exictence Skrevet 26. november 2024 #81 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Månedskort er for dyrt for vanlig reisende. Anonymkode: 60bf8...b27 Hvis det er alene grunnen, er bil enda dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #82 Del Skrevet 26. november 2024 exictence skrev (2 minutter siden): Hvis det er alene grunnen, er bil enda dyrere. Ungdommen som sitter bak meg kaster godteripapir på meg fordi jeg er fra en annen verdensdel. Anonymkode: 60bf8...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. november 2024 #83 Del Skrevet 26. november 2024 (endret) feil Endret 26. november 2024 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 26. november 2024 #84 Del Skrevet 26. november 2024 Fordi jeg har kjørt kollektivt i 15 år, nå ble jeg lei av å vente på tog/buss som ikke kommer eller er altfor forsinket. Jeg fant rett ut slett ut av at jeg har brukt nok timer av livet på å vente på kollektivtransport som stort sett aldri dukker opp. I'm done 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. november 2024 #85 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ungdommen som sitter bak meg kaster godteripapir på meg fordi jeg er fra en annen verdensdel. Anonymkode: 60bf8...b27 Du sier at ungdommer som sitter bak deg på bussen kaster godteripapir på deg? Det hørtes helt forferdelig dumt ut. For noen ekle ungdommer. Da forstår jeg deg. Men de skulle hatt en lærepenge, og det var de som ikke burde få sittet på bussen å oppføre seg så dumt. Kunne de fått streng beskjed på en eller annen måte?. Fra bussjåføren eller? Kan du si ifra til noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. november 2024 #86 Del Skrevet 26. november 2024 anon01 skrev (1 minutt siden): Fordi jeg har kjørt kollektivt i 15 år, nå ble jeg lei av å vente på tog/buss som ikke kommer eller er altfor forsinket. Jeg fant rett ut slett ut av at jeg har brukt nok timer av livet på å vente på kollektivtransport som stort sett aldri dukker opp. I'm done 🙂 God grunn. Så bra at du da ikke gjør det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #87 Del Skrevet 26. november 2024 Fordi vi bruker dobbelt så lang tid med kollektiv (1 time kjøring og 2 timer kollektivt, pga mye bytting og omveier med kollektivt), og fordi det er ofte det er forsinkelser og innstillinger at det blir lite forutsigbart og vi kan ikke risikere at vi går glipp av møter og arbeidstid. Vi har mange bytter, og hvis det ene er forsinka rekker vi ikke det andre. Første årene kjørte vi kollektivt, men vi har rett og slett gitt opp. Jeg skulle gjerne tatt kollektivt, og for min del ville mye vært gjort hvis det ikke var så uforutsigbart om busser og tog går når de skal, og om det hele tatt går. Vi har veldig lang pendlervei så pendlerbusser ville vært å foretrekke, men det er vel en utopi. Jeg syns det er trist at det skal være så vanskelig å bo i distriktene å jobbe i byen. Trodde det var det her politikeren ønsket, men tydeligvis ikke. Anonymkode: f7f74...390 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #88 Del Skrevet 26. november 2024 For komfort. Anonymkode: 47025...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #89 Del Skrevet 26. november 2024 Vi bor 25 km unna jobb, i tillegg skal vi levere i bhg. Skulle vi kjørt kollektivt måtte vi dratt 2 timer før jobbstart for å rekke jobb fordi vi måtte skiftet buss totalt 3 ganger. Gidder ikke bruke så lang tid på noe som kan ta 45min sammenlagt Anonymkode: 5ab97...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_x Skrevet 26. november 2024 #90 Del Skrevet 26. november 2024 Bil=25-35 min Kollektivt=1-2 timer I tillegg går det svært sjeldent buss, så jeg MÅ rekke en av to om morgenen eller den ene om ettermiddagen, eller så er jeg ikke hjemme før i 18-19 tiden. Det går ikke opp med to barn som skal følges opp med fritidsaktiviteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #91 Del Skrevet 26. november 2024 Hovedsaklig pga. tid. Når jeg har et tidlig møte på jobb, vil jeg komme litt for sent på jobb om jeg skal rekke å lever i barnehagen, og så ta buss videre. Jeg liker å ta bussen, og kommer til å bruke den oftere når begge barna er eldre og har begynt på skolen. Men det kommer til å være dager jeg velger bilen da og pga. ting som skal rekkes med knapp margin på ettermiddagstid. Anonymkode: 8f658...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #92 Del Skrevet 26. november 2024 Kjører bil til stasjonen, men tar toget derfra. Jeg kunne tatt buss til stasjonen, men bussen om morgningen er ofte litt forsinket slik at jeg mister toget og må vente en time på neste tog. På veien hjem er det toget som ofte er litt forsinket og jeg må da vente en halvtime på neste buss. Kunne selvsagt tatt en tidligere/senere buss, men togturen alene er på 50 minutter og samlet reisetid blir da alt, alt for lang. I tillegg må jeg gå 10 minutter til bussen. Som i og for seg ikke er et problem, før man ser på samlet reisetid. Nei, jeg tenker ikke på CO2. Bilturen til stasjonen er det som gjør at det fungerer å reise med tog og bilturen utgjør en veldig liten del av min reise. Kjører elbil også. De har i perioder fjernet parkeringsplasser. Da er mine alternativer å kjøre til neste stasjon, kjøre hele veien til jobb (8,5 mil) eller kaste penger på problemet og betale for å stå parkert. Buss er helt uaktuelt og jeg skulle ønske at BaneNor forsto at færre parkeringsplasser = mer bilkjøring totalt sett. Hele reisen må tross alt være praktisk gjennomførbar. Anonymkode: 5d677...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #93 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 11.01): Jeg lurer på hvorfor du som kan ta kollektiv til jobb, istedenfor kjører bil? Bryr du deg om at du bruker mer Co2 enn andre, og hva skulle fått deg til å endre valg av transport om til kollektiv igjen? Jeg kjører bil selv, så jeg klandrer ingen.🤗 Anonymkode: 36e0a...b2d Hovedårsaken er tidsbruk. Jeg bor et sted i Akershus og jobben min ligger i Oslo (utenfor sentrum på samme siden av byen som den jeg bor på). Mht. kø er den strekningen jeg kjører ikke den aller verste heller siden jeg ikke skal helt inn til Oslo sentrum. Jeg kjører på 15min på en god dag, i verste fall 20-25 hvis jeg er uheldig med kø. Hvis jeg reiser kollektivt tar det meg 45min med absolutt full klaff, ofte opp mot eller over en time. Dette er fordi det ikke er noe som går direkte, så jeg må ta lokaltog inn til Oslo og bytte til tbane. Og straks man må bytte går minuttene fort. Ironisk nok hadde det vært mye mer hensiktsmessig og tatt mye kortere tid å reise kollektivt inn til Oslo sentrum, selv om avstanden dit målt i antall km er betydelig lengre. En tilleggsfaktor er at i likhet med mange andre så har jeg i etterkant av pandemien blitt en hybridarbeider, dvs. at jeg har delvis hjemmekontor. Terskelen for å ta bilen blir lavere nå som jeg bare skal inn til Oslo 2-3 dager i uken, og ikke 5 dager som var en selvfølge før pandemien. Det har nok også med (opplevd) økonomi å gjøre. Jeg har ikke regnet nøyaktig på det, men følelsen er i hvert fall at den økonomiske besparelsen ved å reise kollektivt blir betydelig mindre når man ikke reiser 5 dager i uken lenger, for eks ved at man ikke lenger opplever å få full valuta for et månedskort. Anonymkode: fb53f...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #94 Del Skrevet 26. november 2024 Bruker 25 minutter med bil (kjører motsatt vei av rushet), mens buss bruker 50 minutter pluss ti minutters gange til eller fra bussholdeplassen. Altså over dobbelt så lang tid hver vei. Det prioriterer jeg ikke. Anonymkode: 49d93...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #95 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 11.21): Jeg og mannen samkjører. VI har elbil. Det er en god del rimeligere enn om begge to skulle betalt for hvert sitt månedskort på buss. I tillegg sparer jeg 30-40 minutter reisetid hver vei. Anonymkode: 71f5f...b2a Det regnestykket skulle jeg gjerne sett 🤣 Anonymkode: d8fab...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #96 Del Skrevet 29. november 2024 exictence skrev (På 26.11.2024 den 8.55): Du sier at ungdommer som sitter bak deg på bussen kaster godteripapir på deg? Det hørtes helt forferdelig dumt ut. For noen ekle ungdommer. Da forstår jeg deg. Men de skulle hatt en lærepenge, og det var de som ikke burde få sittet på bussen å oppføre seg så dumt. Kunne de fått streng beskjed på en eller annen måte?. Fra bussjåføren eller? Kan du si ifra til noen? Jeg er voksen. Tar en annen buss. Anonymkode: 60bf8...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #97 Del Skrevet 29. november 2024 For å få logistikken til å gå opp med henting på skole og barnehage er jeg avhengig av bil. I tillegg er det tidsbruken, bil tar meg ca 25 minutter, kollektiv tar meg 50 minutter da jeg må gå til kollektivtilbudet og deretter bytte fra t bane til buss. I tillegg misliker jeg å stå tett i tett med mange andre mennesker og synes det er slitsomt å stå som sild i tønne. Jeg kjører elbil så jeg har ikke så dårlig samvittighet for å velge bilen fremfor kollektiv. Anonymkode: ee6c3...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #98 Del Skrevet 29. november 2024 Fordi jeg begynner på jobb før kollektivtrafikken begynner der jeg bor. Og bilen tar 30 min, bussen tar 60. Anonymkode: d1547...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #99 Del Skrevet 29. november 2024 Kjører elbil, iflg stortinget redder det verden. Anonymkode: c112f...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #100 Del Skrevet 29. november 2024 Med bil tar det 10 min til jobb, med buss 1-1,5 time. Bussen går en omvei først ned til sentrum og så må jeg bytte buss for å ta den som stopper ved jobben. Holdt på slik før jeg fikk meg bil, sykt stress, når man i tillegg skal levere og hente barn på SFO. Anonymkode: 61458...ed2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå