Gå til innhold

Samboer har ikke lappen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PurpleTuliip skrev (Akkurat nå):

DET er jeg enig med deg i, men så var det ikke det jeg spurte om heller i kommentaren min. Hadde du lest litt oppover så hadde du sett at vi har noe likt syn på akkurat det. 

Ok. Leser ikke alle svar 

Anonymkode: 3d44f...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han bør kanskje få seg lappen eller i det minste bidra mef penger til bil. Han skal vel sitte på. Utrolig lite mandig å bli kjørt rundt av dama😂 Mercedes er fint det, beste bilene jeg har hatt, men det er utelukkende ditt valg 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er fortsatt lite mandig å ikke ha lappen, gyldig grunn eller ei. 

Fy fader, så dum du fremstår i denne tråden. 

Anonymkode: c04b6...6d9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at din samboer også bør få ta del i hvilken bil dere kjøper dersom dere skal kjøpe bil sammen, hvem som vil være sjåfør blir da uvesentlig. Å enes om dette burde ikke være umulig, er nok av bilmodeller å velge blandt og da får dere leite etter en bil som blir riktig for dere begge to...

Er det derimot du som kjøper bilen alene stiller det seg selvfølgelig annerledes, da blir det utelukkende opp til deg å velge hvilken bil du vil ha, samboeren din må da innfinne seg med det. Men klart at om valget står mellom to biler så kan du jo forhøre deg om hvilken bil din samboer liker best og vurdere om du vil vektlegge det ønsket, noe det ikke er noe i veien for om du selv ikke klarer å bestemme deg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ikke betale den og han skal ikke kjøre den? Nope. Da kan han heller ikke bestemme hvilken bil DU velger å kjøpe og kjøre. Han kan velge hvilken buss han vil ta

Anonymkode: 154db...106

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tja, en ørliten mening syns jeg han skal få lov å ha, men tenker at det viktigste er å prøve å møtes på midten uansett.

Anonymkode: 89277...dcb

hva er midten av mercedes og Toyota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen og det er ikke av medisinske årsaker en gang. Jeg har mer peiling på bilen enn mannen. Det er han som har kjøpt, betalt og kjørt bilene vi har hatt fra før vi ble gift og frem til i dag. Han ber om min mening og innspill, mine meninger går da utelukkende på sikkerhet og evt plass til barneseter og barnevogn. Har til dags dato aldri forventet at jeg skal bestemme noe som helst om bilkjøp, annet enn at det er plass til barnesetene og ville blitt ekstremt skuffet om det ikke var setevarmer🤣

Anonymkode: f8e18...103

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

monican94 skrev (4 minutter siden):

hva er midten av mercedes og Toyota?

VW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

VW?

Ha ha det var akkurat det jeg tenkte. Kjører VW selv. 😅

Anonymkode: 5d844...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er fortsatt lite mandig å ikke ha lappen, gyldig grunn eller ei. 

Syns det er mye mindre mandig å fremstå så korttenkt som du gjør i denne tråden 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, Mercedes- 

Anonymkode: 03ac8...375

Men da har han jo rett 😍

Men anyways, han kan jo selvfølgelig ikke bestemme dette, men han kan godt ha god greie på bil selv om han ikke får lov til å ta lappen. Det er jo sikkert en grunn til at han ønsker at du skal kjøpe det merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han hoste opp mellomlegget fea Toyota til Mercedes. Han kan ikke dirigere at du skal bruke masse mer penger på bil. Vil han ha stemmerett, må han være med å betale.

Anonymkode: 5169b...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (5 timer siden):

Så du skal kjøpe en unødvendig dyr bil fordi han liker den?

nei. Snakk om felle.

Hvor har jeg skrevet noe om en dyr bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da får han hoste opp mellomlegget fea Toyota til Mercedes. Han kan ikke dirigere at du skal bruke masse mer penger på bil. Vil han ha stemmerett, må han være med å betale.

Hvor har du fått Toyota fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto tidligere i tråden at din mann ønsker Mercedes. Og et annet sted at du tenkte Toyota. Mulig jeg blander brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sto tidligere i tråden at din mann ønsker Mercedes. Og et annet sted at du tenkte Toyota. Mulig jeg blander brukere.

Jeg har aldri skrevet Toyota.

Se på kodene på de som skriver anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som virkelig er umandig er å kjøpe bil basert på følelser, og ikke nytte/kost og behov. Å bestemme seg for bilmerke først er irrasjonelt og dumt, og jeg hadde sagt det rett ut. Begynn i den andre enden,  så skal jeg heller ta i mot innspill.

Anonymkode: 52714...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er riktig er det opp til dere å bestemme. Det er lite å gå på her på grunnen han ønsker å være med å bestemme. Selv om du kjører, kan det være du vet såpass lite om bil at du ender med å kjøpe noe som står mer på verksted om et par år. Ikke vet vi hva som feiler han heller, som kan være en grunn og til han har spesielle ønsker. 

Anonymkode: 0b9ca...f14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvilken bil tenker TS på da?

Anonymkode: 76512...7ba

Skoda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...