Gå til innhold

Dekke transport til bhg og arbeid ved sykdom/skade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si jeg brekker foten, men har kontorjobb så jeg kan sitte og jobbe. Klarer ikke å kjøre egen bil, og det er langt å gå til busstopp + må gå for å bytte buss.

Forstår at arbeidsgiver dekker de første dagene ved behov for transport https://www.nav.no/arbeidsgiver/reisetilskudd#

Men hva om jeg er alene med et lite barn? Må levere i bhg som er langt ifra busstopp (friluftsbarnehage) og uansett ville vært 5 busser for å komme til jobb + at jeg ikke burde gå/belaste foten, og uansett ikke klarer å løfte barnet med krykker.

Får man dekket transport til jobb pluss til bhg da? 
Fant ikke noe info om det. Blir alt for dyrt å betale taxi selv, dyrere enn å gå på jobb…

Anonymkode: be674...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring å hør med nav. Vet noen har fått dekt fra nav for å fortsatt være i jobb, og ikke være sykmelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg på. Aldri hørt at det finnes.

I et slikt tilfelle tror jeg løsningen vil være å få sykemelding slik at du kan være hjemme med barnet, hvis du ikke har noen andre som kan hjelpe deg.

Dette vil jo gjelde ytterst få, for det er ikke så mange med små barn som ikke har noen til å bidra, hverken partner, familie, foreldre, naboer, venner eller noen som kan trå til i en slik situasjon. Det er få som er så alene her i verden. Og av de få som er i en slik situasjon, er det nesten ingen som er så uheldige at noe slikt skjer. Og skulle du bli helt ute av stand til å ta vare på barnet, vil barnevernet kunne bidra, vil jeg tro.

Anonymkode: 7167d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...