AnonymBruker Skrevet 18. november #1 Del Skrevet 18. november Jeg slettet alt av sosiale medier da jeg fikk en varig sykdom for noen år siden. Grunnen var at jeg ikke orket å få gnidd folks bilder, historier, alt de oppnår og skaffer seg, det var vanskelig nok å akseptere at livet mitt måtte endre seg. Å se alt andre hadde hele tiden gjorde det vanskelig og ga meg sorg, selv om jeg på ingen måte viste det for dem, gratulerte og kommenterte alltid positivt når jeg ble fortalt og vist ting, jeg unner jo folk suksess. Som tiden gikk så ble det lettere å leve i en ny verden, og jeg har holdt meg av sosiale medier og holder meg heller sosial med folk. Møtte en på date og han mente at hvis jeg virkelig ikke var bitter, så kunne jeg være på nett, da ville ikke andres suksess plage meg. Har han rett? Jeg føler det jo ikke sånn, men ja.. Anonymkode: f1333...8bd 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #2 Del Skrevet 18. november Kunne kanskje tenkt det samme, men ALDRI sagt det til deg! Å ha så dårlige sosiale antenner er verre enn om du så skulle være «bitter». Drit i han! Nå er det dessuten in å være mindre aktiv på sosiale medier. Anonymkode: 60a92...6c3 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 18. november #3 Del Skrevet 18. november Nei man er ikke bitter om man ikke orker å få gnidd det inn. Sosiale media er falskt uansett, og handler altfor mye om å skryte av hvor bra man har det mens man ikke har det bra. La oss si at hunden min nettopp hadde dødd, og jeg unngikk alle kanaler med hunder fordi det var for vondt å se på, ville jeg da vært bitter? Dessuten er det sunt å være sosial i den virkelige verden istedenfor å sitte på SoMe hele tiden, kanskje han er misunnelig på at du ikke trenger det. 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 18. november #4 Del Skrevet 18. november Er det så rart å være bitter da? Jeg skjønner godt at du er det, og mange mennesker er da det. Med veldig god grunn. Det betyr ikke at man ønsker andre noe vondt, men man har vanskelig å være genuint engasjert over andres glede, siden det skyggelegger din sorg ekstra mye. En helt naturlig menneskelig tilstand, men folk elsker å slenge det ut av seg "du er sikkert bitter" blabla. Du trenger ikke å snakke med andre om bitterheten din, men du har gjort noen gode valg med å prøve å beskytte deg litt fra ting som ikke gjør deg noe bra. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 18. november #5 Del Skrevet 18. november Ikke noe med å være bitter i det hele tatt. Sosiale medier er jo så fake uansett. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #6 Del Skrevet 18. november Takk til dere, nei ingen deler jo sine dårlige dager eller kjipe situasjoner, det bare renner over av det beste, og det ble for mye for meg. Jeg har alltid tenkt som bitter som noe negativt og vondt for en selv, jeg vil jo prøve å finne verdi og glede i livet, selv om det aldri blir som før og jeg har måtte starte fra scratch. Å være bitter trodde jeg var å ikke akseptere og ikke komme videre, i starten var jeg sint, redd og lei meg så klart. Men man jo prøve å skubbe seg videre. Anonymkode: f1333...8bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #7 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk til dere, nei ingen deler jo sine dårlige dager eller kjipe situasjoner, det bare renner over av det beste, og det ble for mye for meg. Jeg har alltid tenkt som bitter som noe negativt og vondt for en selv, jeg vil jo prøve å finne verdi og glede i livet, selv om det aldri blir som før og jeg har måtte starte fra scratch. Å være bitter trodde jeg var å ikke akseptere og ikke komme videre, i starten var jeg sint, redd og lei meg så klart. Men man jo prøve å skubbe seg videre. Anonymkode: f1333...8bd Ikke ha noe dårlig samvittighet, overhodet. Du takler ting på din måte, ingen skal fortelle deg at du er bitter, eller noe annet negativt. La det prelle av. Jeg liker heller ikke falskheten som ofte fremstilles. Alt skal være perfekt. I realiteten sliter folk med så mye forskjellig, og samliv går i oppløsning. Men utad skal det være plettfritt. Greit å distansere seg fra det der. Anonymkode: 1e6c2...c82 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #8 Del Skrevet 19. november Spørsmålet mitt er om du fortsatt dater han som anser deg som bitter? Tenker i så fall det er langt verre enn å være bitter. Da trigger du bitterheten bevisst. La idioten gå. Han var/er en idiot. Du er ikke bitter. Sånn er det bare. Anonymkode: e49d8...797 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #9 Del Skrevet 19. november Det er et godt valg å være borte fra nett. Det er greit å være opplyst, å det er greit å unne andre godt, men nett tror jeg genuint er for mye for hjernen vår. Det blir for mye inntrykk. Hadde det mye bedre før nettet tok over og syns du gjorde rett. Om du er eller var bitter, så er det naturlig. Samtidig er du flink som så du reagerte negativt og faktisk endret oppførsel til å ikke få den opplevelsen, som jeg tenker var en god redning. Anonymkode: 0b0d9...ebe 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #10 Del Skrevet 19. november Nri vi dater ikke mer, jeg hadde ikke magefølelsen på plass etter den daten, men hengte meg nok litt oppi om jeg var bitter. Takk for støtte og gode ord, jeg setter pris på dere. Anonymkode: f1333...8bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #11 Del Skrevet 20. november Jeg vil si bådeog. Mange dropper sosiale medier på grunn av det falske bildet som fremstilles, og forventningspress, kjøpepress, og ikke minst hvor mye tid det tar. Men hvis du sier at du har droppet det fordi du er syk og ikke vil se at andres liv går videre, så virker du veldig bitter. Anonymkode: 2ab97...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #12 Del Skrevet 20. november Drit i den dumme mannen. Jeg er i akkurat samme sit som deg. Ikke på en eneste some og det er så deilig. Ikke være avhengig av å måtte inn å sjekke på alt. Nei mye bedre uten. Heller bare innom her og det er mer enn nok. Kos deg uten some med GOD samvittighet. Anonymkode: 03ad8...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 20. november #13 Del Skrevet 20. november Du slettet sosiale medier for å ta vare på deg selv i en vanskelig situasjon. Så oppdaget du kanskje etter hvert at livet uten sosiale medier frigjorde tid til ting som opplevdes mer meningsfullt? Jeg ser ikke hva poenget med å gå tilbake skulle være for deg. Du er sosial utenom, og blir eksponert for andres livsstil slik. Det er ikke slik at du har snudd ryggen til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #14 Del Skrevet 20. november Jeg forstår ikke hvilke venner en har om alt er så perfekt. Det jeg ser på some fra venner og familie der er helt vanlige hverdagsopplevelser og ferier som man vanligvis deler med venner om man treffes. Å unngå folk fordi ditt liv tok en annen vending virker bittert. Du unngår dem fordi du ikke lenger kan legge ut det samme stiliserte glansbildet. Det sier nok mest om hvordan du selv ønsker å framstille deg. Det er jo lett å ikke å se diverse formålsløse påvirkere som er forelsket i sitt eget speilbilde på Some. Anonymkode: 222b3...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #15 Del Skrevet 20. november Ja, det var en handling som var basert på bitterhet, men føler du det sånn nå og? Eller har du bare kommet dit at et liv uten some er bra for deg? Anonymkode: de53f...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #16 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.42): Jeg slettet alt av sosiale medier da jeg fikk en varig sykdom for noen år siden. Grunnen var at jeg ikke orket å få gnidd folks bilder, historier, alt de oppnår og skaffer seg, det var vanskelig nok å akseptere at livet mitt måtte endre seg. Å se alt andre hadde hele tiden gjorde det vanskelig og ga meg sorg, selv om jeg på ingen måte viste det for dem, gratulerte og kommenterte alltid positivt når jeg ble fortalt og vist ting, jeg unner jo folk suksess. Som tiden gikk så ble det lettere å leve i en ny verden, og jeg har holdt meg av sosiale medier og holder meg heller sosial med folk. Møtte en på date og han mente at hvis jeg virkelig ikke var bitter, så kunne jeg være på nett, da ville ikke andres suksess plage meg. Har han rett? Jeg føler det jo ikke sånn, men ja.. Anonymkode: f1333...8bd Og en slik mann dater du? Her er det mangel på sosiale anntenner, tenk deg være hans kjæreste,alt han vil si for å trykke deg ned. Løp Anonymkode: 3e79e...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #17 Del Skrevet 20. november Her er det mange som ikke aner hva det å være bitter faktisk er. Du er ikke bitter. Du fant en løsning på noe du syns var vanskelig og det er høyst forståelig! Dessuten har du evnen til å glede deg over andres oppnåelser når du møter på de IRL så nei, bitter er du ikke. SOME er et gjørmehull av dimensjoner uansett! Anonymkode: b89aa...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #18 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, det var en handling som var basert på bitterhet Hælle måne😣 Anonymkode: 03ad8...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå