K.B. Skrevet 21 timer siden #41 Del Skrevet 21 timer siden Fortsett å støtt et regime som underbygger vestlige verdier og driter i alt av regler.. Så utrolig korttenkt.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #42 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 12.08): Jo flere privatpersoner som bestiller derfra, jo flere fly fra Kina til Norge med pakker. Anonymkode: 526af...bd2 For du tar aldri fly ellers? Dette er for dumt!! Anonymkode: 85e63...402 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #43 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): For du tar aldri fly ellers? Dette er for dumt!! Anonymkode: 85e63...402 Har du litt tungt for det? Mange nordmenn reiser på ferie minst en gang per år, I TILLEGG til at de bestiller pakke etter pakke fra Kina. Totalbelastningen blir større. Og siden du lurer, har jeg ikke tatt fly siden 2019. Ikke et aktivt valg, men det har vært pandemi og jeg har fått to små barn siden den tid, i tillegg til at jeg har flyskrekk, så det er lite som frister mindre enn å ta fly for min del Anonymkode: 526af...bd2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #44 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): https://share.temu.com/hGnRdv9VWdA Anonymkode: cd5e2...5f5 Det kommer ikke opp noen lyspærer på den linken når man bruker PC, Temu er faktisk så snikete at man må bruke mobilen. Hvis du har byttet ut pærene i frontlyktene fra halogen til LED så bør du være oppmerksom på at det er ulovlig i følge kjøretøyforskriften, det finnes ikke LED pærer i Norge som er godkjent for å bruke i lykter som er laget for halogen og det er det gode grunner for. Lysbildet blir helt feil for motgående trafikk, blir du stoppet av politiet eller SVV så vil du få mangellapp og må vise bilen hos SVV. Men det er kanskje verdt å betale noen tusenlapper for å spare noen kroner på å kjøpe noe som er både ulovlig og farlig for andre trafikkanter?. Anonymkode: f8f78...f45 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #45 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.51): Temu er topp for skamløse massekomsumenter som ikke bryr seg om at de bidrar i aller høyeste grad til utslipp (ingen TRENGER å bestille noe som helst helt fra Kina) og til plasthavet i verden. Anonymkode: 526af...bd2 Hvor tror du enheten du skrev dette på er produsert? Anonymkode: 63d5c...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #46 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 11.56): Jo, da også. Men du driter vel i norske arbeidsplasser, klimaet og norsk næringsliv. Så lenge du kan handle billig fra Kina så kan det være det samme med resten av verden. Hårspenner for the win. Anonymkode: 1c610...c7e Klimaet -verre med fysisk butikk. Krever frakt i flere omganger, mellomlagring, strøm og mye. Norske butikkmedarbeidere - nei, jeg driver ikke veldedighet. Anonymkode: 63d5c...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #47 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du litt tungt for det? Mange nordmenn reiser på ferie minst en gang per år, I TILLEGG til at de bestiller pakke etter pakke fra Kina. Totalbelastningen blir større. Og siden du lurer, har jeg ikke tatt fly siden 2019. Ikke et aktivt valg, men det har vært pandemi og jeg har fått to små barn siden den tid, i tillegg til at jeg har flyskrekk, så det er lite som frister mindre enn å ta fly for min del Anonymkode: 526af...bd2 Hvordan trur du varer du kjøper i Norge, har kommet til Norge? Fabrikken på Geilo, og så el-trailer? Anonymkode: 63d5c...5a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #48 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.51): Temu er topp for skamløse massekomsumenter som ikke bryr seg om at de bidrar i aller høyeste grad til utslipp (ingen TRENGER å bestille noe som helst helt fra Kina) og til plasthavet i verden. Anonymkode: 526af...bd2 Tror du alt fra Temu er plast? Anonymkode: 1c9e7...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #49 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor tror du enheten du skrev dette på er produsert? Anonymkode: 63d5c...5a0 Folk er så dumme. Husker ei som skreiv at hun kjørte Volvo og ikke Kinabil. Volvo er jo blitt kinesisk. Anonymkode: 1c9e7...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #50 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan trur du varer du kjøper i Norge, har kommet til Norge? Fabrikken på Geilo, og så el-trailer? Anonymkode: 63d5c...5a0 Forstår du ikke at totalbelastningen blir større jo flere som handler? Spesielt de som spontankjøper dritt de uansett ikke hadde kjøpt på butikken i Norge. Anonymkode: 526af...bd2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #51 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår du ikke at totalbelastningen blir større jo flere som handler? Spesielt de som spontankjøper dritt de uansett ikke hadde kjøpt på butikken i Norge. Anonymkode: 526af...bd2 Kjøper da ting vi trenger, og ellers ville kjøpt for ti ganger så mye i fysisk butikk 🙄 Om det er shopaholikerne du vil ta, så finner du de også på Nille, Europris, IKEA, med mer. Anonymkode: 63d5c...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #52 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk er så dumme. Husker ei som skreiv at hun kjørte Volvo og ikke Kinabil. Volvo er jo blitt kinesisk. Anonymkode: 1c9e7...9f9 I en annen tråd var det en som var så stolt av å ha Norske møbler - Ekornes. Som er eid av, og produsert i - KINA. Anonymkode: 63d5c...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #53 Del Skrevet 19 timer siden K.B. skrev (1 time siden): Fortsett å støtt et regime som underbygger vestlige verdier og driter i alt av regler.. Så utrolig korttenkt.. Meiner du "undergraver"? Anonymkode: dc2c2...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #54 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror du alt fra Temu er plast? Anonymkode: 1c9e7...9f9 Står det noen steder? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøper da ting vi trenger, og ellers ville kjøpt for ti ganger så mye i fysisk butikk 🙄 Om det er shopaholikerne du vil ta, så finner du de også på Nille, Europris, IKEA, med mer. Anonymkode: 63d5c...5a0 Så fint at akkurat du gjør det, det betyr ikke at flertallet er like hegnet som deg. Et eksempel er jo hun i emnet som hadde ni kjoler derfra og skulle ha enda fler til jul. Anonymkode: 526af...bd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #55 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I en annen tråd var det en som var så stolt av å ha Norske møbler - Ekornes. Som er eid av, og produsert i - KINA. Anonymkode: 63d5c...5a0 Tja, Ekornes har da to møbelfabrikker på Sunnmøre. Hva som produseres hvor aner jeg ikke. Anonymkode: 526af...bd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #56 Del Skrevet 19 timer siden Veldig mye blir produsert i Kina som vi kjøper i norske butikker også. Så med mindre man er veldig bevist og alltid sjekker produsent og alt fra A til Å med tanke på bærekraft, arbeidsvilkår, anmeldelser, så trenger man ikke å gå rundt å føle seg "bedre". Tenk har mye som er likt fra andre butikker. Jeg har kjøpt en del utstyr til hunden. Vesentlig billigere og varene har jeg vært fornøyd med. Anonymkode: 094e8...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #57 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så fint at akkurat du gjør det, det betyr ikke at flertallet er like hegnet som deg. Et eksempel er jo hun i emnet som hadde ni kjoler derfra og skulle ha enda fler til jul. Anonymkode: 526af...bd2 Gjelder ikke det de fleste du ser på HM en gjennomsnitlig dag også? Anonymkode: 63d5c...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #58 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor tror du enheten du skrev dette på er produsert? Anonymkode: 63d5c...5a0 Det er jo ikke å eie gjenstander fra Kina som er hovedproblemet her?! Det er massekonsum og massekasting av dritt man bestiller men som har dårlig kvalitet og som man egentlig ikke trenger som er problemet. Hadde produktene vært fra Uruguay eller Botswana hadde problemet vært akkurat det samme. Dette er ikke et vanskelig konsept, og jeg mistenker flere her gjør seg unødvendig vrange. Anonymkode: 526af...bd2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #59 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjelder ikke det de fleste du ser på HM en gjennomsnitlig dag også? Anonymkode: 63d5c...5a0 Vet ikke, jeg går ikke innom HM. Når det er sagt er det selvsagt ingen som trenger 9+ HM-kjoler heller. Anonymkode: 526af...bd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #60 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, Ekornes har da to møbelfabrikker på Sunnmøre. Hva som produseres hvor aner jeg ikke. Anonymkode: 526af...bd2 Og hvor tror du skinnet, stoffene, elektronikken, elementene av tre, selv maskinene og verktøy, kommer fra? Anonymkode: 63d5c...5a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå