AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Dette har jeg undret over mange ganger. Har fx en kollega som ellers virker selvsikker, og stort sett alltid er blid og fornøyd. Men hvis jeg gir et kompliment, ser hun nesten irritert ut. Hun blir helt vrengt i ansiktet. Dette er en godt voksen dame. Hva er grunnen til at noen ikke får til å ta imot komplimenter, Anonymkode: 86d52...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Emosjonellt umoden, ikke i kontakt med egne følelser. Jeg vokste opp med en slik mor, og var i mange år livredd for å si noe fint til noen, jeg måtte trene på det og lære det. Jeg kunne ikke ta imot komplimenter heller, det var bare ubehagelig. Har møtt folk i dag som blir helt slik av komplimenter, de skal vare gi og gi og gi, og blir helt rare av å få. Litt mindfuck. Anonymkode: 281d8...38b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det er mange mennesker som unngår ting. Noen unngår å føre timer. Noen unngår å snakke om triste ting. Noen unngår å snakke om faglige ting. Noen unngår å bli glad for skryt. Hvorfor hun gjør det vet jo bare hun. Men jeg kjenner en dame som er sånn jeg og, og hun greier ikke det. Det er som at hun ikke vil la andre komme innpå seg. Synes jeg. Hun unngår å få en connection med noen Kansje. Noen er jo veldig emosjonelt "korka" Anonymkode: 76161...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Emosjonellt umoden, ikke i kontakt med egne følelser. Jeg vokste opp med en slik mor, og var i mange år livredd for å si noe fint til noen, jeg måtte trene på det og lære det. Jeg kunne ikke ta imot komplimenter heller, det var bare ubehagelig. Har møtt folk i dag som blir helt slik av komplimenter, de skal vare gi og gi og gi, og blir helt rare av å få. Litt mindfuck. Anonymkode: 281d8...38b Jeg er sånn. Hater å få - alle former for å få, både skryt, kos og materielle ting. Min samboer får ikke lov til å massere meg eller kose på meg etc, jeg kan gjerne massere eller kose han. Selv da jeg var gravid nektet jeg å ta imot massasje eller kos. Liker heller ikke få hjelp. Senest i dag sa jeg til svigermor sa hun spurte hva jeg ønsker meg til jul at jeg ikke ville hun skulle bruke noe på meg, men heller gi ekstra til sønnen min. Jeg takler bare ikke å få. Føler jeg ikke fortjener å motta noe som helst. Bunner i ekstremt lav selvtillit og et dypt og inderlig hat for meg selv. Anonymkode: bb962...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er sånn. Hater å få - alle former for å få, både skryt, kos og materielle ting. Min samboer får ikke lov til å massere meg eller kose på meg etc, jeg kan gjerne massere eller kose han. Selv da jeg var gravid nektet jeg å ta imot massasje eller kos. Liker heller ikke få hjelp. Senest i dag sa jeg til svigermor sa hun spurte hva jeg ønsker meg til jul at jeg ikke ville hun skulle bruke noe på meg, men heller gi ekstra til sønnen min. Jeg takler bare ikke å få. Føler jeg ikke fortjener å motta noe som helst. Bunner i ekstremt lav selvtillit og et dypt og inderlig hat for meg selv. Anonymkode: bb962...fb6 Kjære deg. Denne spiralen må du ut av.❤️ Anonymkode: 86d52...808 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er sånn. Hater å få - alle former for å få, både skryt, kos og materielle ting. Min samboer får ikke lov til å massere meg eller kose på meg etc, jeg kan gjerne massere eller kose han. Selv da jeg var gravid nektet jeg å ta imot massasje eller kos. Liker heller ikke få hjelp. Senest i dag sa jeg til svigermor sa hun spurte hva jeg ønsker meg til jul at jeg ikke ville hun skulle bruke noe på meg, men heller gi ekstra til sønnen min. Jeg takler bare ikke å få. Føler jeg ikke fortjener å motta noe som helst. Bunner i ekstremt lav selvtillit og et dypt og inderlig hat for meg selv. Anonymkode: bb962...fb6 Jeg sier dette til deg av hele mitt hjerte, du er elsket, du fortjener alt alle vil gi deg, for de gir av sin kjærlighet og omtanke for deg. Det er til deg. Anonymkode: 281d8...38b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dette har jeg undret over mange ganger. Har fx en kollega som ellers virker selvsikker, og stort sett alltid er blid og fornøyd. Men hvis jeg gir et kompliment, ser hun nesten irritert ut. Hun blir helt vrengt i ansiktet. Dette er en godt voksen dame. Hva er grunnen til at noen ikke får til å ta imot komplimenter, Anonymkode: 86d52...808 Kan det være at det kræsjer med eget selvbilde og således oppleves som falskt, smiger, ol. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg undret over mange ganger. Har fx en kollega som ellers virker selvsikker, og stort sett alltid er blid og fornøyd. Men hvis jeg gir et kompliment, ser hun nesten irritert ut. Hun blir helt vrengt i ansiktet. Dette er en godt voksen dame. Hva er grunnen til at noen ikke får til å ta imot komplimenter, Anonymkode: 86d52...808 Kommer litt an på oppvekst. Ikke alle er vant med skryt. Anonymkode: 68dc6...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Kan det være at hun blir usikker på om du er spydig, om du virkelig mener det du sier? Hvordan hun reagerer kan henge sammen med hvilket forhold dere har til hverandre ellers. Komplimenter kan, i en gitt setting, tolkes som smisking, noe man sier med en baktanke, eller om det kommer fra en person man ikke er helt på godfot med, kan det tolkes som sarkasme. Anonymkode: a42df...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være at hun blir usikker på om du er spydig, om du virkelig mener det du sier? Hvordan hun reagerer kan henge sammen med hvilket forhold dere har til hverandre ellers. Komplimenter kan, i en gitt setting, tolkes som smisking, noe man sier med en baktanke, eller om det kommer fra en person man ikke er helt på godfot med, kan det tolkes som sarkasme. Anonymkode: a42df...bae Vi har en veldig god tone på jobb og jeg har aldri ment det sarkastisk. Jeg har f.eks. sagt at "jeg synes du er RÅ i jobben din". Hvis noen skal mistenkeliggjøre dette så er det dem som har et problem, ikke meg Ts Anonymkode: 86d52...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har en veldig god tone på jobb og jeg har aldri ment det sarkastisk. Jeg har f.eks. sagt at "jeg synes du er RÅ i jobben din". Hvis noen skal mistenkeliggjøre dette så er det dem som har et problem, ikke meg Ts Anonymkode: 86d52...808 Ja, hvis dere har et godt forhold til hverandre, er det rart om hun reagerer negativt. Helt umulig for oss å si hvorfor. Men hvis noen reagerer negativt på det, ville jeg bare latt være. Eller du kan spørre om hun ikke liker komplimenter, hvis dere er såpass godt kjent med hverandre. Anonymkode: a42df...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er sånn. Hater å få - alle former for å få, både skryt, kos og materielle ting. Min samboer får ikke lov til å massere meg eller kose på meg etc, jeg kan gjerne massere eller kose han. Selv da jeg var gravid nektet jeg å ta imot massasje eller kos. Liker heller ikke få hjelp. Senest i dag sa jeg til svigermor sa hun spurte hva jeg ønsker meg til jul at jeg ikke ville hun skulle bruke noe på meg, men heller gi ekstra til sønnen min. Jeg takler bare ikke å få. Føler jeg ikke fortjener å motta noe som helst. Bunner i ekstremt lav selvtillit og et dypt og inderlig hat for meg selv. Anonymkode: bb962...fb6 Hopp i det å ta imot. Det er kun urasjinellt hat, ikke det som er reelt for andre. Kanskje du kan skrive, jeg tørr ikke være sårbar å få, fordi jeg hater megselv, til partneren din? Så håper jeg han gir deg en klem og støtter deg til å føle deg elsket, slik du er. Anonymkode: 3d6d7...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Har ei slik på jobben jeg også, hun er godt voksen og supertrivelig. Og hun gir alltid oss andre komplimenter. Men hun tar aldri imot et kompliment selv. For litt siden feks så hadde hun akkurat kommet hjem fra syden, og jeg kommenterte så fin og brun du var da! «Jeg nei, jeg er bleikere enn broren min som ligger under 3 fot med jord jeg!» Typiske svar fra henne når hun får kompliment. Vi tar det med et smil da😊 Anonymkode: 645bf...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Det er da ikke så uvanlig - mange synes det er flaut og ubehagelig og prater det bort eller avviser det på ulikt vis. Fordi de ikke liker oppmerksomhet, fordi de ikke tror det er sant, fordi de ikke tror at den som sier det mener det, fordi de er uenige og/eller ikke synes det er verdt å kommentere, fordi de har et komplisert forhold til det som blir kommentert. Jeg kan ta imot komplimenter med stor og ektefølt glede på noen områder, mens jeg helst ville vært dem uten på andre (mvh har grått over komplimenter i treningssalen fordi det trigget så mange lag med vanskelige følelser). Kort oppsummert er svaret her, som på så mange sånne spørsmål, at folk er forskjellige - både når det gjelder hva de føler og hvorfor de føler det. Hvis du merker at noen ikke liker noe du gjør, er den vennligsinnede løsningen å slutte med det, uansett hvor positivt og velment det er fra din side. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis noen skal mistenkeliggjøre dette så er det dem som har et problem, ikke meg Ts Anonymkode: 86d52...808 Wow…tror du har svaret ditt der. Jeg har en sånn kollega som ville beskrive vårt forhold som godt, enda jeg kan styre meg. Hun gir meg til stadighet komplimenter, jeg opplever hun kun gjør det for å få noe tilbake. Anonymkode: 426f0...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Daria skrev (49 minutter siden): Hvis du merker at noen ikke liker noe du gjør, er den vennligsinnede løsningen å slutte med det, uansett hvor positivt og velment det er fra din side. Amen! 🙌🏻 Anonymkode: 426f0...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Wow…tror du har svaret ditt der Anonymkode: 426f0...dd4 Hva mener du? Anonymkode: 86d52...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du? Anonymkode: 86d52...808 At du med slike utsagn fremstår immun mot tanken om at du selv kan ta feil. Anonymkode: 426f0...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Dårlig selvbilde, kan være en årsak. Anonymkode: a181b...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Det er noen som gir komplimenter på en så utrolig klein og lite ektefølt måte. Vi har ei slik på jobb også. "Så fiiin genser!". Det høres nesten sarkastisk ut når hun sier det. Kan være det er godt ment, men hun bommer ofte både på timing, ordbruk, og hva hun kommenterer - som alltid er det ytre. Så har du de mer genuine, der komplimentene kommer sjeldnere, og blir ektefølt formidlet. Og aldri i plenum. Som en jeg ikke har jobbet så mye med før, etter et møte, på tomannshand, sa hun at hun synes jeg hadde så fin formidlingsevne, og at budskapet kom så klart frem. Stor forskjell på disse gruppene. Du tilhører nok den første, det kan være en forklaring på reaksjonen hennes. Anonymkode: ecaf8...6f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå