Gå til innhold

Får barnet ditt løpe inne?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Høres ut som noe som henger igjen fra en tid der barn skulle være pyntegjenstander i foreldrenes liv. Mitt barn får løpe og leke i sitt eget hjem, ja. Vi regulerer så klart aktivitets- og lyd- nivået når vi er på besøk hos andre, i butikken osv. 

Anonymkode: 56a8e...c51

Nei, det er fra en tid barn lærte oppdragelse og folkeskikk, slik at de vokste opp til å ha respekt og forståelse for omgivelsene sine og andre mennesker.

Anonymkode: 1b698...af0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det er fra en tid barn lærte oppdragelse og folkeskikk, slik at de vokste opp til å ha respekt og forståelse for omgivelsene sine og andre mennesker.

Anonymkode: 1b698...af0

Synes du den voksne generasjonen har respekt og forståelse? 😂 Steike, du skulle jobba i butikken der jeg jobber... 

Anonymkode: de46e...d0e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes du den voksne generasjonen har respekt og forståelse? 😂 Steike, du skulle jobba i butikken der jeg jobber... 

Og du skulle kanskje jobba i skolen..? 

Anonymkode: d3d75...023

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, løping gjør meg ingenting. Verre når de voksne hopper ned siste trinnet fra hemsen, så bildene mine tanker ned fra veggen..

Eller de som bodde i et meg som hadde et stort barn som konstant hoppet i gulvet. Vi snakker barneskolen og mange timer daglig. Den ungen endte opp med å bli tatt da foreldrene ikke kunne møte hens behov.

Er også barnløs, men barn må få være barn. Kan ikke kreve at de skal bli ute i parken til ungen stuper og spise take away akkurat 😂

Plater er lett å sette opp og isolerer godt.

Anonymkode: 7a9f4...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Og du skulle kanskje jobba i skolen..? 

Anonymkode: d3d75...023

De er barn, og har en lang vei å gå før de er voksne. Det er ikke sammenlignbart.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,mine har fått løpe inne, trampe i golvet når de var sinte, slamre litt med dører i ungdomårene og rope har de også gjort. Det er sånt man kan gjøre hjemme. Jeg gjør det også med jevne mellomrom;) 

Anonymkode: a43bf...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig skrev (1 time siden):

Hehe kaster inn en brannfakkel her nå jeg, men barnet mitt får drive med ballspill inne.. (!)

Slapp av, mine også! Men kun med myke baller, de har brekt så mange blomster at jeg fikk nok!!🤭

Anonymkode: a43bf...a69

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen over meg er tydeligvis syk og ikke i barnehagen. For nå driver han å løper og leker. Og jeg skal opp kl 5 for å dra på jobb 🙈

Anonymkode: 79f04...7c1

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som aldri lærte å gå før han var 10 år, kunne bare løpe og klatre frem til da… Fikk ikke lov å løpe inne, men kunne nesten ikke spikre han til veggen for å holde han i ro.

Bor i enebolig da, så ikke andre å ta hensyn til.

Anonymkode: da3ef...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får løpe inne, men ikke i trapper. Ingen hopping i sofaen, men vi har turnmatte og minitrampoline inne😎

(enebolig)

Anonymkode: 7b3cf...07f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fotballbane i stua da ungene var små. Sofaen var ene målet, døra ur til gangen andre. Far var keeper. Enebolig. Gikk en veggklokke og to lampetter. De ble gode i fotball da! :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vertikaldelt betyr at man deler bolig side om side, ikke oppå hverandre.

Anonymkode: 0e270...353

Er dere klar over hvordan det høres ut? 

Bor i vertikaldelt tomannsbolig og her var det leven fra kl 06 til 23 hver jævla dag med naboen og ungene som hoppet og løp så bilder datt ned fra veggen og gladd falt fra hylla. Måtte flytte bilder og reol for å verne om ting jeg bryr meg om, men lyden lot seg ikke stoppe. Fra ca 23 til ca 02 spilte naboen (neppe ungene) musikk hver jævla kveld/natt. Holdt på å bli gal. Er så lykkelig for at de har flytta. Nå har det flyttet inn en hyggelig ungkar som knapt gir lyd fra seg.

Ja, jeg har barn selv, men forrige naboen og ungene var et sant helvete. Venter på å lese innlegg fra deres neste uheldige naboer. 

Anonymkode: 52562...680

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppmelk skrev (19 timer siden):

Selvsagt, de er barn og det er hjemmet deres. 

Å da må man løpe inne? Skjønner nå hvorfor det er så store problemer med å få barn til å gå inne i bhg

Anonymkode: 7f792...fc9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barn som bor i blokk eller andre hus med naboer under/over/på siden er i dag i barnehage fra tidlig morgen til sein ettermiddag. De sover normalt fra klokken 18;19/20 og til tidlig morgen før de skal dras ut av huset på nytt. 
Småskolebarn på samme måte. Den som sitter hjemme og lytter etter og irriterer seg over at naboens barn beveger seg på gulvet den lille stunden ungene er våkne og hjemme har lite fornuftig å ta seg til, og trenger å finne seg en hobby utenfor eget hjem. 
Denne tråden er helt meningsløs, særlig dersom ts er så lett irritabel at hun ikke tåler at en knappenål detter på gulvet hos naboen. 

Anonymkode: 0a654...b45

Skjerp deg. Mulig di familie har det sånn , vi derimot er ikke hele dagen i bhg og folkeskikk lærer vi barna

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høres ut som noe som henger igjen fra en tid der barn skulle være pyntegjenstander i foreldrenes liv. Mitt barn får løpe og leke i sitt eget hjem, ja. Vi regulerer så klart aktivitets- og lyd- nivået når vi er på besøk hos andre, i butikken osv. 

Anonymkode: 56a8e...c51

Nei mine er ikke pyntegjenstander selv om de ikke får løpe inne, folkeskikk kalles set

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å løpe er ikke å oppføre seg som apekatter. Det er å oppføre seg som helt normale menneskebarn. 

I gamledager var det vanlig å undertrykke og tvinge barna til å oppføre seg på en usunn og unaturlig måte. Da var det sitte pent stille og være stille som var greien. I dag er vi heldigvis mer opplyst, og kan mer om barns psykologi og behov. 

Jeg fikk leke plenty som barn, og jeg lar også barna mine få leke. 

Anonymkode: a8f6a...da3

Mine får leke de, men løpe gjør vi yte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Innvandrere lar barna løle fritt, skriking, hyling i oppgangen osv.

Nytter ikke å si ifra, da er du rasist.

Anonymkode: 0ab3c...a04

Dette har du helt rett i. Svenskene som bor over meg lar barna løpe inne. De burde reise tilbake til der de kom fra.

Anonymkode: 6b22f...e1e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...