AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har I to år bodd hos min pleietrengende bestefar. Han har ikke lang tid igjen nå og jeg lurer på om huseier kan kreve at jeg flytter snarest etter bestefars bortgang. Kun min bestefars navn står på kontrakten . Har jeg noe rettigheter ? Jeg har hatt folkeregistrert adresse her i et og halvt år, da det ikke egentlig var meningen at jeg skulle bli fast boende . Jeg har også fått beskjed om at bestefar vil sovne inn innen få dager. Jeg vil da stå igjen med hunden hans og muligens uten bolig? Anonymkode: e96d3...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Snakk med huseier. Hvem har betalt husleie og strøm? Kan du betale det alene? Anonymkode: 88818...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden De er vel interesserte i å gjøre det så enkelt som mulig. Og hvorfor stresse ut på markedet og lete etter en ny og fremmed leieboer de ikke aner noe om, når de allerede har en som de vet betaler leien i tide og er stille og rolig? De er vel mest interessert i å få inn leien i tide og ikke ha noe bråk. Har du betalt i tide og vært en rolig leieboer, så får du antageligvis bli, skulle jeg tro. Med mindre de skal selge eller noe da. Har hundene bjeffet og bråkt før? Har det vært noe krangling eller klager på hundene? Hvis ikke, er det sikkert ikke noe problem at du får ny leiekontrakt i ditt navn og blir boende der. TA KONTAKT med utleieren nå og spør, og fortell det hvis ikke de allerede vet at bestefaren din (deres leieboer) ligger for døden. Spør om du kan få bli boende. Hvis du har råd da, å betale leien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Du har rett til å ta over leieavtalen i henhold til husleielovens 8-2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Brunello skrev (3 minutter siden): Du har rett til å ta over leieavtalen i henhold til husleielovens 8-2b Fasit. Du kan slappe av. Anonymkode: fd7c6...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har I to år bodd hos min pleietrengende bestefar. Han har ikke lang tid igjen nå og jeg lurer på om huseier kan kreve at jeg flytter snarest etter bestefars bortgang. Kun min bestefars navn står på kontrakten . Har jeg noe rettigheter ? Jeg har hatt folkeregistrert adresse her i et og halvt år, da det ikke egentlig var meningen at jeg skulle bli fast boende . Jeg har også fått beskjed om at bestefar vil sovne inn innen få dager. Jeg vil da stå igjen med hunden hans og muligens uten bolig? Anonymkode: e96d3...078 Som jeg har skrevet i et annet innlegg, har du rett til å tre inn i leieavtalen. Merk at dette da ikke er et nytt leieforhold. Utleier kan derfor ikke kreve reforhandling av avtalen som eksempelvis høyere leie. Du bør si fra til utleieren relativt kort tid etter dødsfallet at du ønsker å tre inn i avtalen. Dersom utleier eller dødsboet sier opp leieavtalen, må du protestere til utleier innen en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå