Gå til innhold

Levere tilbake i bhg eller ta med hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri levert barnet tilbake i barnehagen etter kl. 14 nei. Da er det like før hentetiden starter. I vår barnehage begynner henting fra ca. 14.30. 

Anonymkode: 80235...d60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt muligheten ville jeg tatt barnet med hjem så heller jobbet den tiden på kvelden når den andre er hjemme. 

Anonymkode: e0d93...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er grunnen til at folk ikke bare booker slike timer så sent som mulig, f eks kl 14:30 eller 15? Hvis man booker time f eks 1 måned i forveien, så er jo ikke dette noe problem i det hele tatt. 

Anonymkode: ddf1a...731

Her får vi bare tildelt tidspunkt for helsekontroll, får ikke velge tid selv. Mye press siden det er få helsesøstre, må du utsette kan det gå 2 måneder til du får ny time. 

Anonymkode: c40b6...68f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er grunnen til at folk ikke bare booker slike timer så sent som mulig, f eks kl 14:30 eller 15? Hvis man booker time f eks 1 måned i forveien, så er jo ikke dette noe problem i det hele tatt. 

Eh jo , det er ikke sånn at det er ledig nødvendigvis når man ønsker 

Anonymkode: 57514...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På min arbeidsplass måtte arbeidsgiver ta opp i plenum hvor slitsomt og vanskelig det er for alle når noen skulle ha tannlegetime kl 09 eller på time på helsestasjonen kl 10. Han rådet oss veldig sterkt til å legge timer helt mot slutten av dagen i stedet, når det verste morgenstresset var over. Dette har fungert helt ypperlig siden. Tror rett og slett at det er mange voksne folk som ikke evner å forstå hvordan arbeidsplassene deres fungerer (evt at de bare gir faen, selvfølgelig).

Eller at det bare ikke er ledig når man ønsker 

Anonymkode: 57514...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags jobb en har, og hvordan det går på arbeidsplassen om en er borte. 

Jeg jobber selv i barnehagen, og hadde levert barnet i barnehagen etter timen. Siste del av dagen er vi få på jobb, og det går utover barna der om jeg er borte hvis jeg skulle ha jobbet. Unntaket er hvis jeg hadde fått til å ordne så jeg hadde ubunden tid den dagen, det var nok folk på jobb og jeg kunne gjort oppgavene mine når barnet hadde sovnet på kvelden. Men det er usannsynlig. Mannen min har en mer fleksibel jobb, og hadde nok tatt med barnet hjem. 

Anonymkode: 2a149...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skal på helsekontroll med 2-åring denne uken, time i 13-tiden. Jeg må reise fra jobb, hente i bhg og deretter helsestasjonen. Timen tar som regel 1 time. 

Det er jo igjen litt av arbeidsdagen etter timen.. Ville dere ha kjørt barnet tilbake i bhg etter timen, reist tilbake på jobb for 2,5 time eller bare tatt med barnet hjem og «called it a day»? Føler også at det er litt dumt å skulle levere barnet i bhg kun 2,5 time..? 

Hvordan ville du løst det? Mtp jobben etter timen og barnet? 

Anonymkode: 64f23...e7e

Hadde selvsagt reist hjem med barnet! For de som har mulighet til det.

Anonymkode: 5a2aa...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke hos meg heller, men da passer man jo bare på at man legger slike avtaler helt på slutten av arbeidsdagen. F eks kl 15. Dette er virkelig ikke rakettforskning.

Det er vel heller ikke rakettforskning å se at ikke alle kan få time på slutten av dagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer helt an på hva slags jobb en har, og hvordan det går på arbeidsplassen om en er borte. 

Jeg jobber selv i barnehagen, og hadde levert barnet i barnehagen etter timen. Siste del av dagen er vi få på jobb, og det går utover barna der om jeg er borte hvis jeg skulle ha jobbet. Unntaket er hvis jeg hadde fått til å ordne så jeg hadde ubunden tid den dagen, det var nok folk på jobb og jeg kunne gjort oppgavene mine når barnet hadde sovnet på kvelden. Men det er usannsynlig. Mannen min har en mer fleksibel jobb, og hadde nok tatt med barnet hjem. 

Anonymkode: 2a149...46b

Hos oss hadde mannen da dratt på helsestasjonen så jeg ikke måtte dra fra jobb i det hele tatt.

Anonymkode: dfe31...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du må ha veldig kort vei mellom barnehage, jobb og helsestasjon.😳

Anonymkode: 8466b...a27

Er det så rart da?

Vi har både barnehage og helsestasjon under 500 meter hjemmefra og jeg har 10 min med bil til jobb. Er vel ikke rart om hun bor nærme både jobb, barnehage og helsestasjonen?

Anonymkode: 68efa...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det så rart da?

Vi har både barnehage og helsestasjon under 500 meter hjemmefra og jeg har 10 min med bil til jobb. Er vel ikke rart om hun bor nærme både jobb, barnehage og helsestasjonen?

Anonymkode: 68efa...545

Det er ikke så vanlig rundt Oslo å ha det slikt.

For meg ville det bare vært tullete å dra tilbake på jobb for en time. Men dersom en får fri med lønn for å være med barnet, må en selvsagt vurdere hva fraværet betyr for de andre på jobben. Rekker man to timer etter timen og det letter de andres arbeid, bør en dra tilbake. Avspaserer man, er det selvsagt greit å dra hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...