AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Har beløpet noe å si? 200kr, 500kr, 1000kr? Ville det spilt en rolle hvor du fant pengene? I butikk, på turvei, midt i byen? Tenker på sjansen for å finne riktige eirer og ikke en som later som bare for å få de. Anonymkode: e7516...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Nei hadde ikke tatt mistet/gjenglemte penger/gjenstander til eget bruk nei. Ville levert det inn på nærmeste naturlige plass, eller tatt det med til nærmeste politistasjon. Anonymkode: 9526d...cd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Ja det kunne jeg nok gjort. Finneren er vinneren😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Ja, med unntak av hvis jeg fant dem på jobb. Anonymkode: 60b4c...02e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, med unntak av hvis jeg fant dem på jobb. Anonymkode: 60b4c...02e Enig. Anonymkode: c4f04...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Jeg tok med en 50-pundlapp jeg fant på bakken til politiet en gang. Så var det noe sånt at jeg kunne få den om ingen kom og hentet den på tre måneder, og det fikk jeg, så måtte jeg ha levert den tilbake om noen kom til dem i løpet av det neste året, men det skjedde heller ikke. Så da fikk jeg pengene til slutt, men leverte den til politiet først. Anonymkode: 58bd2...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Ikke direkte funnet penger, men det var ei småbarnsmor som glemte igjen pantelappen sin i automaten. Den var på litt under hundrelappen, og gleden i ansiktet hennes når jeg ga den til henne var helt klart verdt det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Hvis jeg fant penger på et sted der det var naturlig for den som mistet dem å komme tilbake og spørre om noen hadde funnet dem, ville jeg levert dem i kassen/skranken/resepsjonen. Hvis jeg fant dem ute på gata ville jeg tatt dem selv. (men ikke hvis det var ID/lommebok el l i tillegg der det var mulig å spore opp eieren) Anonymkode: 03d15...ae4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Løse pengesedler på gaten ville jeg beholdt, det er uansett håpløst å finne en eier (da må de i så fall etterlyse dem selv, det har jeg faktisk - som finner - opplevd en gang på en lokal fb-gruppe, og da sa jeg selvfølgelig fra). Det blir noe annet om det ligger i en lommebok o.l. med ting som er identifiserbare. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Jeg ville gjort et forsøk på å finne den som hadde mistet pengene fordi jeg vet mange ikke har penger å miste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Kommer an på hvor. Finner jeg det på en gangvei så leverer jeg så klart ikke inn Anonymkode: 41394...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har funnet penger på fjellet, i skogen, på veien osv. Bare mynter, men har ikke levert de nei. Hadde jeg funnet lommebøker, kort, større beløp, hadde jeg levert til politiet Anonymkode: 7d79f...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har beløpet noe å si? 200kr, 500kr, 1000kr? Ville det spilt en rolle hvor du fant pengene? I butikk, på turvei, midt i byen? Tenker på sjansen for å finne riktige eirer og ikke en som later som bare for å få de. Anonymkode: e7516...46f Denne var enkel..hadde jeg blitt lykkeligere av å beholde småpenger som ikke var mine...eller å gi de bort til et godt formål hvis jeg ikke fant eieren..? Den eneste gleden med en funnet tusenlapp er faktisk at den kan glede noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottilott Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Var det opplysninger hvem pengene tilhører, hadde jeg kontaktet med en gang. Hvis jeg fant penger i nærområdet mitt, hadde jeg fulgt med på fb-gruppen som er for nyheter her jeg bor, om noen postet. Hadde jeg funnet penger på et kjøpesenter eller butikk, hadde jeg levert i kassen eller informasjon. Hadde jeg funnet penger på gaten i byen hadde jeg beholdt de selv. Hadde ikke giddet å levert til politiet, så sant det ikke var snakk om et stort beløp faktisk. Jeg fant faktisk en konvolutt en gang (sikkert 15-20 år siden) der det var over 50 000 kr. Her var heldigvis også kontaktinformasjon. Pengene tilhørte en mann som skulle kjøpe bil. Han hadde lagt konvolutten med pengene på taket, og glemt det før han kjørte. Var veldig kjekt å ringe han å si jeg hadde funnet de. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Løse pengesedler eller mynter hadde jeg beholdt - med mindre det var snakk om store beløp. Ei lommebok med penger i eller andre identifiserbare ting hadde jeg levert til politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har beløpet noe å si? 200kr, 500kr, 1000kr? Ville det spilt en rolle hvor du fant pengene? I butikk, på turvei, midt i byen? Tenker på sjansen for å finne riktige eirer og ikke en som later som bare for å få de. Anonymkode: e7516...46f Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Hadde jeg funnet en hundrings på gata hadde jeg tatt den🤪 men høyere beløp hadde jeg levert inn til politiet, butikken etc. Anonymkode: 452d5...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden NinaLisa skrev (3 timer siden): Ja det kunne jeg nok gjort. Finneren er vinneren😊 Hittegodsloven § 12: "Den som ulovlig tilegner seg hittegods, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder." Det er ingen forskjell på dette, og på naskeri på butikken. Samme strafferamme, også. Merkelig ting å skryte av. Anonymkode: 22c18...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Fant en stor seddel utenfor en bank en gang. Gikk inn og leverte i skranken, noen måneder senere fikk jeg telefon om at jeg kunne komme og hente den da ingen hadde etterspurt den. Hadde jeg funnet den et sted det ikke var naturlig å levere den inn (ville ikke gitt den til en tilfeldig butikkansatt) hadde jeg levert inn til politiet, eller for en mindre seddel tatt vare på den og fulgt med på lokal fb eller lignende en god stund før jeg anså den som min. Anonymkode: 2d0d8...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Men hva hadde du gjort om du fant kokain for millioner skylt i land på en strand et sted? Om du virkelig trengte penger vel og merke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå