Gå til innhold

Levere tilbake i bhg eller ta med hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde bare reist hjem med barnet og tatt resten av dagen fri.

Anonymkode: b3040...714

Jeg hadde gjort det samme. Vi får fri med lønn til selve timen, også hadde jeg spurt om avspasering utenom - hvis det passer for jobben. Ikke alle steder det er samlet at noen blir borte hele dagen. 

Anonymkode: 747ab...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos oss får man ikke fri hele dagen for å følge til en enkel time….

Ikke hos meg heller, men da passer man jo bare på at man legger slike avtaler helt på slutten av arbeidsdagen. F eks kl 15. Dette er virkelig ikke rakettforskning.

Anonymkode: ddf1a...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

jeg hadde ikke levert tilbake, men heller hatt resten av dagen fri og kost oss. Vi bruker velferdspermisjon til slike ting. 

Anonymkode: 61d21...0a5

Får dere velferdspermisjon en hel arbeidsdag for å følge barnet til en helsetime? Veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (19 minutter siden):

Her har alltid vi fått fri til det som en rettighet vi har, ser det er fordi vi har det i overenskomst.

Hele dagen, selv om timen er kl 09 og ferdig 0945? Har aldri hørt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg hadde ikke levert tilbake, men heller hatt resten av dagen fri og kost oss. Vi bruker velferdspermisjon til slike ting. 

Hva er grunnen til at folk ikke bare booker slike timer så sent som mulig, f eks kl 14:30 eller 15? Hvis man booker time f eks 1 måned i forveien, så er jo ikke dette noe problem i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hos meg heller, men da passer man jo bare på at man legger slike avtaler helt på slutten av arbeidsdagen. F eks kl 15. Dette er virkelig ikke rakettforskning.

Nei, enig, men der ser jo ut som flere her inne «bare lar være å reise på jobb» fordi de har rett på fri hele dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en veldig stor belastning for arbeidsplassen at man enten forsvinner 2 timer midt på formiddagen, eller bare blir borte resten av dagen fra kl 12. Veldig dårlig planlegging av arbeidstaker i mine øyne, og antakeligvis konfliktsky arbeidsgiver i tillegg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen til at folk ikke bare booker slike timer så sent som mulig, f eks kl 14:30 eller 15? Hvis man booker time f eks 1 måned i forveien, så er jo ikke dette noe problem i det hele tatt. 

Noen må jo ta timene midt på dagen også, men er helt enig! Hos oss jobber mange turnus, og likevel ser det ut sol de bevisst velger tidspunkt for å være minst mulig på jobb. Det er de samme som går igjen som «aldri» får byttet time…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avspasert resten av dagen, ikke levert i bhg igjen.

Anonymkode: f04f1...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enig, men der ser jo ut som flere her inne «bare lar være å reise på jobb» fordi de har rett på fri hele dagen. 

Ja det hadde fungert særdeles dårlig på min arbeidsplass å bare forsvinne midt på dagen og ikke komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo ta timene midt på dagen også, men er helt enig! Hos oss jobber mange turnus, og likevel ser det ut sol de bevisst velger tidspunkt for å være minst mulig på jobb. Det er de samme som går igjen som «aldri» får byttet time…

På min arbeidsplass måtte arbeidsgiver ta opp i plenum hvor slitsomt og vanskelig det er for alle når noen skulle ha tannlegetime kl 09 eller på time på helsestasjonen kl 10. Han rådet oss veldig sterkt til å legge timer helt mot slutten av dagen i stedet, når det verste morgenstresset var over. Dette har fungert helt ypperlig siden. Tror rett og slett at det er mange voksne folk som ikke evner å forstå hvordan arbeidsplassene deres fungerer (evt at de bare gir faen, selvfølgelig).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen her som har sagt de skal ta en hel dag fri om barnet er ferdig på helsestasjonen klokka 945? Det er helt normalt å levere klokka 10 en dag. Men det er kjemperart å hente barnet 1230-1245 og levere igjen 1415-1430. Da er det normalt at man ikke kommer tilbake. Enten tar halv dag fri, tar 1-2 timer velferdsperm til timen og resten avspasering eller liknende. De færreste får vel 1 hel dag velferdspermisjon pga en helsestasjonstime. Og kan man ikke avspasere eller flekse det ekstra så får man flytte timen til tidlig morgen eller senere på ettermiddagen så det passer bedre med jobb.

Anonymkode: dfe31...f77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det noen her som har sagt de skal ta en hel dag fri om barnet er ferdig på helsestasjonen klokka 945? Det er helt normalt å levere klokka 10 en dag. Men det er kjemperart å hente barnet 1230-1245 og levere igjen 1415-1430. Da er det normalt at man ikke kommer tilbake. Enten tar halv dag fri, tar 1-2 timer velferdsperm til timen og resten avspasering eller liknende. De færreste får vel 1 hel dag velferdspermisjon pga en helsestasjonstime. Og kan man ikke avspasere eller flekse det ekstra så får man flytte timen til tidlig morgen eller senere på ettermiddagen så det passer bedre med jobb.

Det er flere som skriver at de tar fri resten av dagen, uten at de har skrevet klokkeslettet timen har vært på, derfor jeg spurte lenger opp om det var vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er flere som skriver at de tar fri resten av dagen, uten at de har skrevet klokkeslettet timen har vært på, derfor jeg spurte lenger opp om det var vanlig. 

Jeg tror kanskje jeg skrev det. Jeg mente isåfall at om jeg hadde hatt helsestasjon-time klokka 13 så ville jeg tatt fri resten av dagen. Ville tatt 2 timer velferdspermisjon og resten ulønnet eller avspasering som jeg jobbet inn før/senere :) Men pleier å forsøke å få sånne timer på morningen så jeg kan levere i bhg etter timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en spesiell overenskomst hos dere, det er helt vanlig med mulighet for velferdspermisjon for å følge barn til lege eller helsestasjon, delta i begravelse osv. 

Det er også vanlig å ikke få velferdspermisjon med lønn til slikt. Jobber i kommune og må ta fri uten lønn. 

Anonymkode: 5bf6a...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike timer er ofte ikke bookbare, du får de bare tildelt. Går an å ringe og endre tidspunkt men noen må jo ha midt på dagen-timene uansett. 

Anonymkode: 5bf6a...995

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som en veldig stor belastning for arbeidsplassen at man enten forsvinner 2 timer midt på formiddagen, eller bare blir borte resten av dagen fra kl 12. Veldig dårlig planlegging av arbeidstaker i mine øyne, og antakeligvis konfliktsky arbeidsgiver i tillegg.

Arbeidsgiver her og har null problem med at ansatte avspaserer resten av dagen om helsekontroll er kl 13. Det er såpass sjelden, og hyggelig for mor og barn å ha denne tiden. 

Nå jobber vi på kontor og med bedriftskunder så mye kan gjøres digitalt (i motsetning til feks helsevesen og skoleverk). Og de ansatte er samvittighetsfulle og tilgjengelige på fritiden om det brenner (at de svarer på Mail innimellom). Når de strekker seg for arbeidsgiver, bør vi som arbeidsgiver strekke oss for dem. 

Anonymkode: 7af66...356

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett ville jeg tatt fri halv dag hvis jeg hadde hatt time kl 13. Ting kan jo løses enkelt ved å spørre arbeidsgiver. Går det ikke å ta halv dag måtte jeg jo forsøkt å få en ny time på helsestasjonen men det er ikke alltid det er enkelt hvis den timen innebærer sjekk hos lege samtidig.

Anonymkode: a0c4c...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lettere å dekke en hel vakt enn et par timer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke en spesiell overenskomst hos dere, det er helt vanlig med mulighet for velferdspermisjon for å følge barn til lege eller helsestasjon, delta i begravelse osv. 

Prøvde ikke være spesiell😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...