AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Får ny fastlege 1.Desember. Kan jeg ringe til det fastlege kontoret og spørre om en time i desember hos denne fastlegen? Eller vil de ikke gi ut timer til folk som NÅ ikke står på den fastlegen sin liste, selvom jeg informerer om at jeg er tildelt denne fastlegen? Erfaringer med hvordan det går? Anonymkode: 35f78...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Bare ring og be om time i desember du! Du er jo på legens liste fra da, så du vil få time. Anonymkode: e0cc4...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Får ny fastlege 1.Desember. Kan jeg ringe til det fastlege kontoret og spørre om en time i desember hos denne fastlegen? Eller vil de ikke gi ut timer til folk som NÅ ikke står på den fastlegen sin liste, selvom jeg informerer om at jeg er tildelt denne fastlegen? Erfaringer med hvordan det går? Anonymkode: 35f78...878 De får ikke navnet ditt inn på sine lister før 1. i måneden byttet gjelder fra, var beskjeden jeg fikk for omslag ett år siden, da jeg byttet. Det du gjorde var å reservere enntime til meg, og skrev ny pasient på navn og så måtte jeg passe på timen, fordi jeg ikke kunne få sms eller annen varsling om timen. Da jeg kom til time la de inn navn og alt det andre de trengte. Så om det går ab, kommer nok an på hvor hjelpsomme de er på legekontoret du har byttet til. Ring og spør, bare da får du rette svaret. Anonymkode: 3c90b...547 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Jeg fikk ikke lov til det, til tross for at jeg var fryktelig dårlig, at fastlegen jeg byttet fra befant seg 50 mil unna, og at eneste alternativ da var legevakt (med påfølgende innleggelse). Så lenge jeg ikke var inne på lista var det ingen bønn, selv om jeg jo kunne "bevise" at jeg ville komme inn bare få dager seinere. Anonymkode: 41bb4...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg fikk ikke lov til det, til tross for at jeg var fryktelig dårlig, at fastlegen jeg byttet fra befant seg 50 mil unna, og at eneste alternativ da var legevakt (med påfølgende innleggelse). Så lenge jeg ikke var inne på lista var det ingen bønn, selv om jeg jo kunne "bevise" at jeg ville komme inn bare få dager seinere. Anonymkode: 41bb4...3df Dette er fordi de ikke kan opprette journal i datasystemet på deg, de får heller ikke lagt inn personalia på deg i datasystemet. Følgelig har de ikke lov til å behandle deg. Men hadde du i en akuttsituasjon stilt opp på legekontoret, så hadde de heller ikke hatt lov til å avvise deg. Ett vanvittig tillaget system. Anonymkode: 3c90b...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er fordi de ikke kan opprette journal i datasystemet på deg, de får heller ikke lagt inn personalia på deg i datasystemet. Følgelig har de ikke lov til å behandle deg. Men hadde du i en akuttsituasjon stilt opp på legekontoret, så hadde de heller ikke hatt lov til å avvise deg. Ett vanvittig tillaget system. Anonymkode: 3c90b...547 Noen flere som kan bekrefte eller avkrefte om man kan bestille legetime i desember til en fastlege man skal få i desember? Anonymkode: 35f78...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Ring og hør med de imorgen, ingen her kan vite hva slags praksis de har. Anonymkode: 76968...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får ny fastlege 1.Desember. Kan jeg ringe til det fastlege kontoret og spørre om en time i desember hos denne fastlegen? Eller vil de ikke gi ut timer til folk som NÅ ikke står på den fastlegen sin liste, selvom jeg informerer om at jeg er tildelt denne fastlegen? Erfaringer med hvordan det går? Anonymkode: 35f78...878 JA! Det kan du. Faren min fikk seg time hos den nye fastlegen sin, før denne var ansatt. Anonymkode: 57dcc...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): JA! Det kan du. Faren min fikk seg time hos den nye fastlegen sin, før denne var ansatt. Anonymkode: 57dcc...5d2 Blir sikkert litt annerledes hvis det dreier seg om en lege som ikke er ansatt enda. Anonymkode: 35f78...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen flere som kan bekrefte eller avkrefte om man kan bestille legetime i desember til en fastlege man skal få i desember? Anonymkode: 35f78...878 Det kan ikke lages journal på deg før 1. desember, så de kan ikke søke deg opp og sette deg opp på time. men du kan alltids ringe og høre om det kan løses på andre måter. 🙂 Anonymkode: aa9d3...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er fordi de ikke kan opprette journal i datasystemet på deg, de får heller ikke lagt inn personalia på deg i datasystemet. Følgelig har de ikke lov til å behandle deg. Men hadde du i en akuttsituasjon stilt opp på legekontoret, så hadde de heller ikke hatt lov til å avvise deg. Ett vanvittig tillaget system. Anonymkode: 3c90b...547 Det var akkurat det jeg gjorde, for øvrig, for jeg skjønte jo at det ville bli vanskelig å få time. Jeg hadde 41 i feber, såpass hoven i halsen at jeg ikke kunne åpne munnen og klarte ikke svelge mitt eget spytt (og mannen måtte føre ordet for meg), men ingenting hjalp, selv om det var åpenbart for hele venterommet at jeg var skamdårlig. Uansett var det heldigvis kort vei til legevakta, og jeg havna på sykehuset uansett (og så beholdt jeg ikke dette legekontoret så lenge). Anonymkode: 41bb4...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå