Gå til innhold

Positivt overrasket over Temu, beste nettbutikken jeg har handlet i.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tuba skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ingenting om giftstoffer eller lignende. Jeg er opptatt av arbeidsvilkår til de som produserer for Temu. FOr norske butikker er det i alle fall en mulighet for at produsentene har gode arbeidsvilkår og betingelser, for Temu  er det helt utenkelig med de prisene

Det er de samme fabrikkene som du handler fra. Temu har ikke egne produkter, men er salgsplattform for en rekke produsenter fra hele Kina. 

Grunnen til at du betaler ti ganger så mye er; mellomledd i 2-3 runder, stor og dyr embalasje, lagerlokasjon i Norge, videre frakt til butikk, svinn i butikk og svinn under frakt, norske ansatte (ikke bare butikkansatte, men rengjøringspersonell, regnskapsførere, ledelse, og alt annet), strøm i butikk, butikklokaler. Og varer som ikke blir solgt, som må dumpes på salg, til og med destrueres. 

Anonymkode: 63d5c...5a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er de samme fabrikkene som du handler fra. Temu har ikke egne produkter, men er salgsplattform for en rekke produsenter fra hele Kina. 

Grunnen til at du betaler ti ganger så mye er; mellomledd i 2-3 runder, stor og dyr embalasje, lagerlokasjon i Norge, videre frakt til butikk, svinn i butikk og svinn under frakt, norske ansatte (ikke bare butikkansatte, men rengjøringspersonell, regnskapsførere, ledelse, og alt annet), strøm i butikk, butikklokaler. Og varer som ikke blir solgt, som må dumpes på salg, til og med destrueres. 

Det er jo ikke heller helt riktig. Mange leverandører har sine egne produksjonslinjer. Selvsagt vil mye av det vi kjøper være produsert på en uetisk måte. Men for Temu er det 100% sikkert.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke heller helt riktig. Mange leverandører har sine egne produksjonslinjer. Selvsagt vil mye av det vi kjøper være produsert på en uetisk måte. Men for Temu er det 100% sikkert.

Hvis det er hva du trenger å fortelle deg selv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lykke til med kreft 🙈

Anonymkode: ee3dd...486

Da ville det vært forbudt med innførsel.

Du kan ikke akkurat bestille hasj fra utlandet heller, norske myndigheter har sine importregler. Og hadde temu vært farlig ville det vært forbudt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da ville det vært forbudt med innførsel.

Du kan ikke akkurat bestille hasj fra utlandet heller, norske myndigheter har sine importregler. Og hadde temu vært farlig ville det vært forbudt. 

Myndighetene har ikke kontroll på alt. På samme måte så kan de ikke stoppe deg fra å drikke rødsprit når det er tilgjengelig..

av ting de har tilfeldigvis testet har få varer IKKE innhold farlige stoffer. 
Når temu har fått beskjed av eks Norge har de stoppet å selge den varen. 

Merk deg, de stoppet ikke varen før et annet land ga beskjed.. er du klar over hvor mange varer de selger ? Det er ikke myndighetenes jobb å teste alt ræl du får i posten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Myndighetene har ikke kontroll på alt. På samme måte så kan de ikke stoppe deg fra å drikke rødsprit når det er tilgjengelig..

av ting de har tilfeldigvis testet har få varer IKKE innhold farlige stoffer. 
Når temu har fått beskjed av eks Norge har de stoppet å selge den varen. 

Merk deg, de stoppet ikke varen før et annet land ga beskjed.. er du klar over hvor mange varer de selger ? Det er ikke myndighetenes jobb å teste alt ræl du får i posten 

Og da har de, logisk nok, ikke bedre kontroll på andre som selger produkter i dette landet.... 

Som testen mediene gjorde viste. Temu var blant de med lavest andel giftsstoffer, når de først dro Nille og Europris inn i testingen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og da har de, logisk nok, ikke bedre kontroll på andre som selger produkter i dette landet.... 

Som testen mediene gjorde viste. Temu var blant de med lavest andel giftsstoffer, når de først dro Nille og Europris inn i testingen sin. 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eMGkz4/miljoesjekk-fant-giftige-stoffer-i-shein-og-temu-produkter
 Test fra i år.

det du refererer til er fra 2014 eller? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje problemet ditt ligger i forventningene dine, ikke i gaven

Anonymkode: c2dd1...7bb

Mulig det, men jeg synes at hvis man først skal gi noe så skal det være noe ordentlig, hvis ikke kan man like godt la være. Og tull og dritt om det kommer fra Temu eller Nille kan man la være, det er jo bare plast søppel

Anonymkode: 9b18a...ae2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det jeg har kjøpt på temu, blir sett på som dritt av mottaker, fortjener ikke mottakeren en gave. Men jeg har heldigvis ikke sånne på gavelista mi!

Ei jente ønsket seg tråd og perler. 10 kr på temu, over 100 kr i hobbybutikk, det samme med perlene, så hun får mye mer enn hun ville fått ellers  Og han som ønsket seg veggpynt med jaktmotiv til jakthytta, blir nok veldig fornøyd med metallbildene jeg har kjøpt.

Anonymkode: 05f98...75b

Jeg er veldig glad for at jeg slipper å få slikt så hadde vært strålende fornøyd av å bli tatt vekk fra en slik gaveliste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig glad for at jeg slipper å få slikt så hadde vært strålende fornøyd av å bli tatt vekk fra en slik gaveliste

Samme her! Kan like godt la være å gi noe.

Anonymkode: 526af...bd2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eMGkz4/miljoesjekk-fant-giftige-stoffer-i-shein-og-temu-produkter
 Test fra i år.

det du refererer til er fra 2014 eller? 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fant-ulovlige-stoffer-i-interiorartikler-fra-norske-nettbutikker-1.17057437

Anonymkode: 01a9c...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett dokumentaren «The Truth about Temu», så er jeg enda mer skeptisk til det. 

Anonymkode: 7ad7d...2f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slike hovne bleier som deg fortjener ikke gaver i det hele tatt. Jeg har en ufør søster, som knapt har til salt i maten, hun er så fornøyd over at hun har råd til gaver på Temu (hun handlet tidligere på Wish). Jeg hadde jaggu vært en ufølsom jævel hvis jeg fortalte henne at gavene er uønsket. At hun var en idiot som handlet der. Jeg tenker det er tanken bak som teller, tar imot gavene med glede, og bruker dem også ❤️

Anonymkode: cd5e2...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 22.16):

Åh, folk er så innmari naive. Å handle på temu får deg rett og slett til å fremstå som litt enkel; jeg pleier å sammenligne det med å røyke eller være «avhengig» av Pepsi Max. 

Anonymkode: 18736...e1b

Elsker Pepsi Max🤗

Anonymkode: 3058c...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager altså, men hvem i all verden her inne på KG vil kjøpe slikt ræl som dette: IMG_9144.thumb.jpeg.58ffdea6d8c39185acc3eae6ae567561.jpeg

Anonymkode: d20b7...120

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis det er hva du trenger å fortelle deg selv 😅

Det er vel mottsatt. Dere som synes det er ok å kjøpe alt for billig fra Temu. Det er faktisk ikke greit, dere vet hva dere bidrar til!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (2 timer siden):

Det er vel mottsatt. Dere som synes det er ok å kjøpe alt for billig fra Temu. Det er faktisk ikke greit, dere vet hva dere bidrar til!

Ja, jeg bidrar til en bedre økonomi for familien. Dessuten, ved å kjøpe rett fra kinesiske produsenter, vet jeg at pengene går til dem som fortjener det, de som skaper verdiene, og ikke grådige mellommenn. Og ja, kanskje tjener fabrikkeieren mer enn de ansatte, men slik er det her også. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, jeg bidrar til en bedre økonomi for familien. Dessuten, ved å kjøpe rett fra kinesiske produsenter, vet jeg at pengene går til dem som fortjener det, de som skaper verdiene, og ikke grådige mellommenn. Og ja, kanskje tjener fabrikkeieren mer enn de ansatte, men slik er det her også. 

Du bidrar også med penger i statskassen til KKP (Kinas Kommunistparti) og hybridkrigen de fører mot Europa/vesten sammen med Russland, Nord-Korea og Iran.

Men så lenge det er billig...

https://www.vg.no/nyheter/i/zAVV84/dr-ankeret-paa-kinesisk-skip-er-skadet

Anonymkode: f8f78...f45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bidrar også med penger i statskassen til KKP (Kinas Kommunistparti) og hybridkrigen de fører mot Europa/vesten sammen med Russland, Nord-Korea og Iran.

Men så lenge det er billig...

https://www.vg.no/nyheter/i/zAVV84/dr-ankeret-paa-kinesisk-skip-er-skadet

Anonymkode: f8f78...f45

Hvorfor blander du inn dette? Da får du legge fra deg telefonen eller datamaskin du skriver dette på, kineserne tjener på dette også. For ikke å snakke om alle elbiler de selger her. Eller for å si det enkelt, er du redd for å støtte kinesiske regime, må du flytte ut i skogen og leve av bær. Kjøper du mat i butikken, støtter du indirekte Kina. Produksjonskutstyr i matvareindustrien har garantert deler fra Kina. Og du må slutte å ta bussen, du risikerer å kjøre med kinesisk elbuss. 

Så hvorfor iall verden skal Temu behandles anderledes enn andre? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...