AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Del Skrevet 18. november 2024 Hei! Jeg har hatt to kraftige ankelovertråkk på venstre ankel. Smertene ble verre etter jeg gikk gravid. Det er tatt MR som viser: - Langsgående rift i peroneus brevis senen. -Bløtdelsødem og ødem i seneskjeden. -Seneskjedebetennelse og slitasje. Har time hos ortoped i februar neste år til vurdering for operasjon. Jobber som sykepleier, elsker å gå turer og trene. Noen som har operert lignende? Ble det bedre? Per nå er smertene svært varierende. Verker, prikker, er numment, hovent, vondt å gå med sko. Anonymkode: 5f886...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Del Skrevet 18. november 2024 Hva sier behandlende fysioterapeut? Det er jo første steg. For du ble sendt til mr av en fagperson. Og vedkommende har trolig noen tips og triks om hva du kan gjøre for å enten bedre tilstanden eller i det minste stabilisere den, sånn her og nå. Man opererer nemlig ikke noe som helst før man på alle tenkelige vis har utelukket at dette er noe man kan trene seg ut av. Og har livet lært meg en ting så er det dette: det mest utrolige kan med riktig og omhyggelig trening bli vesentlig mye bedre enn man tror. Pg uansett om du til slutt må operere sp må du jo trene både i forkant og etterkant for å sikre deg best mulig mot senskader. Anonymkode: 72476...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 Etter øvelsene jeg hadde fått av fysioterapeut ble det markant verre. Så har fått klar beskjed fra lege om å slutte med dette. Etter denne beskjeden ble jeg derfor henvist til ny MR. Det har blitt verre med væskeansamling. Derfor er jeg henvist til ortoped. Anonymkode: 5f886...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå