AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Del Skrevet 4 timer siden Maia70 skrev (1 time siden): Ja inni ramma f.ex. God ide, håper noen gjør det. Tipper de går ut av landet, det er i alle fall big business et sted. Jeg hadde en racersykkel fra 80-tallet i mange mange år, og den ble aldri stjålet. Men i det øyeblikket jeg kjøpte en ny sykkel så forsvant den gitt....så det er en god ide å ha en gammel litt rusten sykkel som ingen er interessert i, som noen andre skrev om her. Jeg har en tracker med forsikring i min elsykkel. Heter bikefinder, og er knyttet til en app som viser meg hvor sykkelen befinner seg. I appen kan jeg rapportere tyveri direkte. Sålenge jeg holder den oppladet (over 20%), er sykkelen fullforsikret uten egenandel. Har hørt historier om at funn av èn sykkel med tracker, har ført til funn av 50 andre som samme tyv hadde tatt. Anonymkode: fbfca...3fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Den må settes lurt, de som stjeler mye sykler ser nøye etter trackere Anonymkode: 0db10...3af jeg har en som sitter inne i styret, og kan ikke fjernes uten spesialverktøy. Så jeg tenker det er bare en fordel om de ser den, så lar de den kanskje stå. Mye bry for dem å fjerne trackeren i tillegg til å klippe en kraftig lås, på en sykkel der batteriet befinner seg i min veske. Anonymkode: fbfca...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ingen tvinger deg til å tro noe som helst. Nå vet ikke du settingen eller handlingen rundt opplevelsene. Anonymkode: 9efa7...ec7 Høres jo like søkt ut som "folk ler hvis jeg går med lue" eller "folk ler hvis jeg nyser" 🙄 Anonymkode: 57fe0...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden Er det ikke mulig å koble til strømmen på batteriet på el-sykkelen slik at de som tar i den kunne fått seg et lite støt? Anonymkode: 6b690...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3 timer siden #25 Del Skrevet 3 timer siden (endret) En venninne av meg pleide å sykle til sentrum av Oslo for å enten gå ut og ta et glass vin med venninner eller for å trene. Problemet var sykkelen, det var så vanskelig å sette den fra seg uten at den ble stjålet. Mannen hennes sa at da bør du gjøre den a) lite attraktiv å stjele og selge b) svært lett å kjenne igjen Han anbefalte henne å kjøpe et par spraybokser med noen stygge malingsfarger og tagge hele sykkelen ned. Hun gjorde det. Sykkelen ble aldri stjålet, selv midt i Oslo sentrum. Den var ny og fin under all den stygge spraylakken da, så det var en god sykkel, selv om den ikke SÅ sånn ut Så tipset er; gjør sykkelen stygg. Endret 3 timer siden av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Del Skrevet 3 timer siden En grunn til at Oslo aldri blir en stor sykkelby er at om du har en god sykkel ute så er den borte ila kort tid. Anonymkode: cc9d8...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Del Skrevet 3 timer siden Million skrev (23 minutter siden): En venninne av meg pleide å sykle til sentrum av Oslo for å enten gå ut og ta et glass vin med venninner eller for å trene. Problemet var sykkelen, det var så vanskelig å sette den fra seg uten at den ble stjålet. Mannen hennes sa at da bør du gjøre den a) lite attraktiv å stjele og selge b) svært lett å kjenne igjen Han anbefalte henne å kjøpe et par spraybokser med noen stygge malingsfarger og tagge hele sykkelen ned. Hun gjorde det. Sykkelen ble aldri stjålet, selv midt i Oslo sentrum. Den var ny og fin under all den stygge spraylakken da, så det var en god sykkel, selv om den ikke SÅ sånn ut Så tipset er; gjør sykkelen stygg. Ja smart, spray bilen også så ingen tar den. Anonymkode: cc9d8...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja smart, spray bilen også så ingen tar den. Anonymkode: cc9d8...07d Biler stiller som regel i en litt annen prisklasse da. Og man må gjerne ha nøkler for å komme noen vei med dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden Sykler er lette å selge og relativt dyre og politiet etterforsker ikke sykkeltyverier, selv om det ofte står profesjonelle bander bak. Så da er det egentlig bare å forsyne seg, helt risikofritt. Anonymkode: 8e44a...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er sykkeltyv. Sykler er lette å stjele, lette å omsette, ingen risiko, folk bryr seg ikke en gang hvis jeg klipper over låser på åpen gate på høylyst dag. Hver eneste dag er lønningsdag. Anonymkode: 57fe0...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Del Skrevet 2 timer siden Fordi politiet ikke bryr seg om sykkeltyverier. 100% Risikofritt for tyver Anonymkode: 3ce5c...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg er sykkeltyv. Sykler er lette å stjele, lette å omsette, ingen risiko, folk bryr seg ikke en gang hvis jeg klipper over låser på åpen gate på høylyst dag. Hver eneste dag er lønningsdag. Anonymkode: 57fe0...8d4 Har sett sykkeltyver i aksjon et par ganger, du tenker i fullt alvor at vanlige folk bør gripe inn overfor kriminelle for å redde en annen persons sykkel? For du er vel ikke så naiv at du tror politiet i Oslo kommer i full fart dersom du ringer nødnummeret? Anonymkode: bddf3...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå