Kia83 Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Er førstegangsmor som straks skal ut og fly med 2 måneder gammel baby. Hvor lettvint er det å få med seg barnevogn eller evt bilstol på fly som spesialbagasje? Hva tilbyr de av emballasje på flyplassene, og beskytter den utstyret man skal sende mot skader? Jeg har en bugaboo vogn og ser at det finnes transportvesker man kan kjøpe til vogn. Lurer også på hvordan spesialbagasje blir behandlet på flyplasser, har antatt at bakkemannskapet ikke slenger dette rundt om på samme måte som vanlig bagasje, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Ta kontakt med den flyplassen du skal fly fra. De kan fortelle deg hva de har tilgjengelig. Anonymkode: 03a34...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Det sikkert millionvis av barnevogner og bilstoler hver eneste dag i hele verden. Spesialbagasje pleier hentes og sendes separat fra øvrig bagasje etter at det er sjekket inn. Anonymkode: 26298...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Tja. Eg har flydd mykje og langt med mine 3. Lei eller invester i PramPack. Det kan være røft for utstyret på fly. Har fått 1 prampack smadra. Anonymkode: eec3f...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du MÅ pakke vogn og bilstol i godkjente bagger for at de skal være dekket av forsikring/få refundert noe fra flyselskapet. De blir kastet rundt selv om det er «spesialbagasje». Vi kjøpte en prampack brukt, og en bag til bilstol ny. Tror det er mulig å leie dette på Gardermoen, men er ikke sikker. Ikke av Avinor, men et annet selskap. Anonymkode: d7cb9...357 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Innpakning og beskyttelse av det du sender må du stå for selv. Spesialbagasje betyr ikke at det blir behandlet noe annerledes, det betyr kun at det er bagasje som er av unormal størrelse eller form og derfor må leveres inn på eget sted. Anonymkode: 83a54...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 4 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du MÅ pakke vogn og bilstol i godkjente bagger for at de skal være dekket av forsikring/få refundert noe fra flyselskapet. De blir kastet rundt selv om det er «spesialbagasje». Vi kjøpte en prampack brukt, og en bag til bilstol ny. Tror det er mulig å leie dette på Gardermoen, men er ikke sikker. Ikke av Avinor, men et annet selskap. Anonymkode: d7cb9...357 Må være fra dette selskapet: https://airshells.com/airshell-poser?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA6Ou5BhCrARIsAPoTxrCnBCRZePPYbNn1caDxWH4zsbeb96HuNdssH_Y2sf0_BagwcZnu1wYaAokhEALw_wcB Ellers funker kanskje noe slikt også om man vil kjøpe selv: https://www.barnashus.no/bugaboo/komfort-transportveske-black?srsltid=AfmBOopqc4SY8PsMUmwzZlwEwD5py_L209J47mkQixalEW7W9aYnGvnO Men syns ikke det virket så veldig robust noen av delene egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 4 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Innpakning og beskyttelse av det du sender må du stå for selv. Spesialbagasje betyr ikke at det blir behandlet noe annerledes, det betyr kun at det er bagasje som er av unormal størrelse eller form og derfor må leveres inn på eget sted. Anonymkode: 83a54...12d Ja, jeg mistenkte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Kia83 skrev (Akkurat nå): Må være fra dette selskapet: https://airshells.com/airshell-poser?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA6Ou5BhCrARIsAPoTxrCnBCRZePPYbNn1caDxWH4zsbeb96HuNdssH_Y2sf0_BagwcZnu1wYaAokhEALw_wcB Ellers funker kanskje noe slikt også om man vil kjøpe selv: https://www.barnashus.no/bugaboo/komfort-transportveske-black?srsltid=AfmBOopqc4SY8PsMUmwzZlwEwD5py_L209J47mkQixalEW7W9aYnGvnO Men syns ikke det virket så veldig robust noen av delene egentlig. Det må ikke være fra airshells, nei. Du bør lese forsikringsvilkårene og vilkårene hos flyselskapene for erstatning. Husker ikke detaljene, mulig det bare står «forsvarlig innpakket». Anonymkode: d7cb9...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har funnet ut at jeg kommer ikke til å tørre å ha med bilstol på flytur med mindre vi tar den med inn på flyet (den babybilstolen vi har valgt er godkjent for å brukes i flysete) og da må man betale for ekstra sete, så da kan det være billigere å bare få leid bilstol dit man drar. Mister/slenger bakkemannskapet bilstolen i bakken (som vi sikkert ikke får beskjed om hvis det skjer) så er den jo ikke sikker å bruke lengre. Anonymkode: 92b04...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har funnet ut at jeg kommer ikke til å tørre å ha med bilstol på flytur med mindre vi tar den med inn på flyet (den babybilstolen vi har valgt er godkjent for å brukes i flysete) og da må man betale for ekstra sete, så da kan det være billigere å bare få leid bilstol dit man drar. Mister/slenger bakkemannskapet bilstolen i bakken (som vi sikkert ikke får beskjed om hvis det skjer) så er den jo ikke sikker å bruke lengre. Anonymkode: 92b04...356 Jeg kjøpte en pent brukt babybilstol på Finn som jeg brukte de få gangene vi var på reise. Pakket den inn i en bilstolbag fra besafe og følte meg egentlig ok trygg, men ville ikke risikere å ødelegge hovedbilstolen vi brukte i det daglige. Anonymkode: d7cb9...357 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte en pent brukt babybilstol på Finn som jeg brukte de få gangene vi var på reise. Pakket den inn i en bilstolbag fra besafe og følte meg egentlig ok trygg, men ville ikke risikere å ødelegge hovedbilstolen vi brukte i det daglige. Anonymkode: d7cb9...357 Ja det var veldig lurt Anonymkode: 92b04...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Vi brukte prampack, og tok med babystolen inn i flyet. Særlig på litt lengre turer er eget sete til baby helt nydelig, og vel verdt pengene. Anonymkode: 24416...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå