Gå til innhold

Hvorfor er sykler så attraktive å stjele

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maia70 skrev (1 time siden):

Ja inni ramma f.ex. God ide, håper noen gjør det. Tipper de går ut av landet, det er i alle fall big business et sted. Jeg hadde en racersykkel fra 80-tallet i mange mange år, og den ble aldri stjålet. Men i det øyeblikket jeg kjøpte en ny sykkel så forsvant den gitt....så det er en god ide å ha en gammel litt rusten sykkel som ingen er interessert i, som noen andre skrev om her.

Jeg har en tracker med forsikring i min elsykkel. Heter bikefinder, og er knyttet til en app som viser meg hvor sykkelen befinner seg. I appen kan jeg rapportere tyveri direkte. Sålenge jeg holder den oppladet (over 20%), er sykkelen fullforsikret uten egenandel. Har hørt historier om at funn av èn sykkel med tracker, har ført til funn av 50 andre som samme tyv hadde tatt.

Anonymkode: fbfca...3fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den må settes lurt, de som stjeler mye sykler ser nøye etter trackere 

Anonymkode: 0db10...3af

jeg har en som sitter inne i styret, og kan ikke fjernes uten spesialverktøy. Så jeg tenker det er bare en fordel om de ser den, så lar de den kanskje stå. Mye bry for dem å fjerne trackeren i tillegg til å klippe en kraftig lås, på en sykkel der batteriet befinner seg i min veske.

Anonymkode: fbfca...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ingen tvinger deg til å tro noe som helst. Nå vet ikke du settingen eller handlingen rundt opplevelsene.

Anonymkode: 9efa7...ec7

Høres jo like søkt ut som "folk ler hvis jeg går med lue" eller "folk ler hvis jeg nyser" 🙄

Anonymkode: 57fe0...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å koble til strømmen på batteriet på el-sykkelen slik at de som tar i den kunne fått seg et lite støt?

Anonymkode: 6b690...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg pleide å sykle til sentrum av Oslo for å enten gå ut og ta et glass vin med venninner eller for å trene. Problemet var sykkelen, det var så vanskelig å sette den fra seg uten at den ble stjålet. Mannen hennes sa at da bør du gjøre den 

a) lite attraktiv å stjele og selge

b) svært lett å kjenne igjen

Han anbefalte henne å kjøpe et par spraybokser med noen stygge malingsfarger og tagge hele sykkelen ned. Hun gjorde det. Sykkelen ble aldri stjålet, selv midt i Oslo sentrum. Den var ny og fin under all den stygge spraylakken da, så det var en god sykkel, selv om den ikke SÅ sånn ut :D 

Så tipset er; gjør sykkelen stygg.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til at Oslo aldri blir en stor sykkelby er at om du har en god sykkel ute så er den borte ila kort tid.

Anonymkode: cc9d8...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (23 minutter siden):

En venninne av meg pleide å sykle til sentrum av Oslo for å enten gå ut og ta et glass vin med venninner eller for å trene. Problemet var sykkelen, det var så vanskelig å sette den fra seg uten at den ble stjålet. Mannen hennes sa at da bør du gjøre den 

a) lite attraktiv å stjele og selge

b) svært lett å kjenne igjen

Han anbefalte henne å kjøpe et par spraybokser med noen stygge malingsfarger og tagge hele sykkelen ned. Hun gjorde det. Sykkelen ble aldri stjålet, selv midt i Oslo sentrum. Den var ny og fin under all den stygge spraylakken da, så det var en god sykkel, selv om den ikke SÅ sånn ut :D 

Så tipset er; gjør sykkelen stygg.

Ja smart, spray bilen også så ingen tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja smart, spray bilen også så ingen tar den.

Biler stiller som regel i en litt annen prisklasse da. Og man må gjerne ha nøkler for å komme noen vei med dem.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler er lette å selge og relativt dyre og politiet etterforsker ikke sykkeltyverier, selv om det ofte står profesjonelle bander bak. Så da er det egentlig bare å forsyne seg, helt risikofritt.

Anonymkode: 8e44a...35d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykkeltyv. 

Sykler er lette å stjele, lette å omsette, ingen risiko, folk bryr seg ikke en gang hvis jeg klipper over låser på åpen gate på høylyst dag. 

Hver eneste dag er lønningsdag. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi politiet ikke bryr seg om sykkeltyverier. 100% Risikofritt for tyver

Anonymkode: 3ce5c...bac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er sykkeltyv. 

Sykler er lette å stjele, lette å omsette, ingen risiko, folk bryr seg ikke en gang hvis jeg klipper over låser på åpen gate på høylyst dag. 

Hver eneste dag er lønningsdag. 

Har sett sykkeltyver i aksjon et par ganger, du tenker i fullt alvor at vanlige folk bør gripe inn overfor kriminelle for å redde en annen persons sykkel? For du er vel ikke så naiv at du tror politiet i Oslo kommer i full fart dersom du ringer nødnummeret?

Anonymkode: bddf3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...