AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:59 #21 Del Skrevet mandag kl 20:59 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Under 2023 dog 1 328 personer av säkert fastställda suicid i Sverige Antallet af selvmord har de seneste fem år (2018-2022) i gennemsnit været på ca. 575 om året. Danmark Anonymkode: 88c25...3c3 Hva er det du prøver å si med kommentaren din?For slik som den står nå gir den absolutt ingen mening. Det er helt umulig å vite om du prøver å si mot påstanden om at Norge ikke er verre enn andre eller eller om du bekrefter påstanden om at Norge ikke er verre enn andre. Anonymkode: f54f0...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:00 #22 Del Skrevet mandag kl 21:00 Arbeiderpartiet. Regjeringen har mye skyld. Hva kan vi gjøre, stem Frp. Anonymkode: 84581...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:01 #23 Del Skrevet mandag kl 21:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Arbeiderpartiet. Regjeringen har mye skyld. Hva kan vi gjøre, stem Frp. Anonymkode: 84581...1e8 Populisme er aldri svaret. Anonymkode: a22ae...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:03 #24 Del Skrevet mandag kl 21:03 Tror mange er ensomme, og med ensomheten kommer mørke tanker. Man kan pøse på med DPS og terapeuter, men likevel består ensomheten når man sitter hjemme alene. Anonymkode: e74bd...5b0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:07 #25 Del Skrevet mandag kl 21:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Populisme er aldri svaret. Anonymkode: a22ae...396 Populisme de siste årene har vært å hate Frp. Så enig, populisme er drepen. Derfor vi må stemme Frp. Det har aldri vært så mye inflasjon, kriminalitet og uansvarlig innvandringspolitikk som nå, og Frp er de eneste som ønsker å gjøre noe med det. Heldigvis begynner folk nå å våkne opp og forstå at vi må stemme Frp, om vi skal klare å snu den forferdelige trenden vi har hatt de siste årene. Anonymkode: 84581...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:10 #26 Del Skrevet mandag kl 21:10 Det landet jeg kommer fra er det gratis, tilgjengelig psykologer på skolene. Unger kan besøke psykolog til en hver tid uten å være redd for at det dukker opp et bekymringsmelding til bv. Det tror jeg er til stor hjelp Anonymkode: fe315...592 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 #27 Del Skrevet mandag kl 21:13 Jeg er 32 år og har til tider disse tankene. Tankene kommer av utilstrekkelighet og ensomhet, som mange skriver her, samtidig som jeg er utsatt for traumer som jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere og får heller ingen hjelp. Når jeg har spurt fastlegen om hjelp får jeg en sykemelding, jeg har fått psykolog gjennom forsikring, men vet ikke hva samtaler egentlig skal hjelpe. Jeg forstår selv at det er opp til meg og komme meg opp og videre, men når man sitter med sånne tanker så er det ikke «bare» å gjøre det. Anonymkode: 58ed3...92f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:18 #28 Del Skrevet mandag kl 21:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det eksisterer nesten ikke hjelp. Litt avhengig av diagnose og. Man blir oppfordret til å søke hjelp, men hjelpen du blir møtt med er at du får beskjed at om du vil dø så kan du det. Selv om det burde være åpenlyst at man ikke vil dø når man søker hjelp. Snakker av mange års erfaring og hjelpen blir mindre og mindre med årene. Anonymkode: e77a4...5d7 Jeg er helt enig. Overalt hører man folk si «søk hjelp». Det finnes ikke hjelp å få. Jeg blir like oppgitt hver gang jeg hører det. Anonymkode: f9b41...66a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:19 #29 Del Skrevet mandag kl 21:19 DelvisPresley skrev (1 time siden): Det er ikke unaturlig når så mange velger det. Det er ingen som "velger" å ta sitt eget liv. De er syke og handler på impuls fra en dysregulert hjerne. Ingen "velger å ta sitt eget liv". De "dør av selvmord" . Som i "dør av hjerteinfarkt". Anonymkode: 64165...0f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:20 #30 Del Skrevet mandag kl 21:20 Mennesker som får dem til å føle seg utilstrekkelig og verdiløs. Anonymkode: b8560...b1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:32 #31 Del Skrevet mandag kl 21:32 Som en som har tenkt på selvmord mange ganger og har vært i det dypeste mørke og etter å ha bodd i flere av landets fylker og prøvd alt for å få hjelp, kan jeg di at hjelp ikke alltid er lett tilgjengelig. Hadde jeg ikke hatt lyst på å få hjelp og mast om det, kunne jeg sikkert enkelt i stillhet forsvunnet. Har ikke mange rundt meg som bryr seg, som ringer meg så hyppig at noen alarm hadde gått på ei stund. Har vært til leger, som ikke har forstått alvoret i min tilstand, blitt avvist brutalt også. Mangel på kjærlighet generelt og så leger og andre som ikke forstår hvor ille ting er. Psykologer er det lange ventelister til. Takk Gud jeg nå har en lege og andre som kanskje vet hvordan de kan hjelpe meg. Jeg er allerede mye mye bedre enn jeg var eller har vært på over ett år! Anonymkode: afc23...34c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:41 #32 Del Skrevet mandag kl 21:41 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ingen som "velger" å ta sitt eget liv. De er syke og handler på impuls fra en dysregulert hjerne. Ingen "velger å ta sitt eget liv". De "dør av selvmord" . Som i "dør av hjerteinfarkt". Anonymkode: 64165...0f2 Selvmord er ingen diagnose. En må heller ikke være syk for å ta selvmord. Selvmord er et valg og vi har alle valget om å ta vårt eget liv eller ikke. Anonymkode: 868c5...8ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:41 #33 Del Skrevet mandag kl 21:41 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er helt enig. Overalt hører man folk si «søk hjelp». Det finnes ikke hjelp å få. Jeg blir like oppgitt hver gang jeg hører det. Anonymkode: f9b41...66a Folk har for store forventninger til psykiatrien. De som klager over at de "ikke får hjelp" er gjerne de samme personene som har gått til dps i årevis. De skjønner ikke hvor heldige de er, som har en behandler de snakker med hver eneste uke. Anonymkode: b6b6e...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:43 #34 Del Skrevet mandag kl 21:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvmord er ingen diagnose. En må heller ikke være syk for å ta selvmord. Selvmord er et valg og vi har alle valget om å ta vårt eget liv eller ikke. Anonymkode: 868c5...8ce Det er også en hvis Ironi at aktiv dødshjelp er noe befolkningen støtter opp om i stor grad, men selvmord nei det må vi mennesker ha en 0 visjon for (som selvfølgelig er et helt utopisk luftslott). Anonymkode: 868c5...8ce 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:44 #35 Del Skrevet mandag kl 21:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk har for store forventninger til psykiatrien. De som klager over at de "ikke får hjelp" er gjerne de samme personene som har gått til dps i årevis. De skjønner ikke hvor heldige de er, som har en behandler de snakker med hver eneste uke. Anonymkode: b6b6e...c64 Hvis folk ikke får hjelp pga klager på det, kan det jo være at psykiatrien må tenke litt over metodene de bruker og hvor godt de fungerer. For å være ærlig hadde terapi alene uten medisiner aldri hjulpet meg personlig. Anonymkode: afc23...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet mandag kl 21:50 #36 Del Skrevet mandag kl 21:50 (endret) Norge har ikke høye selvmordrater, det finnes land som har lavere men mange har betydelig høyere. Noen vil alltids ta livet av seg av diverse grunner (primært menn) Endret mandag kl 21:51 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet mandag kl 21:52 #37 Del Skrevet mandag kl 21:52 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ingen som "velger" å ta sitt eget liv. De er syke og handler på impuls fra en dysregulert hjerne. Ingen "velger å ta sitt eget liv". De "dør av selvmord" . Som i "dør av hjerteinfarkt". Anonymkode: 64165...0f2 Det er jo et valg. Man må faktisk begå handlingen. Man trenger ikke være syk for å begå selvmord. Hvis livet er for kjipt så veier man opp og ned, for og imot. Noen gjør det mer impulsivt enn andre, noen går med tanker i årevis før de gjør det. Syns ikke man kan sammenligne det med hjerteinfarkt. Selvmord i seg selv er ikke en sykdom som plutselig oppstår, men et resultat av sykdom eller annen krise i livet. Leste nettopp i dag i dødsannonsene om en mann i 30-årene som tok livet sitt. Det er noen nye hver uke. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:00 #38 Del Skrevet mandag kl 22:00 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Arbeiderpartiet. Regjeringen har mye skyld. Hva kan vi gjøre, stem Frp. Anonymkode: 84581...1e8 Og Frp vil løse dette ved å....?? Anonymkode: e659a...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:20 #39 Del Skrevet mandag kl 22:20 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og Frp vil løse dette ved å....?? Anonymkode: e659a...9ff Kjempe sjokk at kg er Ap ekkokammer. Si meg, har du ikke fått med deg at folk går i matkøer, at stadig flere går under fattigdomsgrensa, at kriminalitet fra innvandrer som ikke er integrert er på all time high, under de fire siste årene med dagens regjering? Alt dette er et resultat av den uansvarlige politikken som sosialister har presset på Norge gjennom flere år. Høyre er ikke noe bedre, som stadig har beveget seg mer og mer mot venstre og blitt mer og mer lik Arbeiderpartiet. Det er derfor vi trenger Frp, for å få bukt på den uansvarlige innvandringspolitikken og den uansvarlige sløsingen med skatte penger som holder på å rive i stykker den velferdsstaten vi har. Hvis du ikke klarer å se det, så sier jeg gratulerer, da har den venstrevridde hjernevaskingen til norsk media vært vellykket. Anonymkode: 84581...1e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:21 #40 Del Skrevet tirsdag kl 06:21 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selvmord er fullstendig unaturlig og ikke en verdig måte å gå på for de få som har et reelt dødsønske Derfor burde man ha assistert selvmord hvor man kunne dø verdig og trygt Anonymkode: 88c25...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå