AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #1 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg lurer på hvorfor du som kan ta kollektiv til jobb, istedenfor kjører bil? Bryr du deg om at du bruker mer Co2 enn andre, og hva skulle fått deg til å endre valg av transport om til kollektiv igjen? Jeg kjører bil selv, så jeg klandrer ingen.🤗 Anonymkode: 36e0a...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #2 Del Skrevet 19. november 2024 For meg så kjører buss og bil akkurat samme rute og det er ikke kollektivfelt, så for meg går det fortere med bil. Det er nødvendig for å få logistikken opp med å følge/hente i barnehage. Da slipper jeg også å gå til bussholdeplassen, vente på bussen, gå fra bussholdeplass til jobben. Men kan gå ned i garasjen, kjøre, parkere i garasjen på kontoret... Jeg kjører elbil og jeg kjører bare 2 dager i uka og har ellers hjemmekontor. Og tar mye kollektivt ellers istedet for å kjøre. Så har ikke så dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 0ed7a...062 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Del Skrevet 19. november 2024 Hadde det gått en ekspressbuss hadde jeg vært mer tilbøyelig til å ta kollektivt. Jeg bor nærme et knutepunkt og det samme er kontoret så en ekspressbuss hadde gitt mening synes jeg. Men går kun buss som stopper på hundre holdeplasser, kjører omvei av hovedveien osv. Anonymkode: 0ed7a...062 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #4 Del Skrevet 19. november 2024 Hva legger du i "KAN ta kollektiv til jobb"? Det er vel de færreste som føler at de "kan" gjøre det, men velger å ikke gjøre det. Rent teknisk KAN jeg ta kollektivtransport til jobb. Da må jeg først gå 4 km, ta buss 20 minutter, bytte buss, ta buss 10-15 minutter til, og så gå i 5 minutter. Hjem igjen må jeg avspasere ca 80 minutter før arbeidsdagen slutter og ta samme løypa tilbake. Dersom jeg virkelig brant for det, så er jo dette helt gjennomførbart, kan jo ta 80 minutters hjemmekontor om kvelden for å ta igjen avspaseringen. Da blir eneste problem at jeg ikke lenger har mulighet til å levere/hente i barnehagen... Anonymkode: 2b3ad...e52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #5 Del Skrevet 19. november 2024 Fordi det ikke kan stoles på. Toget har så mye innstillinger og bussen alt for ofte forsinkelser. Snakker om buss som går en gang i timen bare. Anonymkode: c2500...031 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #6 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor du som kan ta kollektiv til jobb, istedenfor kjører bil? Anonymkode: 36e0a...b2d fordi om jeg skal ta kollektivt må jeg for det første bruke to timer på en strekning på 25 minutter med to byte og venting og likevel kommer jeg 20 minutter for sent.. for ikke å snakke om hjem igjen hvor jeg må gå fra jobb før full dag for å rekke bussen som korresponderer helt hjem eller vente en ekstra time og så gå de siste 6 kilometrene langs hovedveien.. Anonymkode: f53ea...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #7 Del Skrevet 19. november 2024 Fordi jeg har et barn som stadig må hentes akutt på skolen. Bil tar tolv minutter, kollektivt 45. Anonymkode: 40024...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #8 Del Skrevet 19. november 2024 Kollektiv; vil ta ca 30 minutter, blir lett bilsyk om morgenen, ofte drittvær her. Kan ikke handle. Bil; går ned i varm garasje, kjører 10 minutter til varm garasje. Kan handle som jeg vil på veien hjem uten å tenke vekt. Anonymkode: d1fb2...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 19. november 2024 #9 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg kan ta buss, men på grunn av barn velger jeg å kjøre. Vi får mer tid sammen på ettermiddag, morgenen trenger ikke bli stressende OG jeg kan hente barna raskt om det skulle oppstå sykdom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #10 Del Skrevet 19. november 2024 Fordi kollektivtilbudene der jeg bor (bor faktisk i en større by også) bruker 1 time fram og 1 time tilbake til jobb, der bilen kun bruker 10 - 15 minutter på en vei. Bor overhodet ikke langt ute i gokk heller, men i et større boligfelt, det er heller det at tidene på bussene er dårlig, ventetid er lang mellom disse. Så kommer til å velge bil. Hadde kollektivet vært bedre kunne jeg vurdert det. Anonymkode: b2014...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #11 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg tar bussen, men ikke av miljøhensyn. Det er rett og slett lettere enn å kjøre bil her jeg bor. Anonymkode: 05d0e...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #12 Del Skrevet 19. november 2024 Gidder ikke å sitte som sild i tønne på et tog eller en buss mens man blir smittet av alle som sitter og hoster og snyter seg rundt deg. Dessuten tar det over dobbelt så lang tid til jobb med buss, og toget går bare en gang i timen og tar også vesentlig lenger tid enn med bil. Må også gå 15 minutter opp en veldig bratt bakke for å komme til toget pluss 15 til 20 minutter fra t-banen til jobben. Jeg gikk en gang på skole i et år Oslo og tok det stappfulle toget fra Lillestrøm hver dag. Hele det året var jeg konstant syk. Hver gang jeg begynnte å bli bedre ble jeg smittet på nytt av en annen variant av forkjølelse eller influensa. Anonymkode: e59cd...ea4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #13 Del Skrevet 19. november 2024 Bor ca 7-8 min fra jobb med bil. Samme rute tar bussen så mange omveier på at bort tar 25 min, hjem nesten 40 min. Jeg går hjem på 50 min. Jeg har hunder som klarer seg en arbeidsdag hjemme alene, men ikke så mye ekstra tid at jeg kan sitte på tidenes omvei hjem. Hele rutene her i byen er så. I stedet for at de har flere, mindre busser med kortere ruter har de satt inn noen upraktisk store leddbusser som sliter med fremkomsten i sentrum og tatt mange ruter inn i samme. Håpløst. Holder heller aldri rutetiden slik at man ikke når neste buss hvis man må ta overgang. Anonymkode: 995be...718 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 19. november 2024 #14 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg får ikke med firmabilen på bussen 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #15 Del Skrevet 19. november 2024 For det første så vil kollektivtransport føre til at det blir flere timer mer med reising hver dag, kollektivtransport er ikke et alternativ utenfor bykjernene. For det andre så setter jeg pris på den tiden jeg har alene i bilen. Anonymkode: 084cb...1a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #16 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor du som kan ta kollektiv til jobb, istedenfor kjører bil? Bryr du deg om at du bruker mer Co2 enn andre, og hva skulle fått deg til å endre valg av transport om til kollektiv igjen? Jeg kjører bil selv, så jeg klandrer ingen.🤗 Anonymkode: 36e0a...b2d Jeg kan ta kollektiv, men da må jeg fra en del tidligere og samtidig bruke lengre tid. Nei jeg bryr meg ikke om co2 når jeg kjører bil til jobb. Anonymkode: 47599...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #17 Del Skrevet 19. november 2024 Det går ikke buss når jeg er ferdig på jobb om natta. Anonymkode: 5d1f5...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #18 Del Skrevet 19. november 2024 Bor på bygda. Kollektivt er ikke-eksisterende. Anonymkode: 3d4ed...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #19 Del Skrevet 19. november 2024 Fordi da kan jeg avlevere samt hente barnet på skolen på samme ruten. Anonymkode: 2b592...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #20 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg og mannen samkjører. VI har elbil. Det er en god del rimeligere enn om begge to skulle betalt for hvert sitt månedskort på buss. I tillegg sparer jeg 30-40 minutter reisetid hver vei. Anonymkode: 71f5f...b2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå