AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Er dette veldig vanlig? Har en veldig ålreit svigermor, men merker i blant at jeg blir litt lei av at hun alltid kontakter meg når hun vil noe og ikke sin egen sønn. Det kan nemlig bli litt for mye. Det være seg høytidsplanlegging, reiser eller andre begivenheter, stort og smått. Spesielt etter vi fikk barn for to år siden merket jeg en stor endring i at hun plutselig mye oftere skulle ha tak i meg, og nesten behandle meg som sin egen datter. Handler dette om at svigermødre antar at det er vi svigerdøtre som «bestemmer» det meste på hjemmebane og at det derfor er enklest å forholde seg til oss? Eller noe annet? Er jeg alene om å irritere meg over sånt? Anonymkode: 63739...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden «litt for mye»? Når skal svigerdøtre bli fornøyde🧐? Anonymkode: fcb34...764 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «litt for mye»? Når skal svigerdøtre bli fornøyde🧐? Anonymkode: fcb34...764 Når vi slipper å ta «det tredje skiftet» som ofte handler om at vi må koordinere alt med alle? Anonymkode: 63739...a58 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når vi slipper å ta «det tredje skiftet» som ofte handler om at vi må koordinere alt med alle? Anonymkode: 63739...a58 Men der har du jo svaret, hvis dere faktisk har delt oppgavene hjemme på en slik måte at du har kontroll på planleggingen. Da er det jo bortkastet tid å snakke med sønnen. Anonymkode: 4d3c9...121 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Ja det er håpløst. Jeg har vært ganske tydelig på at hun må spørre mannen, hør med mannen, skriver bare tilbake "mannen ringer deg etter jobb" osv. Og så delegerer jeg rett tilbake til mannen at han må kontakte henne, finne ut av ditt og datt osv. Det er likevel litt jobb for meg iblant spesielt siden jeg som regel må minne mannen jevnlig på at nå må han avtale med svigermor når vi skal treffes, men det er iallfall ikke sånn at mannen slipper helt unna og som regel kontakter hun ham først om det er noe siden jeg da ikke responderer noe særlig. Det gjelder da typisk planlegging. Svarer jo på normale samtaler/meldinger. Anonymkode: 50480...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men der har du jo svaret, hvis dere faktisk har delt oppgavene hjemme på en slik måte at du har kontroll på planleggingen. Da er det jo bortkastet tid å snakke med sønnen. Anonymkode: 4d3c9...121 TS her. Vi har på ingen måte fordelt oppgavene slik. Og jeg har ingen interesse av å være alene om å ha kontroll på planleggingen. Føler nok likevel i blant at den rollen blir prakket på meg. Anonymkode: 63739...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er håpløst. Jeg har vært ganske tydelig på at hun må spørre mannen, hør med mannen, skriver bare tilbake "mannen ringer deg etter jobb" osv. Og så delegerer jeg rett tilbake til mannen at han må kontakte henne, finne ut av ditt og datt osv. Det er likevel litt jobb for meg iblant spesielt siden jeg som regel må minne mannen jevnlig på at nå må han avtale med svigermor når vi skal treffes, men det er iallfall ikke sånn at mannen slipper helt unna og som regel kontakter hun ham først om det er noe siden jeg da ikke responderer noe særlig. Det gjelder da typisk planlegging. Svarer jo på normale samtaler/meldinger. Anonymkode: 50480...619 Ts her. Jepp! Da er vi i samme båt. Anonymkode: 63739...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Pleier han å svare "må høre med dama først"? I så fall vil det etter hvert være naturlig å ta det direkte med deg, hvis han aldri svarer. Samtidig spørs det jo litt hva det er snakk om, det er jo greit å snakke sammen med partner før man avtaler med noen andre hvor man skal være på julaften liksom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Har du spurt mannen din om han er klar over at moren hans alltid kontakter deg først? Kan du be ham si ifra til henne at han også har kontroll på kalender og at hun kan kontakte ham først. Og spesifikt be ham da ikke bare si han skal spørre deg eller skylde på deg, mange menn har lett for å gjøre det. Si at han selv må ha oversikt og sjekke felles kalender osv. Anonymkode: 50480...619 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Sånn er det hos oss også! Irriterer meg grønn 🙈Gjelder Både hans foreldre og begge sett besteforeldre… Anonymkode: 34acd...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du spurt mannen din om han er klar over at moren hans alltid kontakter deg først? Kan du be ham si ifra til henne at han også har kontroll på kalender og at hun kan kontakte ham først. Og spesifikt be ham da ikke bare si han skal spørre deg eller skylde på deg, mange menn har lett for å gjøre det. Si at han selv må ha oversikt og sjekke felles kalender osv. Anonymkode: 50480...619 Han er nok klar over det ettersom jeg alltid forteller han når hun har tatt kontakt og ber han kontakte henne igjen. Han pleier ikke nødvendigvis å si at han må sjekke med meg, men du er nok inne på noe likevel, fordi jeg tror han kan finne på å gi henne litt sånn «vet ikke», «har ikke tenkt på det enda» type svar, som hun sikkert ikke vil ha. Anonymkode: 63739...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Huff som jeg gruer meg til å få svigerdøtre. Blir aldri riktig noe… Enten for mye eller for lite.. Anonymkode: 0219d...d48 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff som jeg gruer meg til å få svigerdøtre. Blir aldri riktig noe… Enten for mye eller for lite.. Anonymkode: 0219d...d48 Hvis du har oppdratt en ansvarlig sønn som tar sin del av planlegging og oppfølging så blir ikke dette et problem. Har du derimot oppdratt en sønn som kaster fra seg alt av ansvar tvert han ser en mulighet, ja da blir det verre. Anonymkode: 97327...9c5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er dette veldig vanlig? Har en veldig ålreit svigermor, men merker i blant at jeg blir litt lei av at hun alltid kontakter meg når hun vil noe og ikke sin egen sønn. Det kan nemlig bli litt for mye. Det være seg høytidsplanlegging, reiser eller andre begivenheter, stort og smått. Spesielt etter vi fikk barn for to år siden merket jeg en stor endring i at hun plutselig mye oftere skulle ha tak i meg, og nesten behandle meg som sin egen datter. Handler dette om at svigermødre antar at det er vi svigerdøtre som «bestemmer» det meste på hjemmebane og at det derfor er enklest å forholde seg til oss? Eller noe annet? Er jeg alene om å irritere meg over sånt? Anonymkode: 63739...a58 Hos meg er det motsatt problem... jeg hadde satt pris på det. Livet hadde blitt 1000 ganger enklere... Så... sier det ikke ofte men virker ut som det er vanskelig å være svigermor også 😅🤣😂 Anonymkode: 8e0c7...d98 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Syns jeg ser tråden hvis mannen og svigermor planlegger langweekend ferie for alle .... Anonymkode: c3471...516 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huff som jeg gruer meg til å få svigerdøtre. Blir aldri riktig noe… Enten for mye eller for lite.. Anonymkode: 0219d...d48 Enig. Håper jeg ikke får svigerdøtre som TS, som klager på hver minste ting. Gud forby at svigermor involverer sin svigerdatter. Jeg håper hun får en svigerdatter som seg selv når den tid kommer. Hevnen blir søt, bare så synd det da er for sent å innse for et nek man var mot sin egen svigermor. Anonymkode: fbdca...9cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Håper jeg ikke får svigerdøtre som TS, som klager på hver minste ting. Gud forby at svigermor involverer sin svigerdatter. Jeg håper hun får en svigerdatter som seg selv når den tid kommer. Hevnen blir søt, bare så synd det da er for sent å innse for et nek man var mot sin egen svigermor. Anonymkode: fbdca...9cc Klager jeg for hver minste lille ting? Og er jeg et nek? Bare fordi jeg stiller et spørsmål her på er forum for å orientere meg, med mål om å faktisk forstå litt mer om jeg overdriver selv eller ikke? Er et nek her inne nå ja. Men det er jammen ikke meg😊 Dropp de usaklige kommentarene. TS Anonymkode: 63739...a58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns jeg ser tråden hvis mannen og svigermor planlegger langweekend ferie for alle .... Anonymkode: c3471...516 Alle relevante bør vel få være med på planleggingen, men det er vel ikke nødvendigvis riktig at det er svigerdatter som alltid må ta koordineringen, informeringen, avklaringene med både svigerforeldre og sine foreldre og alle andre? Mulig du misforstod innlegget mitt eller at jeg var uklar TS Anonymkode: 63739...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Hei TS! Kjenner meg igjen. Jeg har helt supere og veldig fine svigerforeldre (som er skilt) og som jeg setter veldig pris på og liker å tilbringe tid med. Men jeg har også merket en veldig forskjell etter vi har fått barn, ofte ringer eller sender de melding til meg når det gjelder avtale om henting i barnehage, overnatting, gjøre noe med barna osv. Og jeg er ikke noe overbeskyttende mor som skal ha ting på min måte. Ofte skriver de i en felles gruppechat med mannen min og meg. Men når det har gått en hel dag og mannen fortsatt ikke har besvart svigermor sitt forslag om å hente barna, så føler jeg det er direkte frekt å ikke svare, så da ender jeg med å svare, selv om jeg ber mannen gjøre det. Her føler jeg det kommer som en følge av at min mann er dårligere på å svare enn meg, og svarer treigere, så det opplever vel at de får raskere svar ved å ta det med meg. Så sånn sett er ikke dette et irritasjonsmoment mot dem, mer min mann. (Som forøvrig er fult oppegående) Så mitt råd, ta det med din mann! Anonymkode: 86ed7...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei TS! Kjenner meg igjen. Jeg har helt supere og veldig fine svigerforeldre (som er skilt) og som jeg setter veldig pris på og liker å tilbringe tid med. Men jeg har også merket en veldig forskjell etter vi har fått barn, ofte ringer eller sender de melding til meg når det gjelder avtale om henting i barnehage, overnatting, gjøre noe med barna osv. Og jeg er ikke noe overbeskyttende mor som skal ha ting på min måte. Ofte skriver de i en felles gruppechat med mannen min og meg. Men når det har gått en hel dag og mannen fortsatt ikke har besvart svigermor sitt forslag om å hente barna, så føler jeg det er direkte frekt å ikke svare, så da ender jeg med å svare, selv om jeg ber mannen gjøre det. Her føler jeg det kommer som en følge av at min mann er dårligere på å svare enn meg, og svarer treigere, så det opplever vel at de får raskere svar ved å ta det med meg. Så sånn sett er ikke dette et irritasjonsmoment mot dem, mer min mann. (Som forøvrig er fult oppegående) Så mitt råd, ta det med din mann! Anonymkode: 86ed7...1be Takk for godt svar. Jeg innser vel egentlig nå at det er mye dette det handler om. Min samboer er også av en eller annen grunn treig på å svare sin egen mor, ikke sin egen far eller andre forøvrig. Og jeg kjenner meg veldig igjen i dette med å føle på at det er frekt å ikke svare. Så da ender jeg opp med å være flink pike som alltid fikser og svarer. Så er jeg nok i en fase nå hvor det lugger hardt i tålmodigheten min rundt samboer. TS Anonymkode: 63739...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå