenlignes. Men det varer lenger. Gjerne en dag og to og er mer konstant, men kan hjelpe med paracet. Kan dette være migrene selv om det ikke er slik at det er skikkelig vondt? Er det noe jeg må oppsøke lege for? Klarer fint å leve med det liksom. Som regel hver gang jeg får det er i perioder med lite søvn og stress, så tipper det har en sammenheng. Anonymkode: b5187...2b0 Spekulerer ikke på meg om hva du her kan ha, du bør kontakte lege og bli undersøkt. Anonymkode: 8f607...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har til tider sånn horribel migrene som gjør at jeg hylgråter av smerte og ambulansen må kjøre meg til sykehuset. Men søsteren min har stort sett bare mye rar aura og kanskje noen ganger litt hodepine etterpå. Så ja, migrene kan arte seg veldig forskjellig. Anonymkode: 5bf72...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden De første årene jeg hadde migrene hadde jeg migrene med aura uten hodepine. De siste årene har jeg også fått noen runder med hodepine. Jeg ligger på sofaen å ser på tv og trykker på telefonen da. Smertene blir ikke helt uutholdelig så lenge jeg ikke reiser meg opp eller beveger meg. Anonymkode: 1e9fa...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Min starter med aura I minst 40 min. Så kommer hodepine etterpå hvis jeg ikke tar en Cataflam. Går det riktig langt så blir hodepinen kjempevond og jeg kaster opp. Akkurat nå er jeg inni et stort anfall som har mye aura og vekselsvis hodepine. Anonymkode: 3c4fb...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Migreneanfall kan være veldig ulike i styrke. Jeg har hatt anfall der jeg ikke har tenkt at det har vært migrene før etter et døgns tid (har tenkt at det var tensjonshodepine) og når jeg da tilslutt har tatt imigran så har hodeverken forsvunnet og jeg har innsett at det har vært migrene. Problemet mitt er at migrenen min stort sett ikke er ensidig, og jeg kan både ba migrene med og uten aura. Andre anfall jeg har hatt har vært så ille at jeg har blitt hentet i ambulanse fordi anfallsmedisinen ikke har fungert og jeg har fått fentanyl uten effekt etc.. Så det er veldig variabelt. Anonymkode: 657e4...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå