Lumina Skrevet mandag kl 22:31 #1 Del Skrevet mandag kl 22:31 Jeg hadde ubeskyttet sex i helgen, han kom inn i meg. Jeg er midt i eggløsningstiden nå tror jeg, og i dag har jeg hatt så mye murringer og ømme bryst, det kom også bittelitt rosa på papiret. Som ikke er vanlig for min del. Jeg ønsker ikke å bli gravid, og har tatt angrepille. Men har lest at hvis man har hatt eggløsning allerede så funker den ikke. Noen som har erfaring rundt dette med angrepille? Har du tatt pillen og allikevell blitt gravid?😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:40 #2 Del Skrevet mandag kl 22:40 Det stemmer. Har du allerede hatt eggløsning blir jo egget befruktet, og angrepillen kan ikke fungere for dette. Det du kan gjøre er å få satt inn kobberspiral innen 5 døgn etter ubeskyttet samleie. Det vil forhindre et befruktet egg i å feste seg. Den kan da fjernes etter en uke etter det igjen, med mindre man vil beholde den da som fremtidig prevensjon. Men det betyr jo at du må få hastetime hos legen din i morgen for dette. Det er det eneste alternativet annet enn å vente noen uker og se om du ble gravid og evt ta abort hvis du ble gravid. Så det er de to alternativene du står mellom. Anonymkode: 4a02e...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:43 #3 Del Skrevet mandag kl 22:43 Kobberspiral kjøpes forresten reseptfritt på apoteket, så hvis du skulle få legetime i morgen til å få satt den inn, kan du kjøpe den på apoteket i forkant og ta den med. Siden kobberspiral ikke har hormoner er den ikke på resept https://www.apotek1.no/produkter/nova-t-380-spiral-886358p?srsltid=AfmBOop_b8LbzI9fYypkmylwtBjeyuRvpElvjxeaPar1s9FRtcZm5tLm Anonymkode: 4a02e...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet tirsdag kl 03:05 #4 Del Skrevet tirsdag kl 03:05 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det stemmer. Har du allerede hatt eggløsning blir jo egget befruktet, og angrepillen kan ikke fungere for dette. Anonymkode: 4a02e...a1e Selv om man har sex under eggløsning er det ikke gitt at egget blir befruktet, selv om begge er fertile. Mange som prøver må prøve i flere mnd før de blir gravide, selv om det ikke er noe galt med noen av dem. Det sies at det er ca. 20 - 25 % sannsynlighet å bli gravid på første «forsøk», selv om alt ligger til rette. Noen graviditeter ender også i såkalt «kjemisk graviditet» også, hvor man spontanaborterer veldig tidlig. Så heldigvis er det ikke 100 % sannsynlig at du er gravid, TS, men selvfølgelig kan det hende Husk å bruke kondom fremover. Endret tirsdag kl 03:08 av Octopus Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet tirsdag kl 03:06 #5 Del Skrevet tirsdag kl 03:06 (endret) Octopus skrev (1 minutt siden): Siterte meg selv istedenfor å endre skrivefeilen i innlegget mitt Endret tirsdag kl 03:08 av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumina Skrevet 14 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 14 timer siden Takker for svar😊 i dag begynte jeg plutselig å blø, og har hatt mye murringer de siste dagene. Kan angrepillen være årsaken til det? Kan jo tenkes at den tuller litt med hormonene kanskje🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Lumina skrev (14 minutter siden): Takker for svar😊 i dag begynte jeg plutselig å blø, og har hatt mye murringer de siste dagene. Kan angrepillen være årsaken til det? Kan jo tenkes at den tuller litt med hormonene kanskje🤔 Ja jeg har fått blødningsforstyrrelse av angrepillen. Ble heller ikke gravid. Begynte å blø under 1 uke etter jeg tok den men skulle egentlig ikke hatt mensen før 2 uker etter. Anonymkode: 9f7fe...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumina Skrevet 14 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg har fått blødningsforstyrrelse av angrepillen. Ble heller ikke gravid. Begynte å blø under 1 uke etter jeg tok den men skulle egentlig ikke hatt mensen før 2 uker etter. Anonymkode: 9f7fe...d12 Ok da er det vel mest sannsynlig det som har skjedd hos meg også. Kom mensen som vanlig etter dette eller kom den senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Flere ting begrensninger på angrepille og eggløsning er en av de... Anonymkode: 119e1...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Lumina skrev (På 18.11.2024 den 23.31): Jeg hadde ubeskyttet sex i helgen, han kom inn i meg. Jeg er midt i eggløsningstiden nå tror jeg, og i dag har jeg hatt så mye murringer og ømme bryst, det kom også bittelitt rosa på papiret. Som ikke er vanlig for min del. Jeg ønsker ikke å bli gravid, og har tatt angrepille. Men har lest at hvis man har hatt eggløsning allerede så funker den ikke. Noen som har erfaring rundt dette med angrepille? Har du tatt pillen og allikevell blitt gravid?😩 Har du sluppet egget har angrepille null effekt Anonymkode: 8d17c...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå