AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:50 #41 Del Skrevet fredag kl 21:50 Tenk så deilig det blir nå når du flytter fra han ♥️ Anonymkode: 86440...180 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #42 Del Skrevet fredag kl 21:51 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 10.27): Har du vært tydelig i samtalene hos parterapauten TS? Har du sagt rett ut at du er ferdig, at du ikke kan leve som dette lengre, og at men mindre det kommer en enorm endring så flytter du ut? Menn skjønner ikke noe annet enn klartekst, etterfulgt av handling. Så om du ikke har vært så tydelig så skal du være det nå. Jeg syns du skal ta kontakt med banken allerede i dag og finne ut hvordan du står økonomisk med tanke på finansieringsbevis for å kunne kjøpe noe eget straks dere får solgt huset (eller han kjøper deg ut), og så begynner du å se etter leilighet du kan leie i mellomtiden. Du kan også kontakte megler å få en verdivurdering av huset dere bor i. Her er det bare å komme igang. Det forholdet der er ikke bra for deg å være i, du vil få det mye bedre alene. Anonymkode: 5ff1e...13d En del menn skjønner ikke klartekst heller, men må forklares konsekvensene av sine egne handlinger. Nør man til og med må gjøre alt det arbeidet, da er det bare å gå. Anonymkode: 38edb...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #43 Del Skrevet fredag kl 21:51 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 19.03): Ved bursdager, jul, middagsbesøk lign er det plutselig blitt mitt ansvar å ordne alt fra gaver, kakebaking og middagslaging. Han bare vipser meg til gavene så må jeg ordne alt. Dette synes jeg er fascinerende. For du MÅ jo ikke det, du velger å gjøre det. Som veldig mange andre velger. Men jeg antar at han ikke tvinger eller presser deg, så denne følelsen av at du MÅ kommer kanskje fra deg selv? Støtter framgangsmåten om å bare slutte å gjøre det! Anonymkode: 44532...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:52 #44 Del Skrevet fredag kl 21:52 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 19.03): Har bodd sammen i 3 år nå. Før vi flyttet sammen (vært sammen 6 år) var vi enige om å fordele husarbeid etc siden begge jobber 100%. Men nå er det bare jeg som gjør alt! Vi har ingen felles barn, vi er godt voksne. Han har 3 barn som har samboere og tilsammen 7 barnebarn. Jeg har 2 voksne barn, ingen barnebarn. Ved bursdager, jul, middagsbesøk lign er det plutselig blitt mitt ansvar å ordne alt fra gaver, kakebaking og middagslaging. Han bare vipser meg til gavene så må jeg ordne alt. Jeg har 18stk i min egen familie å ordne til og nå er det hans familie også…Tenker at i år får han ordne til sin familie. Jeg gjør det ikke for å være slem, men kjenner at jeg ikke kan fortsette å gjøre alt for ham. Han kommer hjem til middag hver dag, tar med seg maten på stua og ser tv. Jeg sitter alene på kjøkkenet der jeg har dekket på. Jeg føler meg så lite verdsatt, interessant og respektert. Han vet hvor mye det sårer meg for vi går i parterapi for mye av hverdagslige ting som havner på meg. Føler jeg drar lasset på alt for mye. Tenkte også å ikke lage middag hver dag. Jeg tilpasser meg hans spisetider og har jo ikke igjen noe for det. Jeg må begynne et sted for å ivareta meg selv. Han er bortskjemt og det er av meg. Mister meg selv litt og litt, håper det hjelper å slutte med denne ansvarsrollen jeg har tatt på meg. Noen andre som har gått i denne fella? Og kommet seg godt ut av det? (Jeg synes parterapeuten kunne kommet med forslag, men gjør ikke det, bare lytter) Anonymkode: c8594...e11 Det jeg reagerer mest på er at han tar med seg middagen og setter seg i stua mens du sitter på kjøkkenet der du har dekket på💔💔💔 Anonymkode: f6c8c...047 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:53 #45 Del Skrevet fredag kl 21:53 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Enig, og ville rådet den til å komme seg bort ja. Jeg har fortalt alt her på rehabiliteringen og de sa jeg må ut av forholdet. Jeg fortalte de mer enn hva som står i tråden. Hvordan hverdagen er for meg. Jeg fikk sms av samboer i kveld. Jeg skrev først til han at jeg kommer hjem lørdag formiddag. Han skrev : kos deg hvor enn du er! Han vet jeg er på rehabilitering…. Og jeg fikk flere mld om hvor lite jeg bryr meg om han osv. Min tur til å si huff🙈 Anonymkode: c8594...e11 Selv når du er på rehabilitering forsøker han faktisk å psyke deg ned. Flott at du har snakket med de på rehabiliteringsstedet - fortsett med det! Om du føler du trenger det, be dem om hjelp til å starte forberedelsene som trengs for at du kan flytte for deg selv. De har ofte en sosionom slike steder, eller personer som jobber opp mot ulike deler av Nav-systemet, som sikkert kan hjelpe deg litt. Det tror jeg de gjør, for de er så tydelige i sin tilbakemelding om at du må ut av forholdet, at det nesten er det viktigste du nå gjør mens du er der. Bygger deg selv opp så godt mulig på den stunden du er der, og forbereder hvordan du kan komme deg ut så fort som mulig. Hvis du har tenkt å reise hjem lørdag kun for helgen, dropp det, og bli heller i ro der du er. Det er mye bedre for kropp og sjel at du får tid borte fra ham! Ignorer meldinger han kommer med som er urimelige eller som forsøker å gi deg skyldfølelse, psyke deg ned osv. Ta vare på meldingene, men ikke svar dem. Hold deg kort og saklig til beskjeder. Anonymkode: 54e6b...ede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:57 #46 Del Skrevet fredag kl 21:57 En ting til, Ts - jeg synes du skal se om du kommer deg ut til jul. Så kan han sitte igjen uten sin husslave som har skapt jul for ham og hans barn. Dette er hans ansvar, ikke ditt. Jeg vil tro at du også blir positivt overrasket av tilbakemeldinger fra dine barn, for de har nok fått med seg at du egentlig ikke har det bra i dette forholdet! Og da er det faktisk helt greit å ha en litt mer provisorisk jul midt i et flyttelass! ❤️ Anonymkode: 54e6b...ede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet i går, 07:26 #47 Del Skrevet i går, 07:26 At singel tilværelsen er helt nederst på lista for utrolig mange av dere er for meg helt vilt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 08:10 #48 Del Skrevet i går, 08:10 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det jeg reagerer mest på er at han tar med seg middagen og setter seg i stua mens du sitter på kjøkkenet der du har dekket på💔💔💔 Anonymkode: f6c8c...047 Action speak louder than words . Han demonstrerer at hun er kokk / tjenestepike . Man blir syk av å bo under sånne forhold . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #49 Del Skrevet i går, 08:31 Da jeg var på tre ukers rehabilitering på Hauglandssenteret var vi en gruppe på ca 25 stk. Vi hadde blant annet et foredrag om psykomotorisk fysioterapi og hvordan det psykiske henger sammen med det fysiske. Foredraget het "Sjef i eget liv". Etter endt opphold tok tre av deltagerne ut separasjon og en ble særboer. 😅 Anonymkode: 882e4...ca9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #50 Del Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg var på tre ukers rehabilitering på Hauglandssenteret var vi en gruppe på ca 25 stk. Vi hadde blant annet et foredrag om psykomotorisk fysioterapi og hvordan det psykiske henger sammen med det fysiske. Foredraget het "Sjef i eget liv". Etter endt opphold tok tre av deltagerne ut separasjon og en ble særboer. 😅 Anonymkode: 882e4...ca9 Ja, jeg hører om like problemstillinger som mine på rehabilitering. Jeg tenker det er mye pga likestillingen som ikke funker begge veier. Noen menn og sikkert damer henger fast i gamle mønstre samtidig som begge jobber 100%. Anonymkode: c8594...e11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #51 Del Skrevet i går, 11:47 NiceOrNothing skrev (3 timer siden): Action speak louder than words . Han demonstrerer at hun er kokk / tjenestepike . Man blir syk av å bo under sånne forhold . Total ignorering gjør vondt. Anonymkode: c8594...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:48 #52 Del Skrevet i går, 11:48 Hmmmmmm skrev (4 timer siden): At singel tilværelsen er helt nederst på lista for utrolig mange av dere er for meg helt vilt. Man husker jo den gode starten og hvertfall jeg har gjort det jeg kan for å holde forholdet levende. Men det er umulig alene. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:50 #53 Del Skrevet i går, 11:50 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det jeg reagerer mest på er at han tar med seg middagen og setter seg i stua mens du sitter på kjøkkenet der du har dekket på💔💔💔 Anonymkode: f6c8c...047 Det blir ikke flere middager nå. 😅 Anonymkode: c8594...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #54 Del Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette synes jeg er fascinerende. For du MÅ jo ikke det, du velger å gjøre det. Som veldig mange andre velger. Men jeg antar at han ikke tvinger eller presser deg, så denne følelsen av at du MÅ kommer kanskje fra deg selv? Støtter framgangsmåten om å bare slutte å gjøre det! Anonymkode: 44532...595 Det er ikke så veldig koselig å be familie eller dra på besøk uten gaver feks jul/bursdag. Jeg har hver gang drøyd det til siste dagen butikkene er åpne. I 4-5 uker har jeg minnet han på gaveinnkjøp. Jada, det skal han ordne. Han er er som utsetter alle oppgaver dessverre. Enkle ting tar flere år før de blir gjort, noen er enda ikke gjort på 3 år. For han er det ikke viktig nok, for meg er det veldig slitsomt å høre: skulle gjort ditt, skulle gjort datt. Mens han sitter i sofaen! Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #55 Del Skrevet i går, 12:01 AnonymBruker skrev (14 timer siden): En del menn skjønner ikke klartekst heller, men må forklares konsekvensene av sine egne handlinger. Nør man til og med må gjøre alt det arbeidet, da er det bare å gå. Anonymkode: 38edb...536 Å stille krav til han gjør det bare verre.og han sier jeg ikke trenger å gjøre så mye. Jeg har ikke støv på hjernen, men jeg nekter å bo i søppel. Alt vi avtalte før jeg kjøpte meg inn i huset er brutt. Fordele husarbeid og at livet skulle være like innholdsrikt som før. Det som sliter mest på meg er å vente på alt. Det skal grubles og nedvurderes i lang tid og så skjer det ikke uansett. Kan være så enkelt som å reise bort en helg. Det er flere år siden har skjedd. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:06 #56 Del Skrevet i går, 12:06 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å stille krav til han gjør det bare verre.og han sier jeg ikke trenger å gjøre så mye. Jeg har ikke støv på hjernen, men jeg nekter å bo i søppel. Alt vi avtalte før jeg kjøpte meg inn i huset er brutt. Fordele husarbeid og at livet skulle være like innholdsrikt som før. Det som sliter mest på meg er å vente på alt. Det skal grubles og nedvurderes i lang tid og så skjer det ikke uansett. Kan være så enkelt som å reise bort en helg. Det er flere år siden har skjedd. Anonymkode: c8594...e11 Normal boevne er et krav. Det finnes faktisk et minimumskrav til husleie oppgaver og hygiene, som de aller fleste mennesker forholder seg til, og som må rett og slett må holdes som standard, med mindre man er like ille. Anonymkode: 38edb...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #57 Del Skrevet i går, 12:08 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å stille krav til han gjør det bare verre.og han sier jeg ikke trenger å gjøre så mye. Jeg har ikke støv på hjernen, men jeg nekter å bo i søppel. Alt vi avtalte før jeg kjøpte meg inn i huset er brutt. Fordele husarbeid og at livet skulle være like innholdsrikt som før. Det som sliter mest på meg er å vente på alt. Det skal grubles og nedvurderes i lang tid og så skjer det ikke uansett. Kan være så enkelt som å reise bort en helg. Det er flere år siden har skjedd. Anonymkode: c8594...e11 Ingenting skal grubles og nedvurderes. Man sier hva man trenger, hva som må gjøres. Det kan ikke argumenteres vekk. Ikke gå inn i argumentasjon. Man møter hverandre med det man trenger, ikke med "saklig diskusjon" og argumentasjon. Anonymkode: 38edb...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #58 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ingenting skal grubles og nedvurderes. Man sier hva man trenger, hva som må gjøres. Det kan ikke argumenteres vekk. Ikke gå inn i argumentasjon. Man møter hverandre med det man trenger, ikke med "saklig diskusjon" og argumentasjon. Anonymkode: 38edb...536 En overtenker av rang. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #59 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Normal boevne er et krav. Det finnes faktisk et minimumskrav til husleie oppgaver og hygiene, som de aller fleste mennesker forholder seg til, og som må rett og slett må holdes som standard, med mindre man er like ille. Anonymkode: 38edb...536 Har hatt mange krav jeg, men ikke blitt møtt på de. Endt med at jeg gjør det selv og derav alt jeg står i nå. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23 timer siden #60 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er ikke så veldig koselig å be familie eller dra på besøk uten gaver feks jul/bursdag. Jeg har hver gang drøyd det til siste dagen butikkene er åpne. I 4-5 uker har jeg minnet han på gaveinnkjøp. Jada, det skal han ordne. Han er er som utsetter alle oppgaver dessverre. Enkle ting tar flere år før de blir gjort, noen er enda ikke gjort på 3 år. For han er det ikke viktig nok, for meg er det veldig slitsomt å høre: skulle gjort ditt, skulle gjort datt. Mens han sitter i sofaen! Anonymkode: c8594...e11 what You allow will continue . Så det er bare å fikse sine egne ting , å gjøre han oppmerksom på at hans business er hans ansvar . Tipper at hvis han har en eksfru , vil du få høre at han alltid har vært sånn . Med mindre de første årene da han jobbet for å få ny hushjelp på plass . Wild guess 🤪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå