Gå til innhold

Hensynsløs at visse menn blir dyttet vekk fra Norge og gifter seg i utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wilma89 skrev (6 timer siden):

Nå kjenner jeg personlig kun til en mann som til slutt endte med å gifte seg med en 20 år yngre dame fra Filippinene. Han nærmet seg selv 50 og prøvde seg konsekvent på damer i 20-30 årene. Var svært fortvilet over at ingen ville ha han, men ingen selvinnsikt på at det kanskje hadde hjulpet å prøve å møte noen på sin egen alder. Det var han faktisk ikke interessert i. Nå er jo sikkert ikke dette tilfellet for alle menn som finner seg damer i utlandet, men det ga veldig mening at han opplevelse var at det var vanskelig å møte noen i Norge.

Ja, av de jeg kjenner/vet om som har hentet seg dame i utlandet, så var det definitivt en grunn til at de ikke fant seg noen i Norge. De kan deles i to grupper:

1) Menn som ikke har utseendet og gjerne også sosiale evner på sin side. Det siste er kanskje viktigst. Men de har som regel vært snille menn, og jeg har inntrykk av at forholdene er gode. Good for them. Damene har ikke skilt seg ved første anledning (oppholdstillatelse)

2) Menn som er noen skikkelige j*vler, gjerne ganske langt opp i åra (50+). Her har kvinnene skilt seg så fort de får oppholdstillatelse uten å være gift. Historiene jeg hørte fra hun ene om forholdet var IKKE gode. Stakkars kvinner.

Anonymkode: ff305...dda

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror du har helt rett. Norske menn som er i kategorien "døgenikter" vil få seg et sjokk om de dater damer fra de landene du nevner, men jeg tror vi fint kan føye til øst-asia på lista også. Det er en myte (tror jeg) at asiatiske damer egentlig er så underdanige og føyelige. 

Da har jeg mer inntrykk av at mange "likestilte" norske damer er mye mer føyelige på hjemmefronten selv om de overkompenserer med å late som de er supersterke i sosiale sammenhenger. 

Men når det gjelder disse kravene, så snakker dere epler mot pærer her.  Det som mange norske menn fortviler over er at norske damer har veldig mange overfladiske krav om alt fra høyde til høyskolegrad, hva slags bil man har, hva slags venner man har, særboerskap , riktige fritidsinteresser osv.  I tillegg vil mange av dem gjerne holde datingen veldig overfladisk og ikke for ofte.  Mange utenlandske damer virker på meg mindre opptatt av det og mer opptatt av hvordan de blir behandlet. Men der er de ofte veldig kravstore, ja.  😅 

Litt nysgjerrig på historien om han/de du datet som hadde glemt bursdagen til kona si.. 🙃 Jeg tror ikke den 20-kroningen hadde vært det jeg var mest bekymret over.

Det som er rart er at min erfaring er at det er nettop norske damer som krangler om å få lov til å spleise og skal "klare sjæl" alt mulig. Andre tråder på KG bekrefter at veldig mange damer synes det er nedlatende å bli holdt ut stolen for, eller døra, eller bli tilbudt å avlastes for de posene.  

Anonymkode: c1550...54c

Jeg syns ikke det er nedverdigende, men det er ikke det jeg bryr meg mest om. Jeg føler ikke at en mann er drømmen forsi han oppfyller kravet om å dra ut en stol. Men å være hjelpsom å se noen, om det er egenskapen forbi tillært stoldragning, så er det fint. 

Føler bare når det blir tatt opp, så er det av noen jeg ikke kjenner igjen dypere verdier i, å de er mer lei seg over å ikke nå inn med små overfladiske trekk, uten å inneha den virkelig felleskap evnenen og være jornær, omsorgsfull, fornuftig, humoristisk.

Anonymkode: 43d94...61b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 3.02):

Hvilke folk er det du er venn med, siden politiet og krisesenter er involvert? 

Har jeg sagt vi er venner? 

Anonymkode: b02c3...634

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at synet på både norske menn og utenlandske kvinner bærer preg av fordommer. De få mennene jeg kjenner som i dag har asiatiske koner er i 30-årene og er jevngamle. De stiller opp for barna og i hjemmet. Det er moderne, norske menn, og har oppegående koner.

Jeg har selv vært gift med ei fra Asia. Hun hadde høyere utdanning enn meg og var et par år eldre. Vi møttes riktignok i Norge. I likhet med mine bekjente nevnt ovenfor har jeg ikke sjans på etnisk norske kvinner, men aner faktisk ikke hvorfor. På Tinder kommer likes kun fra utenlandske kvinner, og i den virkelige verden er norske kvinner så å si alltid avvisende. Mange kvinner med annen bakgrunn er langt mer imøtekommende, uavhengig av om det er snakk om flørting eller samtaler uten noen som helst form for kjærlighetsmessige baktanker.

Jeg mener ikke dette som et stikk til norske kvinner, for de fleste jeg kjenner opplever ikke det samme, men det kan forklare hvorfor noen velger å se til utlandet. Jeg blir absolutt ikke valgt bort fordi kvinner er kravstore, slik noen hevder at de er, men fordi kontakt ikke er ønskelig fra kvinners side i utgangspunktet. Det skal man selvsagt respektere. 

Anonymkode: 0a606...b44

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplever at synet på både norske menn og utenlandske kvinner bærer preg av fordommer. De få mennene jeg kjenner som i dag har asiatiske koner er i 30-årene og er jevngamle. De stiller opp for barna og i hjemmet. Det er moderne, norske menn, og har oppegående koner.

Jeg har selv vært gift med ei fra Asia. Hun hadde høyere utdanning enn meg og var et par år eldre. Vi møttes riktignok i Norge. I likhet med mine bekjente nevnt ovenfor har jeg ikke sjans på etnisk norske kvinner, men aner faktisk ikke hvorfor. På Tinder kommer likes kun fra utenlandske kvinner, og i den virkelige verden er norske kvinner så å si alltid avvisende. Mange kvinner med annen bakgrunn er langt mer imøtekommende, uavhengig av om det er snakk om flørting eller samtaler uten noen som helst form for kjærlighetsmessige baktanker.

Jeg mener ikke dette som et stikk til norske kvinner, for de fleste jeg kjenner opplever ikke det samme, men det kan forklare hvorfor noen velger å se til utlandet. Jeg blir absolutt ikke valgt bort fordi kvinner er kravstore, slik noen hevder at de er, men fordi kontakt ikke er ønskelig fra kvinners side i utgangspunktet. Det skal man selvsagt respektere. 

Jeg kjenner et par som ikke har fordommer rundt seg, men han er skikkelig kjekkas så ja alle vet jo hun liker han. Jevngamle.

Det eneste jeg ser for meg er at du prøver deg på norske kvinner som er penere. Dette er ikke ment som et stikk mot oss norske egentlig, men vi har varierte trekk syns jeg sammenlignet med kvinner fra Asia, siden vi har større variasjon på nesen vår i større grad. Ja jeg er utsatt av min egen nese. Jeg føler vi kan bli mye større og ha forskjellige former å det kan også bli uatrakrivt. Føler dem i Asia bestandig har ganske liten nese, og bestandig er litt mindre i formen selv om de er høyere også, og dermed kanskje består skjønnhet lettere??

Så kanskje du bare rett og slett prøver deg på penere norske damer, men når ei er fra Asia er alle penere jevnt over i dine øyne med de lignende trekkene som er pene her i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har opplevd det samme . Men det har mye med at det er veldig stor forskjell i kjønnsbalanse på tinder og mange dating apper i norge. Det er så mye som 75% menn og 25 % damer. Da er det ikke rart det blir umulig for menn der. Mens i mange andre land så er det mye jevnere og til og med steder med overtall av damer. Da blir situasjonen en helt annen. 

Nå synes jeg asiatiske damer er mye vakkrere og er min preferanse så da går jeg for det. Alle får leve sitt eget liv og ikke bry seg om de som driver med fordommer.

Anonymkode: 745ea...2e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 23.29):

Med tanke på utseende eller sosial status?

Anonymkode: 2d270...17e

Høyde, jeg bli gang på gang avvist fordi damene synes jeg er for lav.

Anonymkode: c1316...05c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, jeg for også kun likes fra utenlandske damer, men siden jeg vil ha norsk dame, så blir det aldri noen match 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 3.20):

Kombinasjonen av feminisme (menn skal gjøre alt som kvinner gjør) med kvinnelig biologi (menn skal tjene mer enn kvinner, være sterke ledertyper, …) er nok ganske tøff for mange menn.

Anonymkode: 16b58...6a2

😂😂

Kutt ut a!

Problemet er at dere ikke trengs og det gjør at noen får så sperrer at de går i offerrollen med en gang. Sånne som deg, som forblir single.

Anonymkode: b9553...0d9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 9.55):

Dette. Jeg er fra Øst-Europa, og satt og måpte de første årene over at menn på date forventet å få pengene tilbake for en kaffekopp på 20 kroner, at menn regelrett "glemte" bursdagen til kona, at kona måtte bære tunge poser med mat, pusse opp osv som høygravid "fordi likestilling", og at menn mener samboerskap, eventuelt særboerskap/pulevenner er godt nok for et forhold med dama de "elsker".

Anonymkode: f2933...5e5

Nettopp den kulturforskjellen gjør at jeg holder meg til norske damer. Jeg var på date som hadde bodd mange år i Øst-Europa og tatt til seg kulturen der. Hun forlangte både å bli påspandert dyre middager, at hun kunne flytte inn og bo gratis uten å jobbe, men ble forsørget, både hun og barna hennes. Det virket som hun trodde pengene falt ned fra himmelen. Norske damer tenker anderledes, de forstår at de må ta sin del, både økonomisk og arbeidsinnsats. Men utfordringen med norske er at de er kravstore på en annen måte, de forlanger høye menn med god jobb og god utdannelse. Jeg fortrekker uansett den måten norske damer tenker på selv om de avviser meg hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nettopp den kulturforskjellen gjør at jeg holder meg til norske damer. Jeg var på date som hadde bodd mange år i Øst-Europa og tatt til seg kulturen der. Hun forlangte både å bli påspandert dyre middager, at hun kunne flytte inn og bo gratis uten å jobbe, men ble forsørget, både hun og barna hennes. Det virket som hun trodde pengene falt ned fra himmelen. Norske damer tenker anderledes, de forstår at de må ta sin del, både økonomisk og arbeidsinnsats. Men utfordringen med norske er at de er kravstore på en annen måte, de forlanger høye menn med god jobb og god utdannelse. Jeg fortrekker uansett den måten norske damer tenker på selv om de avviser meg hele tiden.

Fair point, jeg er gift med ei filippinsk og hun vil gjerne hjelpe meg økonomisk ved å få seg en jobb senere. Det er vanlig der at de tar seg av huset og kan være hjemmeværende som hun synes er greit, men hun vil gjerne hjelpe til med å jobbe selv. Så det er vell opp til damen du finner. For meg er det fint at hun har lyst til å få seg en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 0.18):

Men de vil ikke ha selvstendige damer, de vil ha en mor

Som de samtidig kan pule på

Anonymkode: 6d336...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 8.26):

I det store bildet så tapper Norge fattige land for menn via innvandring. For den globale datingpoolens skyld burde vel Norsk menn hente langt flere utenlandske kvinner?

Anonymkode: 16b58...6a2

Norge har enormt overskudd av menn under 60år utenfor Oslo. Lenger unna hovedstaden man kommer, større er andelen med mannsoverskudd.  Bruk av nedsettende betegnelser på de som finner noen i utlandet er forkastelig når det ikke er nok damer til alle som er hær. Som vanlig kommer det eksempler på menn som er i forhold selv om de er lave eller ikke har så bra utsende, men det er mange menn som står igjen uten noen som helst som er ledig til å være partner. Ta en tur til Troms og Finnmark, det er nesten to menn for hver kvinne under 50år.

Anonymkode: 01ff5...4da

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Norge har enormt overskudd av menn under 60år utenfor Oslo. Lenger unna hovedstaden man kommer, større er andelen med mannsoverskudd.  Bruk av nedsettende betegnelser på de som finner noen i utlandet er forkastelig når det ikke er nok damer til alle som er hær. Som vanlig kommer det eksempler på menn som er i forhold selv om de er lave eller ikke har så bra utsende, men det er mange menn som står igjen uten noen som helst som er ledig til å være partner. Ta en tur til Troms og Finnmark, det er nesten to menn for hver kvinne under 50år.

Anonymkode: 01ff5...4da

Det er ikke ment nedsettende mot å finne noen i utlandet, men de gangene det er creepy aldersforskjell. Dømmer samme forhold norsk og norsk også.

Vi kan ikke tenke, så fremt flest hat partner, skal ingenting kritiseres. Levestandard er det vi kritiserer utifra, så om noen hat en foreksempel utro kjæreste, så støtter vi jo det bruddet uavhengig om det er vanskelig å finne ny partner etterpå eller ikke, for det å ha et bra liv er målet, ikke at alle må på liv og død ha noen. 

Erkjenner det er trist å være alene og er selv singel og dater ikke. Men vet jo at selv om det er vondt å være ensom, så er det verre å være i et dårlig parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke ment nedsettende mot å finne noen i utlandet, men de gangene det er creepy aldersforskjell. Dømmer samme forhold norsk og norsk også.

Vi kan ikke tenke, så fremt flest hat partner, skal ingenting kritiseres. Levestandard er det vi kritiserer utifra, så om noen hat en foreksempel utro kjæreste, så støtter vi jo det bruddet uavhengig om det er vanskelig å finne ny partner etterpå eller ikke, for det å ha et bra liv er målet, ikke at alle må på liv og død ha noen. 

Erkjenner det er trist å være alene og er selv singel og dater ikke. Men vet jo at selv om det er vondt å være ensom, så er det verre å være i et dårlig parforhold.

Har*!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige kriterier. At han er trygg i seg selv som han er og at han på ekte er interessert i meg og mitt og stiller spørsmål og oppfølgingsspørsmål. Det er det jeg er og det er det jeg vil ha. Ellers blir det skjevt fra date 1, og skjevt fra date 5 hvis de ikke egentlig var nysgjerrig på meg og mitt, men bare latet som i begynnelsen for å gjøre inntrykk. Virker som dette er for vanskelig for noen. For meg er det minimumskriterie.

Anonymkode: 8f1e8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner det med veldig stor aldersforskjell. 

Jeg er 33 år og har en 32 år gammel filippinsk kone, håper at de fleste støtter og ikke dømmer meg for det. Jeg synes folk skal få lov til å gifte seg med partner fra hvilket land man vil når man finner kjærligheten. Synes det også er veldig spennende med en familie fra en annen kultur å lære om.

Det er som sagt veldig stort mannsoverskudd og jeg synes alle fortjener kjærlighet. Så da får en dra ut og finne noen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner det med veldig stor aldersforskjell. 

Jeg er 33 år og har en 32 år gammel filippinsk kone, håper at de fleste støtter og ikke dømmer meg for det. Jeg synes folk skal få lov til å gifte seg med partner fra hvilket land man vil når man finner kjærligheten. Synes det også er veldig spennende med en familie fra en annen kultur å lære om.

Det er som sagt veldig stort mannsoverskudd og jeg synes alle fortjener kjærlighet. Så da får en dra ut og finne noen.

Ja, å jeg som dame er også åpen for å finne noen hvor enn de er fra, dermed tenker jeg vi kan annerkjenne overskudd, men ikke tro at det alt i alt skal bety noe for noens valg. Om noen vil være single, finner noen i utlandet, vi må ha fritt valg. Mannen min er kanskje i Danmark, det er ikke sikkert jeg blir forelsket i en Norsk en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som blir provoserte her nå, men norske menn som drar til Thailand eller Filippinene for å kjøpe seg ei kone gjør det fordi de er lite attraktive for norske kvinner. Enten handler det om at de krever at kvinnene skal være underdanige hushjelper, at de ikke har utseendet med seg eller at de har egenskaper (oppførsel) som gjør at de ikke er attraktive. Kanskje handler det også om at de har for store forventninger til norske kvinner. Noen menn tror jo at kvinner skal være lydige og stå på pinne for dem, fordi de selv er oppvokst med fedre og mødre av denne typen. 

Jeg hadde f.eks. aldri i verden gått med på å skulle vært hushjelp ved siden av full jobb og barn i huset. Jeg tror at mange av disse mennene er vant til at mora deres har ordnet alt for dem da de var yngre, og har bodd sammen med mor (og far) lenge etter at de burde flyttet ut. Foreldre må sørge for å sparke ut egne barn så fremt barna har har økonomi til å bo for seg selv. Dette er i alle fall tilfelle for en del av de jeg kjenner og kjenner til her jeg bor, og vi har mange menn her som har funnet seg slike damer. De har til og med en forening for disse kvinnene og mennene. Venninnene til disse damene i hjemlandet blir også gjerne "vervet" til å komme hit for å gifte seg med kompisene til mennene deres.  

Mange av disse blir utnyttet, helt klart, men jeg tror nok også at mange greier å få ekteskapene sine til å fungere. Jeg kjenner dog at jeg grøsser litt når jeg ser at det er veldig stor aldersforskjell mellom mannen og kvinnen. 

Anonymkode: 5e067...6f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sikkert mange som blir provoserte her nå, men norske menn som drar til Thailand eller Filippinene for å kjøpe seg ei kone gjør det fordi de er lite attraktive for norske kvinner. Enten handler det om at de krever at kvinnene skal være underdanige hushjelper, at de ikke har utseendet med seg eller at de har egenskaper (oppførsel) som gjør at de ikke er attraktive. Kanskje handler det også om at de har for store forventninger til norske kvinner. Noen menn tror jo at kvinner skal være lydige og stå på pinne for dem, fordi de selv er oppvokst med fedre og mødre av denne typen. 

Jeg hadde f.eks. aldri i verden gått med på å skulle vært hushjelp ved siden av full jobb og barn i huset. Jeg tror at mange av disse mennene er vant til at mora deres har ordnet alt for dem da de var yngre, og har bodd sammen med mor (og far) lenge etter at de burde flyttet ut. Foreldre må sørge for å sparke ut egne barn så fremt barna har har økonomi til å bo for seg selv. Dette er i alle fall tilfelle for en del av de jeg kjenner og kjenner til her jeg bor, og vi har mange menn her som har funnet seg slike damer. De har til og med en forening for disse kvinnene og mennene. Venninnene til disse damene i hjemlandet blir også gjerne "vervet" til å komme hit for å gifte seg med kompisene til mennene deres.  

Mange av disse blir utnyttet, helt klart, men jeg tror nok også at mange greier å få ekteskapene sine til å fungere. Jeg kjenner dog at jeg grøsser litt når jeg ser at det er veldig stor aldersforskjell mellom mannen og kvinnen. 

Anonymkode: 5e067...6f5

Jeg skjønner at du ikke aner hva du snakker om.  Du snakker som at du sier alle som gjør dette er det du tror. Det viser for meg mangel på intelligens. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...