AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:00 #41 Del Skrevet tirsdag kl 08:00 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det beste er jo bare å si: «Si fra hvis du trenger en hjelpende hånd da!» på en hyggelig måte. Må innrømme at som kvinne som nærmer meg 40 så får jeg ofte hjelp før jeg spør, men det er gjerne til å bære tunge kofferter o.l. Jeg er ikke så opptatt av å klare praktiske tunge ting selv, så hvis jeg spør en nabo om jeg kan låne en stige, så ender det ofte med at han insisterer på å montere hele lysekrona i samme slengen. Samtidig så vet han at jeg er god i jus og lovverk, og kommer gjerne bortom på kaffebesøk mens jeg gir han råd om naboklage eller noe jobbrelatert. Vi har alle sterke sider innen ulike kunnskapsfelt, både teoretisk og praktisk, og selv om jeg helt fint kunne montert den lysekrona, så setter jeg pris på at han gjorde det på 1/3 av tiden jeg hadde brukt. Samme med han når han får noia og har bedt om å bake en fin kake til et selskap han hadde brukt mye frustrasjon på, men som jeg lager med glede. Fint å ville være en person som klarer alt selv, men det kan også være fint å jobbe smart ved å bruke alle sine styrker til alles beste uten å være for sta pga. stort ego. Anonymkode: 60bf0...f30 Hehe, ironien er jo også at hvis du hjelper dem på samme måte tilbake så klikker de, eller blir skikkelig passiv aggressive. 🙈 hvordan våger du liksom. Anonymkode: ddd5d...0de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:10 #42 Del Skrevet tirsdag kl 11:10 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men er ikke belærende folk høye på seg selv og sånn sett tror de er utlært? Eller iallefall mer lærd enn andre? Det er en hoven og arrogant innstilling til andre mennesker. Vennlig veiledning er noe annet. Vi vet jo alle forskjellen. Anonymkode: e1ef3...2ca Nei belærende er de som gir kunnskap mens de som tror de er utlært holder kjeft og nekter å ta i mot lærdom og bare vil gjøre ting slik de har gjort i "alle år" Anonymkode: 1f57a...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:16 #43 Del Skrevet tirsdag kl 11:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei belærende er de som gir kunnskap mens de som tror de er utlært holder kjeft og nekter å ta i mot lærdom og bare vil gjøre ting slik de har gjort i "alle år" Anonymkode: 1f57a...035 Du har misforstått. Jeg har begynt på en arbeidsplass med veldig mange eldre arbeidstakere. Jeg har gått veldig forsiktig frem med å innføre nye metoder og måter å gjøre ting på. Nettopp fordi belæring oppleves som nesevist og negativt. Jeg tror ikke at jeg er utlært. Men jeg har altså fått en veldig enkel oppgave fra sjefen. Jeg utfører denne oppgaven (i et fellesareal). Kollegaer som drikker kaffe og skravler, reiser seg opp, kommer bort til meg og begynner å kommentere. Jeg har ikke spurt om råd, de har holdt på med sitt, jeg med mitt. Jeg hadde klare instruksjoner fra sjefen om hvordan jeg skal gjøre ting. Når DE får en instruksjon, kan de ta opp med sjefen at dette da ikke er effektivt. Ikke blande seg inn med alle andre. Anonymkode: 83205...ceb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:16 #44 Del Skrevet tirsdag kl 11:16 Er du kvinne? Akkurat. Folk er drittsekker mot kvinner. Det er sjukt slitsomt. Føler med deg. Anonymkode: 2ca89...840 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:19 #45 Del Skrevet tirsdag kl 11:19 Du velger selv hvordan du reagerer. Anonymkode: ce8e3...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:02 #46 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 Ja jeg blir alltid fortalt hva jeg skal gjøre av folk. F.ex., jeg må begynne å meditere, jeg må be til englene, jeg bør lese den boken (gjentas flere ganger), jeg må gå turer, jeg må ha kjøkkenmaskinen der og ikke der, jeg må skaffe meg flere venner lokalt, jeg må være kreativ, jeg må ta opp igjen maling, jeg må ta opp igjen dyrekommunikasjon bla bla bla bla bla i det uendelige. Og det er omtrent alle jeg møter som holder på sånn. Har to gode venner som dessverre ikke bor her som ikke er sånn. Men jeg kan jo ikke møte nye folk, for de viser seg alle å skulle fortelle meg hva jeg skal gjøre hele tiden. Anonymkode: 1d7ea...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:08 #47 Del Skrevet tirsdag kl 13:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har misforstått. Jeg har begynt på en arbeidsplass med veldig mange eldre arbeidstakere. Jeg har gått veldig forsiktig frem med å innføre nye metoder og måter å gjøre ting på. Nettopp fordi belæring oppleves som nesevist og negativt. Jeg tror ikke at jeg er utlært. Men jeg har altså fått en veldig enkel oppgave fra sjefen. Jeg utfører denne oppgaven (i et fellesareal). Kollegaer som drikker kaffe og skravler, reiser seg opp, kommer bort til meg og begynner å kommentere. Jeg har ikke spurt om råd, de har holdt på med sitt, jeg med mitt. Jeg hadde klare instruksjoner fra sjefen om hvordan jeg skal gjøre ting. Når DE får en instruksjon, kan de ta opp med sjefen at dette da ikke er effektivt. Ikke blande seg inn med alle andre. Anonymkode: 83205...ceb Har ikke sagt noe om deg, jeg sier at jeg foretrekker belærende i stedet for folk som tror de er utlært. Anonymkode: 1f57a...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå