AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:26 #21 Del Skrevet mandag kl 21:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er du sammen med en mann som i praksis viser at han nærmest forakter deg, Ts? Han bryr seg jo åpenbart ikke om deg! Han vet du ikke er frisk, men han behandler deg med den største selvfølgelighet som en tjener, overlater alt arbeid til deg, betaler det han absolutt må, men vil ikke være sammen med deg eller spise et måltid sammen med deg. Dette forholdet er slutt, Ts, og det tror jeg du vet. Skal du fortsette å leve i dette forholdet så må du akseptere fullt ut at han ikke bryr seg, ikke viser omtanke, tar deg for gitt, nærmest forakter deg, overlater alt han selv ikke gidder til deg. Du kan ikke forvente noe av ham, for han har åpenbart ikke tenkt å gi deg noe. Og ikke evner denne mannen å kommunisere heller, men også når du forsøker det så trekker han seg bare bort fra deg - som han også bruker å gjøre hver dag når han ikke vil spise middagen sammen med deg. Du er utbrent, skriver du. Når ble du det? Anonymkode: 54e6b...ede Jeg er enig i det du skriver. Jeg vil så gjerne at det skal fungere. Alle som har vært og har igjen forelskelseminner henger fast ei stund. Nå begynner alle lysene å blinke rødt her, mulig fordi jeg skal på rehabilitering igjen. Der forteller jeg alt og hva som er endret siden sist. Og det er jo ingenting, selv om jeg har prøvd. Jeg ble sykmeldt for snart 2 år siden. Utbrentheten begynte nok for ca 3år siden, da husket jeg de første symptomene. Jeg har begynt å jobbe igjen, men føler ikke at jeg har krefter nok til å stå i et brudd. Mulig det er lettere med et brudd enn dette livet med han. Anonymkode: c8594...e11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:39 #22 Del Skrevet mandag kl 21:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er enig i det du skriver. Jeg vil så gjerne at det skal fungere. Alle som har vært og har igjen forelskelseminner henger fast ei stund. Nå begynner alle lysene å blinke rødt her, mulig fordi jeg skal på rehabilitering igjen. Der forteller jeg alt og hva som er endret siden sist. Og det er jo ingenting, selv om jeg har prøvd. Jeg ble sykmeldt for snart 2 år siden. Utbrentheten begynte nok for ca 3år siden, da husket jeg de første symptomene. Jeg har begynt å jobbe igjen, men føler ikke at jeg har krefter nok til å stå i et brudd. Mulig det er lettere med et brudd enn dette livet med han. Anonymkode: c8594...e11 Ser du sammenfall av tidspunkt her? Dere to flyttet sammen for 3 år siden. Din utbrenthet presenterte sine første symptomer for 3 år siden. Etter 1 år som samboer med denne mannen ble du sykemeldt pga. utbrenthet... Er det noe rart du er utbrent...? Du vil så gjerne at det skal fungere. Men du har gjort alt du kan og mer til for at det skal fungere. Det vil aldri fungere fordi han ikke er interessert i å være en god partner eller ta ansvar for eget liv og forhold. Du kan aldri endre ham! Du vil ikke bli frisk så lenge du bor med en mann som oppfører seg uten omsorg og som om han forakter deg! Det er en omstilling å bli alene, men jeg tror ikke det vil gå lang tid før du vil kjenne at det gjør deg godt. Be venner og familie om hjelp i en flyttesituasjon. Og har du ikke andre, be andre du kjenner om hjelp likevel. De forholdene du lever under hjemme er ikke et miljø hvor du kan bli frisk... Du må velge deg selv og din egen helse! ❤️ Anonymkode: 54e6b...ede 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:48 #23 Del Skrevet mandag kl 21:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser du sammenfall av tidspunkt her? Dere to flyttet sammen for 3 år siden. Din utbrenthet presenterte sine første symptomer for 3 år siden. Etter 1 år som samboer med denne mannen ble du sykemeldt pga. utbrenthet... Er det noe rart du er utbrent...? Du vil så gjerne at det skal fungere. Men du har gjort alt du kan og mer til for at det skal fungere. Det vil aldri fungere fordi han ikke er interessert i å være en god partner eller ta ansvar for eget liv og forhold. Du kan aldri endre ham! Du vil ikke bli frisk så lenge du bor med en mann som oppfører seg uten omsorg og som om han forakter deg! Det er en omstilling å bli alene, men jeg tror ikke det vil gå lang tid før du vil kjenne at det gjør deg godt. Be venner og familie om hjelp i en flyttesituasjon. Og har du ikke andre, be andre du kjenner om hjelp likevel. De forholdene du lever under hjemme er ikke et miljø hvor du kan bli frisk... Du må velge deg selv og din egen helse! ❤️ Anonymkode: 54e6b...ede Ja, da jeg sa til han at jeg tror jeg blir utbrent pga livet mitt sammen med han ble han kjempesint. Han pleier aldri å bli sint. For jeg har selvsagt gitt opp mye for å satse på forholdet ( noe som er totalt feil å gjøre). Jeg har forstått det en stund, bare ville så gjerne ha det bra sammen m han. Har fortalt dette til noen venninner, men møtt liten forståelse fordi han er så snill og hjelpsom når noen spør. Og han roser meg alltid foran andre og forteller alt jeg gjør for han. Det er noe jeg synes er flaut egentlig fordi jeg skjønner da at det er en slags manipulasjon av situasjonen vår. Hvordan hadde det blitt om jeg hadde fortalt hva han gjør/ikke gjør? Jeg har ingen problem med å være alene. Var singel i 11 år før jeg møtte han. Jeg elsket livet da. Anonymkode: c8594...e11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet mandag kl 22:00 #24 Del Skrevet mandag kl 22:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han da han trodde jeg hadde spist siden han måtte lage selv.. så gråt han litt. Da fikk han vel vridd det til at det var min skyld, stakkar Anonymkode: c8594...e11 😂 Dette er jo litt artig. Men for å være alvorlig: hvorfor være sammen med en som demonstrerer at han ikke har omtanke for deg? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:05 #25 Del Skrevet mandag kl 22:05 Sansx skrev (1 minutt siden): 😂 Dette er jo litt artig. Men for å være alvorlig: hvorfor være sammen med en som demonstrerer at han ikke har omtanke for deg? På en forskrudd måte får han det til at det ikke er feil av han og at det er jeg som overreagerer. I dag sa han det samme og jeg svarte at når jeg føler meg lite verdsatt må jeg si fra. Så grunnen til at jeg er sammen med han er vel lav selvfølelse da. Det skal endres på den Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet mandag kl 22:12 #26 Del Skrevet mandag kl 22:12 Du må ta første steget og flytte ut. Da blir livet bedre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:15 #27 Del Skrevet mandag kl 22:15 Sansx skrev (Akkurat nå): Du må ta første steget og flytte ut. Da blir livet bedre. Jeg tror også det. Er bare i en vanskelig situasjon ang oppstart i jobb igjen. Huset er 50% mitt og, men blir nok umulig å få han til å flytte. Jeg kjøpte meg inn i huset hans. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet mandag kl 22:19 #28 Del Skrevet mandag kl 22:19 Og så? Da får han kjøpe deg ut. Evt tvangsoppløser du sameiet. Det er ikke vanskelig når man bare begynner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:22 #29 Del Skrevet mandag kl 22:22 Sansx skrev (Akkurat nå): Og så? Da får han kjøpe deg ut. Evt tvangsoppløser du sameiet. Det er ikke vanskelig når man bare begynner. Er en prosess som ikke går av seg selv. Jeg jobber 3 dager i uka, har oppfølging 1 dag av norsk arbeidshelse og mye fysio og undersøkelser. Pga utbrenthet. Vet jeg må gjøre noe, begynner å bli sterkere i meg selv, så plutselig er jeg virkelig klar Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:23 #30 Del Skrevet mandag kl 22:23 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Var singel i 11 år før jeg møtte han. Jeg elsket livet da. Anonymkode: c8594...e11 Du vet hva du må gjøre. Du har det jo faktisk bedre uten han. Anonymkode: ee536...bd6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:43 #31 Del Skrevet mandag kl 23:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, da jeg sa til han at jeg tror jeg blir utbrent pga livet mitt sammen med han ble han kjempesint. Han pleier aldri å bli sint. For jeg har selvsagt gitt opp mye for å satse på forholdet ( noe som er totalt feil å gjøre). Jeg har forstått det en stund, bare ville så gjerne ha det bra sammen m han. Har fortalt dette til noen venninner, men møtt liten forståelse fordi han er så snill og hjelpsom når noen spør. Og han roser meg alltid foran andre og forteller alt jeg gjør for han. Det er noe jeg synes er flaut egentlig fordi jeg skjønner da at det er en slags manipulasjon av situasjonen vår. Hvordan hadde det blitt om jeg hadde fortalt hva han gjør/ikke gjør? Jeg har ingen problem med å være alene. Var singel i 11 år før jeg møtte han. Jeg elsket livet da. Anonymkode: c8594...e11 Dette samt et par andre svar du har skrevet etter dette viser at han manipulerer deg voldsomt! Og dette kommer i tillegg til utnyttelsen og det at han er blottet for omsorg for deg. Ingen mann som virkelig elsker sin kvinne ville ha behandlet henne slik! At han roser deg foran andre viser bare at han er veldig bevisst hva han gjør og hvorfor. Med å gjøre dette manipulerer han både deg og andre, for han skaper et inntrykk av at han er oppmerksom, god og snill, selv om han vet at han ikke er noen av delene mot deg hjemme! Dette er en manipulator av rang, han er utmerket klar over hva han gjør. For når han gjør dette, så vet han også at det blir langt vanskeligere for deg å bryte med ham, fordi han antar du vil tro at ingen vil tro deg. Og da har dette egentlig bikket over i psykisk vold. Og det betyr at du faktisk lever i et psykisk voldelig forhold, hvor du blir voldsomt manipulert og psyket ned. Se hva du selv skriver helt sist der! De årene du var singel elsket du livet! Og nå er du en skygge av deg selv, er blitt utbrent av å være i et destruktivt og psykisk voldelig forhold. Du vet at du må ut av dette! Jeg foreslår at du nå som du skal på rehabilitering legger alle kort på bordet, og forteller dem alt! Si at du trenger en ordentlig samtale om noe som er krevende for deg, men at du har innsett at du nå må ha hjelp for å komme deg ut av dette! De kan trolig hjelpe deg med å starte prosessen allerede mens du er borte. Skriv gjerne ned punktvis det du har skrevet gjennom tråden til nå, for det er lettere å formidle omfanget av det hvis du har en liste. Ev. kan du også vise dem hva du har skrevet i denne tråden. Familie og gode venner kan du også vise denne tråden, jeg tror de vil ha lettere for å tro på deg når de ser hele bildet, og da vil nok flere støtte deg også. ❤️ Lykke til på rehabiliteringen - bruk tiden godt der! Be allerede i innkomstsamtalen om å få en rask time til å prate om dette! Anonymkode: 54e6b...ede 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:04 #32 Del Skrevet tirsdag kl 05:04 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette samt et par andre svar du har skrevet etter dette viser at han manipulerer deg voldsomt! Og dette kommer i tillegg til utnyttelsen og det at han er blottet for omsorg for deg. Ingen mann som virkelig elsker sin kvinne ville ha behandlet henne slik! At han roser deg foran andre viser bare at han er veldig bevisst hva han gjør og hvorfor. Med å gjøre dette manipulerer han både deg og andre, for han skaper et inntrykk av at han er oppmerksom, god og snill, selv om han vet at han ikke er noen av delene mot deg hjemme! Dette er en manipulator av rang, han er utmerket klar over hva han gjør. For når han gjør dette, så vet han også at det blir langt vanskeligere for deg å bryte med ham, fordi han antar du vil tro at ingen vil tro deg. Og da har dette egentlig bikket over i psykisk vold. Og det betyr at du faktisk lever i et psykisk voldelig forhold, hvor du blir voldsomt manipulert og psyket ned. Se hva du selv skriver helt sist der! De årene du var singel elsket du livet! Og nå er du en skygge av deg selv, er blitt utbrent av å være i et destruktivt og psykisk voldelig forhold. Du vet at du må ut av dette! Jeg foreslår at du nå som du skal på rehabilitering legger alle kort på bordet, og forteller dem alt! Si at du trenger en ordentlig samtale om noe som er krevende for deg, men at du har innsett at du nå må ha hjelp for å komme deg ut av dette! De kan trolig hjelpe deg med å starte prosessen allerede mens du er borte. Skriv gjerne ned punktvis det du har skrevet gjennom tråden til nå, for det er lettere å formidle omfanget av det hvis du har en liste. Ev. kan du også vise dem hva du har skrevet i denne tråden. Familie og gode venner kan du også vise denne tråden, jeg tror de vil ha lettere for å tro på deg når de ser hele bildet, og da vil nok flere støtte deg også. ❤️ Lykke til på rehabiliteringen - bruk tiden godt der! Be allerede i innkomstsamtalen om å få en rask time til å prate om dette! Anonymkode: 54e6b...ede Takk❤️ godt å lese at jeg nå tenker riktig. Har planene klare for hva jeg skal gjennom der. Anonymkode: c8594...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:27 #33 Del Skrevet tirsdag kl 09:27 Har du vært tydelig i samtalene hos parterapauten TS? Har du sagt rett ut at du er ferdig, at du ikke kan leve som dette lengre, og at men mindre det kommer en enorm endring så flytter du ut? Menn skjønner ikke noe annet enn klartekst, etterfulgt av handling. Så om du ikke har vært så tydelig så skal du være det nå. Jeg syns du skal ta kontakt med banken allerede i dag og finne ut hvordan du står økonomisk med tanke på finansieringsbevis for å kunne kjøpe noe eget straks dere får solgt huset (eller han kjøper deg ut), og så begynner du å se etter leilighet du kan leie i mellomtiden. Du kan også kontakte megler å få en verdivurdering av huset dere bor i. Her er det bare å komme igang. Det forholdet der er ikke bra for deg å være i, du vil få det mye bedre alene. Anonymkode: 5ff1e...13d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:36 #34 Del Skrevet tirsdag kl 09:36 Du kan jo starte med å si at du er ferdig med å leve som dere gjør TS, ikke noe jeg føler, eller du må hjelpe til mer - bare "jeg er ferdig med dette forholdet i den form den nå har, jeg ønsker ikke fortsette slik som dette" Om han kommer med tårer eller andre reaksjoner bare hold fast ved at det har vært muligheter for endring som ikke har blitt lyttet til og du er nå ferdig. Når han har en plan for å kjøpe deg ut kan du se etter annet sted å bo. Anonymkode: 48f80...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:16 #35 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du vært tydelig i samtalene hos parterapauten TS? Har du sagt rett ut at du er ferdig, at du ikke kan leve som dette lengre, og at men mindre det kommer en enorm endring så flytter du ut? Menn skjønner ikke noe annet enn klartekst, etterfulgt av handling. Så om du ikke har vært så tydelig så skal du være det nå. Jeg syns du skal ta kontakt med banken allerede i dag og finne ut hvordan du står økonomisk med tanke på finansieringsbevis for å kunne kjøpe noe eget straks dere får solgt huset (eller han kjøper deg ut), og så begynner du å se etter leilighet du kan leie i mellomtiden. Du kan også kontakte megler å få en verdivurdering av huset dere bor i. Her er det bare å komme igang. Det forholdet der er ikke bra for deg å være i, du vil få det mye bedre alene. Anonymkode: 5ff1e...13d Ja, det har jeg. Parterapeuten sa da at om jeg har bestemt meg er det ikkeno vits i å ha terapi. Da lovet han bedring og at vi skulle ha mer av slik vi hadde før. Men det gikk 2 dager så var løftene borte. Han lever i sofaen når han er hjemme. Spiser, sover og ser på tv på repeat🥹 jeg kontaktet banken sist gang, men avlyste i håp om endring. Jeg skal gjøre det igjen. Men hvordan får jeg bort tanken om at dette er min feil? Jeg sier til meg selv at det ikke er mye forlangt å gjøre noe sammen i et forhold. Men får jo skyld fra han for å uttrykke følelser og ønsker…. Tankekjør. Anonymkode: c8594...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:20 #36 Del Skrevet tirsdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan jo starte med å si at du er ferdig med å leve som dere gjør TS, ikke noe jeg føler, eller du må hjelpe til mer - bare "jeg er ferdig med dette forholdet i den form den nå har, jeg ønsker ikke fortsette slik som dette" Om han kommer med tårer eller andre reaksjoner bare hold fast ved at det har vært muligheter for endring som ikke har blitt lyttet til og du er nå ferdig. Når han har en plan for å kjøpe deg ut kan du se etter annet sted å bo. Anonymkode: 48f80...c4e Ja, jeg har jo sagt det flere ganger i flere år. Men tomme trusler har det blitt siden han klarer å få det til å være min feil. Jeg har vært enormt utmattet de siste årene og har nok vært lett å manipulere. Han har aldri gjort en feil, aldri sagt unnskyld for noe. Jeg får ordne opp i praktiske ting når jeg er tilbake fra rehabilitering. Anonymkode: c8594...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:54 #37 Del Skrevet tirsdag kl 21:54 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men hvordan får jeg bort tanken om at dette er min feil? Anonymkode: c8594...e11 Samle alle innleggene du har skrevet i tråden, og les dem sammenhengende. Men før du begynner å lese dem, forestill deg at det er din søster eller beste venninne som forteller om sitt forhold...! Hva ville du sagt til din søster eller beste venninne, om hun levde i et slikt forhold? Du har ikke feilet. Han har feilet! Anonymkode: 54e6b...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå