AnonymBruker Skrevet i går, 19:11 #1 Del Skrevet i går, 19:11 Jeg trente mye før jeg ble gravid. Pga dårlig form gjennom første trimester, har jeg ikke trent i det hele. Nå er formen bedre, men nå er jeg redd for å starte igjen fordi jeg frykter spontanabort. Jeg vet alle sier det er trygt å trene, men jeg klarer ikke slippe frykten likevel. Redd for å få kynnere og for at de skal slå over i rier. Men savner å jogge. Hva er dere andres erfaringer og holdninger her? Jeg vet jeg hadde hatt det mye bedre om jeg jogget og trenge nå og fremover. Særlig psykisk. Men så hadde jeg aldri tilgitt meg selv om noe skjedde. Anonymkode: 87246...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:20 #2 Del Skrevet i går, 19:20 Må du jogge da? Det er da så mye annet du kan gjøre for å være i aktivitet. Trening med kroppsvekt, gå tur i raskt tempo dersom det er mer behagelig, svømming (gull for gravidkroppen som får økt belastning). Anonymkode: 55c46...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #3 Del Skrevet i går, 19:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må du jogge da? Det er da så mye annet du kan gjøre for å være i aktivitet. Trening med kroppsvekt, gå tur i raskt tempo dersom det er mer behagelig, svømming (gull for gravidkroppen som får økt belastning). Anonymkode: 55c46...508 Nei, kanskje jeg bare skal droppe det. Er bare det at jeg liker det så godt 😅 styrketrening er såååå kjedelig, synes jeg. Svømming er så mye styr. Men rask gåtur er jo et godt alternativ. Føles bare litt ineffektivt. Men kan fungere med en god podkast! Anonymkode: 87246...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:43 #4 Del Skrevet i går, 19:43 Kan du ikke prøve litt og se om du får kynnere? Synes det høres veldig lurt ut å holde seg i form, særlig når du har så lyst til å trene. Så får du heller finne en annen treningsform om jogging ikke funker. Jeg fikk mange kynnere av å ha sex, men sluttet ikke med det av den grunn. Fødte etter termindato, så de utviklet seg ikke til rier. Sykling kan og være et fint alternativ, tror ikke du får samme belastning på bekkenbunnen da. Og du kan bruke en pulsklokke hvis du er redd for å ha for høy intensitet. Tror det er mye større sannsynlighet for at du gjør noe bra både for deg og barnet, enn for at det vil skade. Anonymkode: 59860...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, kanskje jeg bare skal droppe det. Er bare det at jeg liker det så godt 😅 styrketrening er såååå kjedelig, synes jeg. Svømming er så mye styr. Men rask gåtur er jo et godt alternativ. Føles bare litt ineffektivt. Men kan fungere med en god podkast! Anonymkode: 87246...6f8 Prøv ellipsemaskin ❤️ Jeg gjorde det masse i 2. Trimester. Det er bare å stoppe om du får ubehag eller masse kynnere så går det bra. Anonymkode: dba45...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jogget gjennom hele svangerskapet til vannet røk. Spontanaborterer du er det ikke pga jogging, men at fosteret ikke er levedyktig. Anonymkode: d8e8f...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå