AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:15 #41 Del Skrevet tirsdag kl 21:15 80 prosent stilling gir 2500 kroner mindre i årlig pensjon . Så hvorfor lurer du på det? Gå ned i stilling mens barna er så små dersom dere har råd til det. Anonymkode: a87c2...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #42 Del Skrevet i går, 08:59 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 18.32): Jeg har to barn og for en mnd siden begynte sistemann i bhg hun er nå 14 mnd. Det gjør vondt i hele meg når jeg leverer i barnehagen og ingen av oss hjemme har overskudd til annet enn å nullstille hus, sove, jobb, mat og repeat. Begge jobber turnus og det er en kabal å få opp med to barn , kveldsvakter, dagvakter og natt. Vi har ikke lenger barnevakt så livet vårt er svært begrenset, vi møtes i døra omtrent og er sure(slitne) når vi er sammen. Det varierer stort hvor mye søvn det er snakk om pr natt. Derfor lurer jeg på om jeg skal jobbe mindre en periode for å ha mer overskudd til det som tross alt er viktigst for meg. Selv om jeg viser til at budsjettet går opp sier mannen nei, Han sier at ungene har det fint i barnehagen og at slik er livet bare nå. Jeg derimot har en dårlig magefølelse og hater å sende en på 13 måneder og en 3 åring i barnehagen fra 7:15 til 16:15 flere dager i uka. Hva tenker dere? Jeg må betale likt som før sier mannen enda han tjener nok til at han kan spytte inn ekstra om det trengs. Jeg har også i en periode spyttet inn ekstra når han sto uten jobb etter endt studie. Han gjør like mye husarbeid osv som jeg så det er ingen diskusjon og ta. Mannen syns det er unødvendig så vet ikke hva jeg skal velge siden det var jo litt for han sin del også. Hva tenker dere? Anonymkode: a6bfb...ede Jeg jobbet redusert da mine var små. Var hjemme med barna en dag i uka i mange år. Det var virkelig verdt det, og jeg anbefaler det på det sterkeste! Du knytter sterkere bånd med barna dine, og det får du igjen senere🥰 Det du ikke får igjen er tid sammen med de! Anonymkode: aea5b...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #43 Del Skrevet i går, 09:16 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 18.32): Jeg må betale likt som før sier mannen enda han tjener nok til at han kan spytte inn ekstra om det trengs. Så du mener at du skal få jobbe mindre, og mannen ta enda mer økonomisk ansvar? Kul type, du... Anonymkode: e2ffa...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #44 Del Skrevet i går, 10:12 Uff, så fælt, Ts. Det ER alt for lange dager for en på 14 måneder, uansett hva mannen din måtte mene. Synes han høres hard og materialistisk ut. Jeg er 100 % hjemme fordi jeg ikke vil ha toåringen i barnehagen så mye. Han var hjemme til han ble 2, og er der na ca 20 timer i uka. Mannen sponser alt, selv om han ikke føler like mye på det som meg, så ser han mitt perspektiv. Jeg kunne godt jobbet litt, altså, men hittil har vi ikke prioritert det. Mannen er fra en annen kultur, da. Vil ikke mannen sponse, hadde jeg sagt han et par saftige alvorsord, og hadde han ikke tatt til fornuft hadde jeg tatt regningen selv. Anonymkode: 941a2...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:14 #45 Del Skrevet i går, 10:14 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så du mener at du skal få jobbe mindre, og mannen ta enda mer økonomisk ansvar? Kul type, du... Anonymkode: e2ffa...933 Hun vil at barna skal ha det best mulig. Dette handler om dem, ikke de voksne. Ser ikke at mannen tilbyr seg å jobbe redusert? Da faller det på henne Anonymkode: 941a2...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:14 #46 Del Skrevet i går, 10:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff, så fælt, Ts. Det ER alt for lange dager for en på 14 måneder, uansett hva mannen din måtte mene. Synes han høres hard og materialistisk ut. Jeg er 100 % hjemme fordi jeg ikke vil ha toåringen i barnehagen så mye. Han var hjemme til han ble 2, og er der na ca 20 timer i uka. Mannen sponser alt, selv om han ikke føler like mye på det som meg, så ser han mitt perspektiv. Jeg kunne godt jobbet litt, altså, men hittil har vi ikke prioritert det. Mannen er fra en annen kultur, da. Vil ikke mannen sponse, hadde jeg sagt han et par saftige alvorsord, og hadde han ikke tatt til fornuft hadde jeg tatt regningen selv. Anonymkode: 941a2...e2e Da regner jeg med han knapt gjør noe husarbeid, siden han betaler for at du skal få ha fri fra jobb? Anonymkode: e2ffa...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #47 Del Skrevet i går, 10:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da regner jeg med han knapt gjør noe husarbeid, siden han betaler for at du skal få ha fri fra jobb? Anonymkode: e2ffa...933 Ja, det stemmer. Jeg gjør mye mer husarbeid enn han. Min jobb er hus og hjem per nå. Så det er 50-tallsstemning her. Men vi trives godt. Han kommer hjem til rent hus og middag på ovnen. Anonymkode: 941a2...e2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #48 Del Skrevet i går, 13:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da regner jeg med han knapt gjør noe husarbeid, siden han betaler for at du skal få ha fri fra jobb? Anonymkode: e2ffa...933 Her tjener vi like mye, og mannen gjør knapt husarbeid - det er vanligere enn at mannen betaler for at dama skal ha tid til deres felles hjem. Anonymkode: 18e76...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:16 #49 Del Skrevet i går, 13:16 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her tjener vi like mye, og mannen gjør knapt husarbeid - det er vanligere enn at mannen betaler for at dama skal ha tid til deres felles hjem. Anonymkode: 18e76...ea4 Det er vanlig fordi kvinner aksepterer det. Slutt å akseptere det. Anonymkode: e2ffa...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #50 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så du mener at du skal få jobbe mindre, og mannen ta enda mer økonomisk ansvar? Kul type, du... Anonymkode: e2ffa...933 Jeg jobber jo ubetalt ved å være hjemme med barn og gjøre husarbeid? Mannen kunne fint gjort det for meg, men han står i en posisjon der han ikke har mulighet til dette nå. Han er like sliten og tretten som meg og jeg forsøker å finne en løsning som gagner oss begge. Anonymkode: a6bfb...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #51 Del Skrevet 20 timer siden Vil han ikke spytte i litt ekstra for familielivet? Dette handler jo ikke bare om barna har det fint eller ikke i barnehagen, men om at dere ikke har det fint som en familie. Noe må jo gjøres, du har foreslått at du kan jobbe redusert, spør hva hans forslag er. Høres ut som en slask av en mann. Anonymkode: a8fbe...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #52 Del Skrevet 19 timer siden Absolutt innafor å jobbe 80% mens barna er små. Når du gjør mer hjemme (henter barn) og tjener mindre bør du bidra mindre til felleskassen. Anonymkode: 9afcf...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 19 timer siden #53 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): 80 prosent stilling gir 2500 kroner mindre i årlig pensjon . Så hvorfor lurer du på det? Gå ned i stilling mens barna er så små dersom dere har råd til det. Anonymkode: a87c2...8bd Kan du dokumentere denne påstanden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå