Gå til innhold

Sykemeldt men jobber svart

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Sykmeldt, men det er merkelig hvor mye dere da "klarer" når det handler om penger....

Anonymkode: c081d...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykmeldt, men det er merkelig hvor mye dere da "klarer" når det handler om penger....

Anonymkode: c081d...181

Det sier seg selv at om de hadde klart å være friskmeldt pga penger så hadde de gjort det. Pluss goder som feriepenger og pensjonsparing.  Alle vet at ordinært arbeid lønner bedre enn trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

🤮🤮🤮

Anonymkode: 00da6...1ef

Hva mener du med 🤮🤮🤮? Alle vet at sykmeldte og uføre ikke skal ha noe form for inntekt utenom NAV.

Anonymkode: c0f3f...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Seriøst? Med den logikken burde en slutt å anmelde det meste av overgrep og misbruk av barn 🤦‍♀️

Anonymkode: 1bd24...7d5

Man gjør ikke andre sitt liv vanskelig hvis man ikke er sikker! 

Anonymkode: ab6b4...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva mener du med 🤮🤮🤮? Alle vet at sykmeldte og uføre ikke skal ha noe form for inntekt utenom NAV.

Det kan man ha bare man melder det inn på meldekort. 

Anonymkode: ab6b4...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 20.57):

Man kan så absolutt være sykemeldt over et år om arb.giver godtar det..

Anonymkode: 8aaa1...a23

Nei, det stemmer ikke. Man kan avvikle ferie i sykemeldingsperioden slik at den strekkes i inntil 5 uker, men dette sier NAV (gjelder hvis du er under 67år):

Sitat

Du kan maksimalt få sykepenger i 52 uker. Den siste dagen med rett til sykepenger blir også kalt for maksdato. Grensen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt.

Sykefravær 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av fraværene. 

Hvis du har brukt opp de 52 ukene, må det gå 26 uker uten sykepenger fra Nav eller arbeidsavklaringspenger, før du kan få vurdert om du har rett til sykepenger på nytt. Når du da søker om sykepenger, vil alle vilkårene for å få sykepenger vurderes på nytt. Les mer under Hvem kan få.

Hvis du mottar arbeidsavklaringspenger som arbeidssøker, vil du likevel starte opptjeningen av ny rett til sykepenger. 

Hvis du har fått sykepenger i 52 uker og fortsatt ikke kan arbeide på grunn av sykdom eller skade, kan du ha rett til arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om du har to jobber, så er det fullt mulig å være sykemeldt bare fra den ene. Om du er ufør kan du ha inntekt opp til en viss grense uten å miste uføretrygd, men du kan også jobber mer hvis du klarer og dette er hva NAV sier om den saken:

Sitat

Kombinere arbeid og uføretrygd

Selv om du får uføretrygd, kan du jobbe så mye du har mulighet til. 

Det er en grense for hvor mye inntekt du kan ha før utbetalingen av uføretrygden din blir justert ned. Det vil likevel lønne seg å jobbe, fordi uføretrygd og inntekt er høyere enn uføretrygd alene. Utbetalingen av uføretrygden justeres opp hvis inntekten din blir lavere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man har lov til å ta på seg småjobber så lengre man holder seg innenfor visse regler. Er man på aap kan man også krysse av på meldekortet hvis man jobber utover det som er lovlig.

Anonymkode: 0a23f...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var kreftsykog sykmeldt og søsteren min ga klar beskjed om at alle kan jobbe hvis de bare vil. Om jeg ikke kunne jobbe med vanlige jobben min kunne jeg smøre baguetter og lage fruktfat sammen med andre som jobbet med tilrettelagt arbeid. Jeg var sjokkert og klarte ikke svare i det hele tatt. Man kan mene mye, men noe støtte bør man vel kunne forvente av sin egen søster? Lurer på hvorfor TS er så lite støttende og mistroisk overfor egen søster? Hvorfor spør hun ikke søsteren sin fremfor å spørre oss her på KG?

Anonymkode: 57dc2...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...