AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #61 Del Skrevet 4 timer siden Ja, nå løper de uansett ikke mye innendørs, men jeg forbyr ikke løping inne. Vi bor ikke rett over noen, så jeg tviler på at det plager så mange. Hadde vi bodd i leilighet med naboer rett under oss hadde jeg forsøkt å begrense det så mye som mulig. Anonymkode: 2810b...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #62 Del Skrevet 4 timer siden Jobber på barneskole, og ut fra svarene her skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å få barna til å GÅ i gangene, ikke løpe. Mine barn har ikke fått løpe inne, forøvrig, og vi bor i enebolig. Men barna er tydeligvis vant til å løpe når de skal bevege seg fra A til B, det bare er veldig upraktisk når det er mange barn på ett sted, alle vil løpe, og ingen husker at de bare skal gå før de plutselig smeller i et annet barn.... Anonymkode: 1aef0...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #63 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har en treåring og en femåring, og de løper begge to inne. De har gjerne en stund rett før legging hvor de løper av seg dagens siste energi, tror jeg. Vi bor i enebolig. Hadde vi bodd i type leilighet eller liknende, så hadde vi nok forsøkt å ta hensyn, men siden vi bor alene, så kan de bare løpe og være barn 😊 Anonymkode: 0dfee...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #64 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Å løpe er ikke å oppføre seg som apekatter. Det er å oppføre seg som helt normale menneskebarn. I gamledager var det vanlig å undertrykke og tvinge barna til å oppføre seg på en usunn og unaturlig måte. Da var det sitte pent stille og være stille som var greien. I dag er vi heldigvis mer opplyst, og kan mer om barns psykologi og behov. Jeg fikk leke plenty som barn, og jeg lar også barna mine få leke. Anonymkode: a8f6a...da3 Jeg fikk også leke mye, men jeg løp ikke rundt som en tulling. Oppførte meg derfor også bedre på skolen. Anonymkode: 1338e...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #65 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jobber på barneskole, og ut fra svarene her skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å få barna til å GÅ i gangene, ikke løpe. Mine barn har ikke fått løpe inne, forøvrig, og vi bor i enebolig. Men barna er tydeligvis vant til å løpe når de skal bevege seg fra A til B, det bare er veldig upraktisk når det er mange barn på ett sted, alle vil løpe, og ingen husker at de bare skal gå før de plutselig smeller i et annet barn.... Anonymkode: 1aef0...abf Jeg er egentlig ikke så glad i løping inne og forsøker å begrense det litt. Men i barnehagen har de null regler på det.. Så ikke skyld bare på foreldrene da 😄 Anonymkode: 2c2bd...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Del Skrevet 4 timer siden Da de var veldig små var jeg ikke så nøye på det, men fra 4-5 år var det en regel. Anonymkode: b3f7d...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #67 Del Skrevet 4 timer siden Ja, det får hun, hul løper over alt. Jeg tror aldri jeg har sett barnet mitt gå, usikker på om hun kan det😂😅 vi bor i enebolig, men har leietakere under oss. Vi er nøye på å presisere at det bor barn her når vi har visning da. Anonymkode: d16b2...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #68 Del Skrevet 3 timer siden Rart enkelte barn ikke lærer ute og inne lek. Selv vokste jeg opp med ingen løping inne, ikke klatring på ting inne. Noe vi og lærte unga her og når de var små. Vi så ofte når vi var hos folk. Våre barn fikk altid høre de var høflige og ikke klatret og rørte alt som stod på hyller. Mens andre var både høyt og lavt og plukket på ting Noe lek er ment for ute og inne er min tanke. Men virker som mange av dagens foreldre ikke tenker slik i det hele tatt. Ikke rart vi sliter i bhg med å lære ungene at de ikke ska løpe inne, inne stemme ikke klatre på hyller osv når de får lov til det hjemme. Anonymkode: 1518c...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #69 Del Skrevet 3 timer siden Når de løper rundt får jeg endelig nytt kaffekoppen min, så ja, de får løpe inne! Men litt mer seriøst, de er barn, barn løper og herjer, og det er like mye deres hjem som mitt. Barna er 1 og 5. Roping får de kun lov til når det ikke plager noen andre - det er snakk om å ta alminnelig hensyn til resten av familien. Så vidt jeg kan huske fikk ikke jeg løpe inne da jeg var barn. Barna mine får ta mye større «plass» i hjemmet enn jeg selv gjorde som liten. Anonymkode: 2440f...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #70 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de løper rundt får jeg endelig nytt kaffekoppen min, så ja, de får løpe inne! Men litt mer seriøst, de er barn, barn løper og herjer, og det er like mye deres hjem som mitt. Barna er 1 og 5. Roping får de kun lov til når det ikke plager noen andre - det er snakk om å ta alminnelig hensyn til resten av familien. Så vidt jeg kan huske fikk ikke jeg løpe inne da jeg var barn. Barna mine får ta mye større «plass» i hjemmet enn jeg selv gjorde som liten. Anonymkode: 2440f...e55 Og vi bor forresten i enebolig, så det er ingen andre å ta hensyn til mtp støy. Hadde vi bodd i leilighet hadde det vært andre regler (vel, egentlig ikke, «regelen» er å vise hensyn, men det hadde vært flere å ta hensyn til..) Anonymkode: 2440f...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #71 Del Skrevet 3 timer siden Mine barn får lov til å være barn, men de må også respektere og ta hensyn til andre rundt oss. Vi bor i rekkehus. Vi løper ikke inne, vi kan heller ikke skrike, men å lage lyd ifm lek er selvfølgelig lov. Anonymkode: bf6ae...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #72 Del Skrevet 3 timer siden Nei og heller ikke hoppe. Har selv bodd under barn som bråker og ikke tar hensyn. Så det lærer barna mine å gjøre. Selv om vi ikke har naboer de kan bråke for. Anonymkode: de1cf...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #73 Del Skrevet 2 timer siden Samme problem her. 3 åringen over meg i 3 etg løper mye inne. Lyden bærer godt i dårlig isolert blokk. Jeg var i kjelleren i går og hørte det til og med helt der nede Anonymkode: 79f04...7c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #74 Del Skrevet 47 minutter siden Nei, ikke i det hele tatt. Vi bor i enebolig. De får heller ikke lov til å skrike og rope utendørs. Anonymkode: db312...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #75 Del Skrevet 37 minutter siden De er barn, det er hjemmet deres, selvsagt får de det. Enebolig. Anonymkode: 34686...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå