Bokormsen Skrevet 18. november 2024 #21 Del Skrevet 18. november 2024 BobbySocks skrev (1 time siden): Ja? Min erfaring som kvinne er at det er menn 45+ som er belærende og alltid vet best. Og de lærer gjerne bort, om man vil eller ikke. Hadde en diskusjon senest i dag med en som synes han hadde mye å lære meg. Bare synd jeg ikke var interessert. Med den holdningen får du jo ikke lært noe som helst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 18. november 2024 #22 Del Skrevet 18. november 2024 Det kan vel også tenkes at du er problemet? Kanskje en tanke narsissistiske trekk? Dersom veldig mange forsøker gi deg litt subtil feedback så kan det nok være noe i det, det er ikke vanlig å oppleve det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #23 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min opplevelse er at mann finner flest belærende blant kvinner på 40-50 - ovenfor menn og yngre kvinner. Akkurat som om et filter av selvmoderering forsvinner når man kommer opp i en viss alder. Anonymkode: 57dbd...9e5 Fra spøk til alvor så er det mye megger i den alderen! Kan nevne overgangsalder, folk begynner se at livet kanskje ikke ble som de planla og mange har akkurat skilt seg i den alderen. Mange er botte og redde i sitt eget liv. Synd men sant! Men når det er sagt er det mange knalle damer i den alderen også, inkl meg selv! 🤣🤪 Anonymkode: 8b9ba...a51 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #24 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra spøk til alvor så er det mye megger i den alderen! Kan nevne overgangsalder, folk begynner se at livet kanskje ikke ble som de planla og mange har akkurat skilt seg i den alderen. Mange er botte og redde i sitt eget liv. Synd men sant! Men når det er sagt er det mange knalle damer i den alderen også, inkl meg selv! 🤣🤪 Anonymkode: 8b9ba...a51 Botte=bitre Anonymkode: 8b9ba...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #25 Del Skrevet 18. november 2024 BobbySocks skrev (1 time siden): Ja? Min erfaring som kvinne er at det er menn 45+ som er belærende og alltid vet best. Og de lærer gjerne bort, om man vil eller ikke. Hadde en diskusjon senest i dag med en som synes han hadde mye å lære meg. Bare synd jeg ikke var interessert. Haha! Ja, sånn er naboen min mann på 54 år🤣 Skikkelgi sjarmerende! Anonymkode: 8b9ba...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #26 Del Skrevet 18. november 2024 Har ikke lest gjennom hele, men høres ut som om dette kunne vært i helse. Om det stemmer så tror jeg det henger sammen med at vi alle er miljøskadd, og vant med å hele tiden skulle forklare hver bidige ting. 🤪 Anonymkode: 7d361...af7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 18. november 2024 #27 Del Skrevet 18. november 2024 BobbySocks skrev (3 timer siden): Er du kvinne? Jepp, det skjer hele tiden. Jeg blir drittsur. Dersom det skjer hele tiden er det på tide å gå i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #28 Del Skrevet 18. november 2024 Bokormsen skrev (9 minutter siden): Dersom veldig mange forsøker gi deg litt subtil feedback så kan det nok være noe i det, det er ikke vanlig å oppleve det Denne tanken streifet meg også... Hvis du stadig opplever at "alle" rundt deg skal belære seg om alt fra barneoppdragelse og sminke til hvordan du skal gjøre jobben din, er det nærliggende å tenke at det også kan handle om enten hvordan du framstiller deg og ditt (eventuelt hvor mye og ofte du har meninger om andres) eller hvordan du tolker tilbakemeldingene og kommentarene du får. Selv om de fleste av oss treffer på en mansplainer fra tid til annen, er ikke det du beskriver vanlig. Anonymkode: 074c1...83c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #29 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som du sikkert så, så siterte jeg ikke. Jeg bare legger merke til språket her inne, og det er generelt i forfall. Det er jo litt kleint å være kjempeflink i norsk på papiret, men så viser man det motsatte ellers. Anonymkode: f9eed...4ce Spiller ingen rolle, går for det samme. Når det er sagt, så er løpet kjørt for trådstarter. Ut av svarene hennes etter våre innlegg, er det åpenbart at hun selv fyrer opp mennesker. Anonymkode: 01e77...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #30 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men altså, hadde jeg opplevd at hele FEM kolleger korrigerer arbeidet mitt hadde jeg sannelig reflektert over om det var noe jeg faktisk hadde gjort feil. Anonymkode: 9e6b6...d4b Eller så er det flokkmentalitet der 5 kollegaer føler de kan jekke opp selvfølelsen litt med å "veilede" Ts. Jeg forstår deg godt TS, blir dritforbanna på dine vegne. Anonymkode: e1ef3...2ca 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #31 Del Skrevet 18. november 2024 T-AA skrev (5 minutter siden): Dersom det skjer hele tiden er det på tide å gå i seg selv. Jeg har gjort det. Opplevde det samme, endret innstilling, opplevde det motsatte. Men tror ikke trådstarter er der, at det et mulig. Anonymkode: 01e77...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #32 Del Skrevet 18. november 2024 Nja, kanskje du FØLER deg irettesatt og umyndiggjort TS uten at de du får denne følelsen av er på noen måte "ute etter deg" da du lister opp ting fra alle livets områder der det nærliggende å tro at denne belæringen du opplever ligger i din forståelse av tilbakemeldingene for særdeles få mennesker opplever å bli belært på alle livets områder, fra håret, barneoppdragelsen, sminken, enkelte ord eller jobben man gjør slik du beskriver det i ditt innlegg... Bare en tanke som slo meg.. Anonymkode: 4814c...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #33 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Denne tanken streifet meg også... Hvis du stadig opplever at "alle" rundt deg skal belære seg om alt fra barneoppdragelse og sminke til hvordan du skal gjøre jobben din, er det nærliggende å tenke at det også kan handle om enten hvordan du framstiller deg og ditt (eventuelt hvor mye og ofte du har meninger om andres) eller hvordan du tolker tilbakemeldingene og kommentarene du får. Selv om de fleste av oss treffer på en mansplainer fra tid til annen, er ikke det du beskriver vanlig. Anonymkode: 074c1...83c Jeg har levd tett på mennesker i mange år som mener helt oppriktig at de vet best. Nærmest en slags nevro-diversitet hvor det å få styre andre voksne mennesker liv i alle detaljer blir en besettelse, hvor man er villige til å ha en fullskala familiekonflikt, og å dø alene hvis det finnes fnugg av sjanse til å bestemme hva andre voksne mennesker skal gjøre med livet sitt. Heldigvis er dette enkelt-tilfeller i mitt liv. Anonymkode: 57dbd...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #34 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det eneste man ser her er at toppkarakter på master i norsk ikke betyr en døyt. Hadde man hatt toppkarakter, hadde man skrevet helt perfekt norsk. Anonymkode: f9eed...4ce Nå blander du fag her.. Man kan ha dysleksi og være en høyt utdannet person. Men gratulerer som første mann inn som viser til et godt eksempel av hva IKKE gjøre mot folk. 😂😂 Anonymkode: 84e2c...172 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #35 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg tenker at du kanskje tar det hele litt for alvorlig og negativt...? De fleste mennesker kommer med råd fordi de ønsker å snakke med deg, være hjelpsom, snill osv. Ja, det er mange som belærer meg, jeg er kvinne jeg også, men jeg blir ikke provosert av det , fordi det egentlig ikke handler om at de synes jeg er dum eller hjelpeløs, det handler om dem! Jeg tror egentlig at de fleste bare ønsker å prate og vise seg fra sin beste side, hvor snille og flinke de er osv. Anonymkode: c04cc...0d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #36 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg er en kvinne på 28 (så ikke megge-alder enda) som ofte retter på kolleger. Jeg gjør det fordi vi har fått beskjed fra leder om å gjøre det. Vi har flere innvandrere som vi skal hjelpe med å korrigere norsken, og noen ufaglærte som vi skal veilede. Selv om vi altså har fått beskjed fra øverste hold om å gjøre dette, så blir vi ofte møtt med sure miner. Det er slitsomt. Anonymkode: 95dd8...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #37 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg vil heller ha belærende folk enn folk som tror de er utlært. Anonymkode: 1f57a...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #38 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil heller ha belærende folk enn folk som tror de er utlært. Anonymkode: 1f57a...035 Men er ikke belærende folk høye på seg selv og sånn sett tror de er utlært? Eller iallefall mer lærd enn andre? Det er en hoven og arrogant innstilling til andre mennesker. Vennlig veiledning er noe annet. Vi vet jo alle forskjellen. Anonymkode: e1ef3...2ca 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #39 Del Skrevet 18. november 2024 Det beste er jo bare å si: «Si fra hvis du trenger en hjelpende hånd da!» på en hyggelig måte. Må innrømme at som kvinne som nærmer meg 40 så får jeg ofte hjelp før jeg spør, men det er gjerne til å bære tunge kofferter o.l. Jeg er ikke så opptatt av å klare praktiske tunge ting selv, så hvis jeg spør en nabo om jeg kan låne en stige, så ender det ofte med at han insisterer på å montere hele lysekrona i samme slengen. Samtidig så vet han at jeg er god i jus og lovverk, og kommer gjerne bortom på kaffebesøk mens jeg gir han råd om naboklage eller noe jobbrelatert. Vi har alle sterke sider innen ulike kunnskapsfelt, både teoretisk og praktisk, og selv om jeg helt fint kunne montert den lysekrona, så setter jeg pris på at han gjorde det på 1/3 av tiden jeg hadde brukt. Samme med han når han får noia og har bedt om å bake en fin kake til et selskap han hadde brukt mye frustrasjon på, men som jeg lager med glede. Fint å ville være en person som klarer alt selv, men det kan også være fint å jobbe smart ved å bruke alle sine styrker til alles beste uten å være for sta pga. stort ego. Anonymkode: 60bf0...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #40 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå gjør du jo selv akkurat det du klager over at andre gjør mot deg i HI! 😝 Anonymkode: f9eed...4ce Det synes ikke jeg. Anonymkode: ddd5d...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå