AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #81 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tja, Ekornes har da to møbelfabrikker på Sunnmøre. Hva som produseres hvor aner jeg ikke. Anonymkode: 526af...bd2 Ekornes har ingen produksjon i Kina, de har i USA, Thailand og Litauen i tillegg til til noen fabrikker i Norge, en i Lillestrøm og de andre i Møre og Romsdal. Anonymkode: e7ebe...72f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #82 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tenkt å handle alle julegavene mine der i år. Hvorfor? Fordi det er billig, enkelt, og jeg slipper å kaste bort penger på overprisede ting i norske butikker Anonymkode: c2dd1...7bb Er det ikke da bedre å droppe å kjøpe gaver enn å bare gi bort dritt? Anonymkode: 9b18a...ae2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #83 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det ikke da bedre å droppe å kjøpe gaver enn å bare gi bort dritt? Anonymkode: 9b18a...ae2 Kanskje problemet ditt ligger i forventningene dine, ikke i gaven Anonymkode: c2dd1...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #84 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke da bedre å droppe å kjøpe gaver enn å bare gi bort dritt? Anonymkode: 9b18a...ae2 Hvis det jeg har kjøpt på temu, blir sett på som dritt av mottaker, fortjener ikke mottakeren en gave. Men jeg har heldigvis ikke sånne på gavelista mi! Ei jente ønsket seg tråd og perler. 10 kr på temu, over 100 kr i hobbybutikk, det samme med perlene, så hun får mye mer enn hun ville fått ellers Og han som ønsket seg veggpynt med jaktmotiv til jakthytta, blir nok veldig fornøyd med metallbildene jeg har kjøpt. Anonymkode: 05f98...75b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 6 timer siden #85 Del Skrevet 6 timer siden Det som bekymrer meg mest med Temu er hvordan arbeidsvilkårene til de som har produsert produktene er. Når det er så sykt billig er det umulig at arbeiderne har ordentlige arbeidstid, lønn og andre vilkår. Og hvor mye av dette er barnearbeid? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #86 Del Skrevet 6 timer siden Tuba skrev (2 minutter siden): Det som bekymrer meg mest med Temu er hvordan arbeidsvilkårene til de som har produsert produktene er. Når det er så sykt billig er det umulig at arbeiderne har ordentlige arbeidstid, lønn og andre vilkår. Og hvor mye av dette er barnearbeid? Men handler du i Norsk butikk er det de samme arbeidsvilkårene som ligger bak. Du betaler bare mye til en rekke mellommenn som skal ha sin profitt. Innpakning av produktet, salg i flere ledd, mellomlager i utland, mellomlager i Norge, Norsk butikk, Norske ansatte, og alt annet rundt. Sett mot at produktet bare blir puttet i en plastpose og shippet direkte fra fabrikk til sentrallager i Kina, der det pakkes i en større pose. Anonymkode: 63d5c...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #87 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du fortsetter tankerekka di - hvordan kommer varene du bruker seg til Norge? Anonymkode: 63d5c...5a0 Stort sett med containerlast. Trodde dette var noe alle viste? Anonymkode: c8754...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 6 timer siden #88 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men handler du i Norsk butikk er det de samme arbeidsvilkårene som ligger bak. Du betaler bare mye til en rekke mellommenn som skal ha sin profitt. Innpakning av produktet, salg i flere ledd, mellomlager i utland, mellomlager i Norge, Norsk butikk, Norske ansatte, og alt annet rundt. Sett mot at produktet bare blir puttet i en plastpose og shippet direkte fra fabrikk til sentrallager i Kina, der det pakkes i en større pose. Anonymkode: 63d5c...5a0 Det er ikke helt rett. Mange av produsentene som leverer til norske nettbutikker blir sett i kortene når det gjelder arbeidsforhold ol, det gjelder spesielt de større kjedene. Dette handler jo bla om omdømme. For Temu har vi ingen oversikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #89 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stort sett med containerlast. Trodde dette var noe alle viste? Anonymkode: c8754...fab Så lenge du får varene på noen dager er det nok ikke containerfrakt. Mester Grønn-sjefen: – Temu har tatt alle flyene våre – E24 Anonymkode: 2eff4...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #90 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det jeg har kjøpt på temu, blir sett på som dritt av mottaker, fortjener ikke mottakeren en gave. Men jeg har heldigvis ikke sånne på gavelista mi! Ei jente ønsket seg tråd og perler. 10 kr på temu, over 100 kr i hobbybutikk, det samme med perlene, så hun får mye mer enn hun ville fått ellers Og han som ønsket seg veggpynt med jaktmotiv til jakthytta, blir nok veldig fornøyd med metallbildene jeg har kjøpt. Anonymkode: 05f98...75b Ja, jeg ville virkelig gitt perler kjøpt på temu til barn. De fingrer ikke med tingene og dytter heller ingen ting inn i munnen. Når det er usikkert hvilke stoffer som finnes i produktet er det selvsagt helt OK å gi dette bort til barn. De tåler jo en del gift. Anonymkode: 2eff4...5f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #91 Del Skrevet 5 timer siden Tuba skrev (54 minutter siden): Det er ikke helt rett. Mange av produsentene som leverer til norske nettbutikker blir sett i kortene når det gjelder arbeidsforhold ol, det gjelder spesielt de større kjedene. Dette handler jo bla om omdømme. For Temu har vi ingen oversikt. Det er omgåelse. Selv om bilen din er satt sammen i Tyskland, så har fabrikken i Tyskland tatt inn komponenter fra en fabrikk som setter sammen delkomponenter, som igjen har kjøpt innsatsfaktorer i Kina. Enheten du skrev dette innlegget på består av en rekke komponenter som er laget i Kina. Anonymkode: 63d5c...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #92 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så lenge du får varene på noen dager er det nok ikke containerfrakt. Mester Grønn-sjefen: – Temu har tatt alle flyene våre – E24 Anonymkode: 2eff4...5f8 Sammenligner du virkelig blomster med forbruks-hyllevarer? Anonymkode: c8754...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #93 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sammenligner du virkelig blomster med forbruks-hyllevarer? Anonymkode: c8754...fab Er da ingen som har gjort det. Anonymkode: 526af...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #94 Del Skrevet 3 timer siden Tuba skrev (2 timer siden): Det er ikke helt rett. Mange av produsentene som leverer til norske nettbutikker blir sett i kortene når det gjelder arbeidsforhold ol, det gjelder spesielt de større kjedene. Dette handler jo bla om omdømme. For Temu har vi ingen oversikt. Vis meg oversikten du har til fabrikkene som leverer varer til kjeder som Europris, Dollarstore, Rusta, etc.. Anonymkode: cd5e2...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 45 minutter siden #95 Del Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vis meg oversikten du har til fabrikkene som leverer varer til kjeder som Europris, Dollarstore, Rusta, etc.. Anonymkode: cd5e2...5f5 Jeg sier ikke at det gjelder alle nettbutikker, men de norske kan vi i alle fall utfordre. Det kan vi ikke med Temu og siden prisene der er så lave er det ingen mulighet for at produksjonen der er etisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 43 minutter siden #96 Del Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er omgåelse. Selv om bilen din er satt sammen i Tyskland, så har fabrikken i Tyskland tatt inn komponenter fra en fabrikk som setter sammen delkomponenter, som igjen har kjøpt innsatsfaktorer i Kina. Enheten du skrev dette innlegget på består av en rekke komponenter som er laget i Kina. Anonymkode: 63d5c...5a0 Joda, men det er heldigvis slik at mange større bedrifter nå også sjekker arbeidsforhold til sine underleverandører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #97 Del Skrevet 42 minutter siden Tuba skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at det gjelder alle nettbutikker, men de norske kan vi i alle fall utfordre. Det kan vi ikke med Temu og siden prisene der er så lave er det ingen mulighet for at produksjonen der er etisk. Det er jo Temu som er utfordret og testet mer enn noen andre det siste drøye året... Ingen andre har fått kjørt seg så mye, blitt testet så grundig, og gjentatte ganger dokumentere at de følger EU krav, og slår hardt med på produsenter som bryter det. Og da mediene tok en stikkprøvekontroll i Norske butikker - gjett hva de fant? Mer giftstoffer enn da de testet Temu. Nordmenn er så utrolig godtroende... så lenge noe er "norskt". Anonymkode: 63d5c...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #98 Del Skrevet 42 minutter siden Tuba skrev (Akkurat nå): Joda, men det er heldigvis slik at mange større bedrifter nå også sjekker arbeidsforhold til sine underleverandører. Siste ledd av leverandører. Ser pent ut når de legger det på hjemmesidene. Videre ned har de ikke sjangs til å få oversikt, hvor tråden er laget, hvor metalldelen er støpt... Anonymkode: 63d5c...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 40 minutter siden #99 Del Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siste ledd av leverandører. Ser pent ut når de legger det på hjemmesidene. Videre ned har de ikke sjangs til å få oversikt, hvor tråden er laget, hvor metalldelen er støpt... Anonymkode: 63d5c...5a0 Nei det er heller ikke rett. Mange bruker tid på å sjekke leverandørkjeden helt til bunns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 39 minutter siden #100 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo Temu som er utfordret og testet mer enn noen andre det siste drøye året... Ingen andre har fått kjørt seg så mye, blitt testet så grundig, og gjentatte ganger dokumentere at de følger EU krav, og slår hardt med på produsenter som bryter det. Og da mediene tok en stikkprøvekontroll i Norske butikker - gjett hva de fant? Mer giftstoffer enn da de testet Temu. Nordmenn er så utrolig godtroende... så lenge noe er "norskt". Anonymkode: 63d5c...5a0 Jeg sier ingenting om giftstoffer eller lignende. Jeg er opptatt av arbeidsvilkår til de som produserer for Temu. FOr norske butikker er det i alle fall en mulighet for at produsentene har gode arbeidsvilkår og betingelser, for Temu er det helt utenkelig med de prisene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå