Gå til innhold

Kan små jenter få utflod ??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver kveld når jenta mi på 3.5 år skifter til pysj ser jeg i trusa hennes at hun har noe gul/hvit lignende flekker i trusa. Det er IKKE avføringsrester men er det utflod eller vet ikke helt hva jeg skal kalle det??

Pysj buksen hennes begynner også å lukte etter noen dagers bruk. Mens med guttungen vår er det ikke slik

Anonymkode: 122b7...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, små jenter har jo også vagina, en vagina som "lever" og kontinuerlig støter ut celler fra slimhinnene innvending. Skjedeveggenes slimhinner fornyer seg hele tiden. Det er dette du ser i trusene hennes. Helt normalt. 

Anonymkode: 2aa46...e10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter har utflod helt fra de er født.

Anonymkode: 1a677...04a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små jenter kan og få sopp og andre underlivsplager. Se det an og bytt bukser til henne oftere. 

Anonymkode: 0a36c...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg trodde man begynte å få utflod etter puberteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok jeg trodde man begynte å få utflod etter puberteten

Hvorfor det? Man fødes jo med vagina og livmor. Det er ikke slik at de blir utviklet i tenårene.

Høres ut som du burde være mer nøye med hygienen til ungen også, så hun unngår sopp.

Anonymkode: ddf80...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 6 har ikke utflod, da er det i såfall så minimalt at det ikke synes i trusa. Og om små jenter har er det nok i alle fall en kraftig økning i puberteten. 

Jeg ville i alle fall utelukket sopp eller lignende. 

Anonymkode: c880e...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Vagina er selvrensende, og da kan det absolutt være man finner utflod selv hos de aller yngste. Som hos voksne, så har noen mye, andre lite - noen ser aldri noe til det. 

Men, hvis det er sånn at du tenker at det er uvanlig mye eller nyoppstått, så kan det jo være sopp, det kan hende hun går med undertøy som irriterer, vaskes for ofte og/eller med såpe. 

Den som sier at du må være mer nøye med hygiene for å unngå sopp: sopp er IKKE tegn på urenslighet. Tvert imot, for hyppig vask kan forårsake sopp.  

Anonymkode: 15dbd...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...