Gå til innhold

Får barnet ditt løpe inne?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Nei trur ikke dem sprang så mye inne. Det er jo så glatt. Men vi bor i enebolig da. Kan ikke huske at dem bråka så mye. Kanskje når dem var på trampolinen at det kunne gå litt over stokk og styr at jeg sa de måtte roe ned litt. 

Anonymkode: c7fc5...047

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er naturlig for barn å løpe. Sier nå forskning, hva vet vel jeg.

Men ja, her får de løpe. Ikke frem og tilbake bare for å løpe. Men hvis vi skal race til et annet rom feks.

vi bor i borettslag, men først etasje.

Anonymkode: d3b43...26d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebolig, ungen er 2 år. Ja hun får herje inne, hu løper stort sett bare bortover gangen og tilbake, ser ikke problemet med at hun får bevege seg om det så er inne eller ute. 

Anonymkode: 38c16...51c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får barnet både hoppe, løpe, danse, kaste seg rundt og bruke hele kroppen også innendørs. Hvis det er før kl 07, så holder vi oss unna rett over soverommene til naboen. Ellers lar jeg barn være barn og setter ikke dustete begrensninger for mitt barn fordi naboen ikke tåler å ha naboer. Det er sunt å utfolde seg. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi bor i enebolig så er kun oss foreldrene som plages. Får ikke lov til å løpe hos andre med mindre de vi besøker har barn der løping er greit 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i enebolig på landet. Barna får løpe som de vil inne, og ikke bare det - de har huske, klatrevegg, trampoline og sklie innendørs også. I tillegg til 2 fulle trommesett, siden vi har korpsbarn. 

Deilig å ikke ha naboer helt innpå seg. 

Anonymkode: f3d88...610

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi bor i enebolig på landet. Barna får løpe som de vil inne, og ikke bare det - de har huske, klatrevegg, trampoline og sklie innendørs også. I tillegg til 2 fulle trommesett, siden vi har korpsbarn. 

Deilig å ikke ha naboer helt innpå seg. 

Anonymkode: f3d88...610

Jeg er misunnelig. Misunner dere ikke trommingen da XD

Anonymkode: bc296...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig merkelig og la barn løpe inne når man bor i blokk. Du kan jo håpe det flytter inn noen med barn over dem igjen. Jeg har ikke små barn selv lenger, men skjønner i tråden at « barn har blitt barn « de siste 10- 15 årene. Her bodde det mange barnefamilier og vi drev ikke og torturerte hverandre, men barna løp og skrek ute. Det fungerte fint . Vet ikke hva du skal gjøre ts, flytte? 

Anonymkode: 73173...347

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (28 minutter siden):

Selvfølgelig får barnet både hoppe, løpe, danse, kaste seg rundt og bruke hele kroppen også innendørs. Hvis det er før kl 07, så holder vi oss unna rett over soverommene til naboen. Ellers lar jeg barn være barn og setter ikke dustete begrensninger for mitt barn fordi naboen ikke tåler å ha naboer. Det er sunt å utfolde seg. 

Det er jo du som ikke tåler og ha nabo? Fikk du holde på sånn som barn selv? Og oppdra barnet og ta hensyn til andre er ikke begrensninger. De utfolder seg i barnehagen og utendørs. Har dere ingen regler der du bor? Her skal det være nattero  til 8 i alle rom. 

Anonymkode: 73173...347

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i blokk. Har et barn på 2,5 som får lov til å løpe og herje inne, men ikke f.eks. kaste eller dunke harde ting i gulvet. Det kryr av barnefamilier i denne blokka, vi har selv en treåring over oss, så vi veit jo at det kan høres ganske godt når et par barneføtter går som trommestikker mot gulvet. Men det er bare sånn det er her, og noe av det som gjør det veldig barnevennlig og fint å bo her med småbarn. Alle tåler at det er litt lyder fra unger de få timene de er våkne og hjemme. Det bor også mange eldre her, og alle vi snakker med syns bare det er koselig at det er masse barn her, og mimrer tilbake til da de selv bodde her med småbarn. 

Anonymkode: f3b71...4f1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jada, det får de. Godt isolert her. Jeg er oppvokst med at vi fikk løpe. 

Anonymkode: bc296...8f8

Man trenger ikke videreføre dårlig oppdragelse.

Anonymkode: 7e2bf...4cb

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får lov å løpe inne ja. Selvsagt, vil jeg si. Jeg bor ienebolig. Hadde nok vært litt mer nøye på på hvilke tidspunkt de fikk løpe, dersom jeg bodde i blokk eller horisontaldelt flermannsbolig. 

Anonymkode: e1e46...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i enebolig selv, men tror jeg hadde hatt omtrent samme regler uansett boligtype. Å hindre et barnehagebarn i å løpe når de blir ivrige er en umulighet vil jeg si. Barn har aldri fått lov til å behandle huset vårt som en lekepark, ønsker sånn passelig rolig lek inne. Men, noe løping blir det på de minste.

Har og forekommet noe gjemsel og NERF-lek inne på barneskolealder som bråker. Men skal ikke løpes bare for å løpes nei, da blir de sendt ut for å leke. Hvert fall ikke tramping, det har jeg lav toleranse for. Inne har det gått mest i rolig lek som spill, dukker, tegning, lego, togbane, biler/hotwheels osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk løpe fritt inne da jeg var barn. Men så vokste jeg opp i enebolig, så det plaget ingen andre enn familien. Og så lenge jeg ikke var ukoordinert og reiv ned ting, så var det helt greit.

Men jeg synes det er temmelig selvsentrert av dere foreldre som kjører fri utfoldelse for barna, når man bor i blokk. Joda, litt løping over gulvet i blant på dagtid, må man tåle i en blokk. Men man har faktisk et ansvar for å holde det levelig for resten av blokka også. Barna deres er universets sentrum med fripass for alt. 

Anonymkode: 6601d...87e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som løper innendørs viser til foreldrenes manglende evne til å oppdra til normal folkeskikk.. roping og løping er ute aktivitet. Barn under 2,5?år må få løpe selvsagt, de er for små til å forstå desutten begrenset hvor mye bråk det blir av det å..

Anonymkode: c3e6f...e70

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kleppmelk skrev (44 minutter siden):

Selvsagt, de er barn og det er hjemmet deres. 

Samme her. Vil at barn skal få være barn. Vi fikk heller ikke lov til sånt, men jeg ønsker at mine barn skal få en annen oppvekst. De må bruke innestemme og får ikke lov til å ta helt av så ting kan bli ødelagt, men de får lov til å lage støy. Vi bor i enebolig, så det går ikke ut over andre enn oss selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i enebolig, og svaret er vel at det er situasjonsavhengig.

Løpe bare for å løpe-  nei. Løpe fordi de kjører om kapp i lek eller har det supertravelt med å komme seg på rommet for å leke- ja, til en viss grad. 

Har en femåring, en treåring og en på vei, og barna oppfordres til å gå inne både hjemme og i barnehagen og. Er det sykt dårlig vær over tid slik at de ikke holder ut lenge nok ute har vi voksne treningsrom i kjelleren som kan ryddes til å bli et herjerom med matter og ribbevegg etc, for å få ut litt energi.

Anonymkode: ffe2e...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna mine får løpe inne. 

Barn trenger å bevege seg. Man skal ikke oppdra barn til å være stillesittende inaktive klumper. Det er ikke bra for folkehelsen. Tvert imot bør man oppfordre til aktivitet. Og man kan ikke være ute hele dagen heller. Så ja, da får ungene utfolde seg inne. 

Du kan etterisolere taket ditt opp mot naboene, for å hjelpe mot støyen. Bor du i borettslag kan du kontakte styret og se om de har stønader for dette. Det hadde de i mitt tidligere borettslag. 

Om man ikke tåler normal barneoppførsel, så får man heller flytte et sted hvor man ikke har barn rett over seg. Og dette syntes jeg faktisk da jeg var barnløs i blokk selv, og hørte naboungene veldig godt. 

Anonymkode: a8f6a...da3

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lov å løpe, men vi bor helt for oss selv, og har et gammelt hus hvor man kan løpe i ring gjennom huset. De løp mest i 3-4-5 års alderen, nå er det ikke så mye lenger. For meg det et ikke-problem, så lenge ikke de ødelegger ting på veien, eller løper ned andre. 

Anonymkode: 2f50e...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...