AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Illuminatum skrev (Akkurat nå): Du kjenner sikkert til hvilke kjemikalier som er brukt i produksjonen av klærne? Sikkert like mye som h*n kjenner til hvilke kjemikalier som brukes i produksjonen av klærne til HM, Cubus, Zara og SparKjøp. Tror du selgerne hos Temu tenker; «haha, disse klærne skal vi selge på Temu, så da slenger vi oppi litt ekstra gift så disse naive og gjerrige europeerne får kreft og dør!!»? Anonymkode: 96226...721 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Huff jeg har også vært på temu-kjøret, men slettet appen i sommer og har ikke sett meg tilbake. Problemet med temu er at det er som dop - du blir avhengig. Egentlig ser du bare etter 2 konkrete ting, og vips så har du 15 billige plastgreier på vei. Og da mener jeg også klær. De er laget av plast, går i stykker etter 5 vask og du bidrar enormt til plastproblemet vi har i verden. Temu gir en slags lykkerus, med premier og dill og dall. Men egentlig er temu et eksempel på alt som er galt i verden. Rike vestlige fråtser i billigvarer som produseres av fattige kinesere i fabrikker som ødelegger kloden. Og det er igjen de fattige delene av verden det går mest utover. Anonymkode: 5ad81...934 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har handlet mye på temu..og wish i mange år. Men jeg er alltid 99 prosent fornøyd... for jeg bruker lang tid å lese hva folk skriver om plagget eller tingen..og ser på bilder. Kjøper aldri noe om det ikke er bilder eller kommentarer. Dermed har jeg alltid fått varer jeg kan bruke og har holdt lenge. Og nei jeg kjøper ikke masse til billig penger...jeg ser etter hva jeg trenger..og kjøper. Alt var blitt brukt...all klesplagg har gått igjennom runder med 60 grader og holder seg like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sikkert like mye som h*n kjenner til hvilke kjemikalier som brukes i produksjonen av klærne til HM, Cubus, Zara og SparKjøp. Tror du selgerne hos Temu tenker; «haha, disse klærne skal vi selge på Temu, så da slenger vi oppi litt ekstra gift så disse naive og gjerrige europeerne får kreft og dør!!»? Anonymkode: 96226...721 Selvsagt slenger de ikke oppi gift for å være jævlig, men sjansen er stor for at man velger billigste løsning i produksjonen. I Europa er det mer kontroll av produksjon enn mange andre steder. Du tenker kanskje disse undersøkelsene ikke har skjedd? Helse, Netthandel | Fant tungmetaller i Temu-produkter: – Som å spille rulett og Finner kreftfremkallende stoff i vare fra Temu – Vestfold og Telemark 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden Illuminatum skrev (2 timer siden): Du kjenner sikkert til hvilke kjemikalier som er brukt i produksjonen av klærne? Her er vi igang igjen, med den samme gamle låten? Anonymkode: 65e69...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden Illuminatum skrev (3 timer siden): Du kjenner sikkert til hvilke kjemikalier som er brukt i produksjonen av klærne? Tror ikke det er noe poeng i å forklare hvordan kinesiske produsenter holder på med tanke på kjemikalier, kopier eller produkter ment for eksport til Europa via europeiske forhandlere mot produkter ment for andre markeder eller som importeres av privatpersoner. F.eks. så bruker kinesiske produsenter stoffer og kjemikalier i klær som har vært forbudt i 60-70 år i Europa, men dette er slikt som går langt over hodet til enkelte og det er forresten ikke så viktig så lenge det er billig. https://dinside.dagbladet.no/fritid/trekker-populaert-produkt-kjempefarlig/82241247 "Ja men norske butikker selger det samme produktet mye dyrere" er ofte noe som går igjen. Men det er ingen av disse som har kjøpt det samme produktet fra en kinesisk nettside og fått det analysert av et laboratorium, de har bare sett på bildene og vet ikke om hvordan kinesiske produsenter stjeler design og bilder over lav sko. De skjønner heller ikke at en fabrikk kan produsere en utgave av en vare for eksport og en annen utgave ment for kinesiske nettbutikker eller andre markeder, produktene ser identiske ut men materialene og byggekvaliteten kan være noe helt annet. Dette blir alt for komplisert, dessuten så er det som nevnt over en slags avhengighet. Selve shoppingen og ventetiden før produktet kommer i postkassen gir et kick. Anonymkode: f8f78...f45 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #27 Del Skrevet 2 timer siden Har ikke handlet fra Shein og Temu, og har ikke ønske om det. Men handler litt hobbyartikler og slikt fra Wish (papir og papirprodukter som ikke er å finne i Norge, og litt sånn småplukk). Super kvalitet, ikke noe å si på det. Kjøper for en hundrings kanskje mellom 2-4 ganger i året, men har også gått 1-2 år uten å kjøpe noe. Anonymkode: 096c9...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #28 Del Skrevet 35 minutter siden mommyaka skrev (5 timer siden): Jeg har handlet mye på temu..og wish i mange år. Men jeg er alltid 99 prosent fornøyd... for jeg bruker lang tid å lese hva folk skriver om plagget eller tingen..og ser på bilder. Kjøper aldri noe om det ikke er bilder eller kommentarer. Dermed har jeg alltid fått varer jeg kan bruke og har holdt lenge. Og nei jeg kjøper ikke masse til billig penger...jeg ser etter hva jeg trenger..og kjøper. Alt var blitt brukt...all klesplagg har gått igjennom runder med 60 grader og holder seg like bra. Det samme gjør jeg. Jeg har aldri fått noe som ikke har vært som forventet, fordi jeg leser mål, hva produktet er laget av og hva andre skriver om det før jeg kjøper. Et av de store problemene med temu er at folk blir helt blind på ting, de leser ikke mål, ikke hva materialene er og så blir de overrasket over at kjolen i 100% polyester er i dusjforhengstoff når de får den. Så de bestiller mye og sender i retur, det mener jeg er helt unødvendig. Skal man nå først handle på en side som temu, så må man tenke at bildene ikke nødvendigvis viser faktisk produkt og undersøke litt før man handler. Man må også klare å ikke la seg blende av alle de fantastiske tilbudene temu opererer med, da ender man gjerne opp med å handle flere ganger og kjøpe masse unødvendig tull som enten går i bosset eller i retur Anonymkode: 02253...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå