AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #41 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra👍 Anonymkode: 6b7d9...c9e Egentilg ikke, da det er et resultat av et fullstendig forgjeldet folk. Uten det, hadde ikke kravene vært noe å lempe på. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #42 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Det synes jeg. Gjeldsordningen er blitt noe helt annet enn det som var meningen. Opprinnelig skulle det være en sikkerhetsventil dersom man måtte selge bolig i et syngende boligmarked og ble sittende igjen med uhåndterlig gjeld av ikke selvforskyldt grunn. Resultatet er blitt at folk som har hatt enormt overforbruk får slettet gjelden i løpet av 5 år. Dette. Det er provoserende hvis man sitter igjen med nok av livsoppholdet til å spare, for da er vel satsene for livsopphold for høye, eller? Kunne strammet inn der og satt av mer til kreditorene. Jeg er litt delt når det kommer til gjeldsordningen. Et familiemedlem slet med rus, og opparbeidet seg i den perioden en enorm forbruksgjeld. Visst nok ikke så uvanlig. Hun fikk gjeldsordning, og jeg ser jo at det ikke hadde vært en vei ut av miljøet og livsstilen hvis hun skulle ha båret børen av gjelden alene. Det hadde aldri tatt slutt, og da hadde kanskje ikke motivasjonen der til å leve et rusfritt liv, for det hadde bare vært dritt uansett. På en annen side vokser gjelden i dette landet som ugress. Det er ikke lenger bare uheldige, syke og rusa mennesker som havner på det økonomiske kjøret. Mennesker som bare ikke evner å tære etter næring, holder på til det ikke går rundt, og får den samme hjelpen.. Anonymkode: e3c30...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #43 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Jeg mener man i alle fall skal betale i mer enn fem år. Og satsene for livsopphold er for høye. Det fremkommer både fra ts og andre tråder om det samme. Det er galskap at man skal bli kvitt gjeld så lett. Satsen var formidabel fram til 2015. 10715 kr i livsopphold, og dette er 10 år siden. Da var det lett å ha gjrldsordning. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #44 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (3 minutter siden): Jeg mener man i alle fall skal betale i mer enn fem år. Og satsene for livsopphold er for høye. Det fremkommer både fra ts og andre tråder om det samme. Det er galskap at man skal bli kvitt gjeld så lett. Bra du ikke får gjort noe med det da. Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #45 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Satsen var formidabel fram til 2015. 10715 kr i livsopphold, og dette er 10 år siden. Da var det lett å ha gjrldsordning. Anonymkode: df4df...292 Nå er det 10724. Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #46 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det 10724. Anonymkode: 6b7d9...c9e Men verdien på 10715 kroner i 2015 var en del mer. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. desember 2024 #47 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bra du ikke får gjort noe med det da. Anonymkode: 6b7d9...c9e Jeg stemmer på Høyre. De vinner neste valg sammen med FrP. Så da håper jeg vi får gjort noe med dette å en del annet som har gått alt for langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #48 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er det 10724. Anonymkode: 6b7d9...c9e Beklager, 2014 var det. https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=60540 Siden jeg hadde gjeldsordning fra 2013, beholdt jeg den gode satsen hele veien gjennom. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 6. desember 2024 #49 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Jeg stemmer på Høyre. De vinner neste valg sammen med FrP. Så da håper jeg vi får gjort noe med dette å en del annet som har gått alt for langt. Ok. Man da vil jeg tro det gjelder for nye som får gjeldsordning da, ikke de som har det fra før. Tror ikke på at de vinner faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #50 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg spurte egentlig om hva særvilkår for livsopphold betyr? Men ingen som klarer å svare på det tydeligvis. Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #51 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, 2014 var det. https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=60540 Siden jeg hadde gjeldsordning fra 2013, beholdt jeg den gode satsen hele veien gjennom. Anonymkode: df4df...292 👍 Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #52 Del Skrevet 6. desember 2024 jordbær86 skrev (4 minutter siden): Ok. Man da vil jeg tro det gjelder for nye som får gjeldsordning da, ikke de som har det fra før. Tror ikke på at de vinner faktisk. Lovel vil uansett ikke ha tilbakevirkende kraft. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #53 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lovel vil uansett ikke ha tilbakevirkende kraft. Anonymkode: df4df...292 Loven. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. desember 2024 #54 Del Skrevet 6. desember 2024 jordbær86 skrev (2 minutter siden): Ok. Man da vil jeg tro det gjelder for nye som får gjeldsordning da, ikke de som har det fra før. Tror ikke på at de vinner faktisk. Hvordan skal de unngå å vinne. Ap kommer til å få under 10%. Det er faktisk en del som vingler mellom høyre og arbeiderpartiet, og alle de vil stemme høyre slik det ser ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. desember 2024 #55 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lovel vil uansett ikke ha tilbakevirkende kraft. Anonymkode: df4df...292 Men man kan fryse satsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 6. desember 2024 #56 Del Skrevet 6. desember 2024 Ikke hør på bitre folk som blir provosert her inne på grunn av dette! Det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #57 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Hvordan skal de unngå å vinne. Ap kommer til å få under 10%. Det er faktisk en del som vingler mellom høyre og arbeiderpartiet, og alle de vil stemme høyre slik det ser ut nå. Jeg skal uansett ikke stemme på dem. Og slutt å øeelegg tråden min med prat om politikk. Lag en egen tråd. Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #58 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg spurte egentlig om hva særvilkår for livsopphold betyr? Men ingen som klarer å svare på det tydeligvis. Anonymkode: 6b7d9...c9e ? Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #59 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Men man kan fryse satsene. Det kan man. Og mulig det faktisk blir gjort ved regjeriningsskifte. Anonymkode: df4df...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #60 Del Skrevet 6. desember 2024 Brunello skrev (4 minutter siden): Men man kan fryse satsene. Fryse satsene? Anonymkode: 6b7d9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå