AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg lurer på dette. Selv nærmer jeg meg 50 og våkner hver morgen med smerter i ankler, hofte og bekken, korsrygg, armer og noen ganger nakke og skuldre. Har fibromyalgi diagnose, men kan dlike smerter være også helt normalt i denne alderen? Anonymkode: b6be5...1b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er 47 år gammel og svært overvektig. Jeg har ikke daglige smerter noe sted. Anonymkode: c70cf...976 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 47 år gammel og svært overvektig. Jeg har ikke daglige smerter noe sted. Anonymkode: c70cf...976 Jeg er bare litt overvektig. Anonymkode: b6be5...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på dette. Selv nærmer jeg meg 50 og våkner hver morgen med smerter i ankler, hofte og bekken, korsrygg, armer og noen ganger nakke og skuldre. Har fibromyalgi diagnose, men kan dlike smerter være også helt normalt i denne alderen? Anonymkode: b6be5...1b9 En fasit for veldig mange, er trening tilrettelagt etter sykdommen din og sunt kosthold, også tilrettelagt for deg. Trening og kosthold er medisin for mye, tro det eller ei Anonymkode: a5bfa...b3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på dette. Selv nærmer jeg meg 50 og våkner hver morgen med smerter i ankler, hofte og bekken, korsrygg, armer og noen ganger nakke og skuldre. Har fibromyalgi diagnose, men kan dlike smerter være også helt normalt i denne alderen? Anonymkode: b6be5...1b9 Mange får nok mer og mer vondt jo eldre de blir, men med en fibro-diagnose er det nesten en selvfølge å våke med smerter, dessverre. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Nei det er ikke normalt å våkne med smerter! Snakk med Fastlegen, stil krav om relevant smertebehandling, om nødvendig ved en smerteklinikk. Liver blir mye bedre uten kroniske smerter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Jeg tror ikke det er normalt. Jeg er 48 år og litt overvektig. I perioder kan jeg ha litt vondt i korsryggen og i nakke og skuldre, men det skyldes bare at jeg har vært for inaktiv. I perioder hvor jeg er flink til å trene så er jeg helt smertefri. Anonymkode: 27321...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Hadde det, men fant ut jeg bare var i dårlig form. Begynte å trene styrke og mobilitet og da forsvant stivheten på 4-5 uker. Anonymkode: 89473...ba2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En fasit for veldig mange, er trening tilrettelagt etter sykdommen din og sunt kosthold, også tilrettelagt for deg. Trening og kosthold er medisin for mye, tro det eller ei Anonymkode: a5bfa...b3a Kostholdet mitt er egentlig veldig bra. Hender jeg har en uke med litt dårligere kosthold av og til, men stortsett spiser mye supermat og fettfattig kost og unngår sukker. Trening hjelper litt, men det kan også gjøre smertene verre pga osteoartrose. Anonymkode: b6be5...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Nei det er ikke vanlig om du er frisk og normalt aktiv i det daglige. (Går tur, jobber i hagen, måker snø etc) Om du er syk, eller aldri rører på deg er det nok mer vanlig. Anonymkode: 12ade...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er 51 og har hatt det slik i et par år nå. Er 65 kg og nesten 170cm så ikke så innmari tykk. Har prøvd 3 ulike typer hormoner, men det hjelper ikke på akkurat dette. (Det er ikke grunnet østrogenmangel iallefall!) Anonymkode: 2f64c...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden jeg har hatt korniske smerter sden jeg var i tyveårene med tilhørende diagnoser og jeg har ikke merket forverring etter 50 Anonymkode: 8fab9...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke vanlig om du er frisk og normalt aktiv i det daglige. (Går tur, jobber i hagen, måker snø etc) Om du er syk, eller aldri rører på deg er det nok mer vanlig. Anonymkode: 12ade...c17 Jeg syns det er likt eller verre om jeg beveger meg mye. Så da er det sykdom da. 😔 Anonymkode: b6be5...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Har du en skikkelig god seng som passer for din kropp? Er veldig mange som sover på dårlige madrasser. En madrass har begrenset levetid. Også viktig med hodepute som passer. Anonymkode: 5ee13...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Jeg blir utredet for revmatisk sykdom pga slike smerter og jeg er 46. Har ikke fått inntrykk av at de legene jeg har vært hos synes det er vanlige alderssmerter. Anonymkode: ca04f...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir utredet for revmatisk sykdom pga slike smerter og jeg er 46. Har ikke fått inntrykk av at de legene jeg har vært hos synes det er vanlige alderssmerter. Anonymkode: ca04f...1ac Ja. Jeg har også fått inntrykk av at mange leger ikke reagerer på smerter. Noen leger er bedre enn andre.. Jeg har nok slitt ut kroppen min i livet kanskje mer enn normalt... Anonymkode: b6be5...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har leddgikt og hadde det sånn i mange år. De siste årene har jeg endelig funnet en medisin som hjelper, og har nesten aldri noe særlig smerter lenger. Jeg hadde vondt i alle ledd, fra topp til tå, og var "bundet til sengen" i flere år. Anonymkode: 883ae...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Hvis betingelsen for å kalle det normalt er at mange opplever det, tror jeg nok det kan være korrekt å kalle det normalt. Men det er ikke nødvendig. Hvis du googler chronic pain and vitamin D, kan du kanskje få ideer. Anonymkode: dffb6...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Ja om man er over 75 år. Anonymkode: 714f1...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Tja. Vi er jo kommet i "reparasjons-alderen". Men desto viktigere å få utredning og behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå