Gå til innhold

Dårligere hygiene av rus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dårligere hygiene en konsekvens av rusbruk over en lengre periode?

Jeg har over lengre tid jevnlig brukt ulike rusmidler, høsten har det stort sett vært kokain (gjerne i kombinasjon med alkohol de siste måneden), og xanax.

(Trenger ingen som forteller meg dette er farlig, at jeg bør slutte osv.. er helt klart et problem jeg og legen min jobber med saken om å gjøre)

Men føler jeg har blitt så ekkel. jeg er blitt så klam, svetter mer, klamme hender. konstant klam nedentil, men heldigvis ikke så mye lukt, lukter klamt. Men finner jo dette usexy og ekkelt, så har jo sluttet bli med noen hjem fra byen feks i frykt for hva de vil tenkte osV

andre som har hatt rusbruk over tid, evt helsepersonell med kunnskap om dette, vil gjerne høre fra dere først og fremst

Anonymkode: 66643...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er greit å ikke ta med noen hjem fra byen når du ikke er i en posisjon hvor du oppriktig vil ha så god dømmekraft som du vil når du har kommet ut av rusen. Å ta med noen som ikke bruker rus, er å be med dem inn i noe vondt. Om du tar med noen i rus  er det å invitere inn hindring fra å bli ren.

Så prøv å hold deg singel og cølebat til du har fått mer kontroll. Det kommer en dag du kan møte noen og har det bedre.

Anonymkode: f629c...650

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker det er greit å ikke ta med noen hjem fra byen når du ikke er i en posisjon hvor du oppriktig vil ha så god dømmekraft som du vil når du har kommet ut av rusen. Å ta med noen som ikke bruker rus, er å be med dem inn i noe vondt. Om du tar med noen i rus  er det å invitere inn hindring fra å bli ren.

Så prøv å hold deg singel og cølebat til du har fått mer kontroll. Det kommer en dag du kan møte noen og har det bedre.

Anonymkode: f629c...650

Her var jo ikke poenget at jeg ikke kan ta med noen hjem fra byen..

Tror de fleste andre med et problem bak fasaden er veldig tydelige på å skille dét livet fra ditt «vanlige» liv.

Holder rusen langt vekke fra både familie og venner, og alkohol og rusen «nytes» alene uten å invitere andre inn på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkoholtrådene vs uføretrådene 

uføretrådene leder fortsatt på poeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ts så mye uhøflige svar??

TS, jeg har liten erfaring med dette. Men jeg husker eksen min ble slik du beskriver. Anbefaler deg å heller spørre på freakforum, der er det mange som kan svare bedre enn her. Både brukere og helsepersonell 🤍

Anonymkode: 025fb...c51

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svetter mye mer når man bruker kokain og amfetamin, i kombinasjon med ikke nok væskeinntak.

Dette er jo velkjent.

Anonymkode: 9b69a...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du har ikke dårligere hygiene, som at du har sluttet å dusje så ofte eller bruker skitne klær?

Jeg har jo vært litt bortpå kokain selv, men er mest alkohol jeg har slitt med i en periode (edru nå ☺️).

Jeg merket at ved mye og langvarig alkoholbruk så svettet jeg mer og lettere, spesielt dagen derpå. Jeg har alltid vært litt en "svetter", altså på trening eller når det er varmt ute osv også, men dra jeg misbrukte alkohol så ble jeg svettere enn vanlig bare på en normal dag, klam mellom beina og svett i tinningen osv.

Anonymkode: 5d375...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forgifter kroppen din med stimulanter, og det svarer den på med økt perspirasjon. Det er helt vanlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dårligere hygiene en konsekvens av rusbruk over en lengre periode?

Jeg har over lengre tid jevnlig brukt ulike rusmidler, høsten har det stort sett vært kokain (gjerne i kombinasjon med alkohol de siste måneden), og xanax.

(Trenger ingen som forteller meg dette er farlig, at jeg bør slutte osv.. er helt klart et problem jeg og legen min jobber med saken om å gjøre)

Men føler jeg har blitt så ekkel. jeg er blitt så klam, svetter mer, klamme hender. konstant klam nedentil, men heldigvis ikke så mye lukt, lukter klamt. Men finner jo dette usexy og ekkelt, så har jo sluttet bli med noen hjem fra byen feks i frykt for hva de vil tenkte osV

andre som har hatt rusbruk over tid, evt helsepersonell med kunnskap om dette, vil gjerne høre fra dere først og fremst

Det er helt normalt å svette mer ved inntak av sentralstimulerende. Jeg merket dette både ved kokain, amfetamin og mdma. Men da dusjet jeg mer også, så vil ikke si at hygienen generelt ble dårligere. Hvis du inviterer noen hjem fra byen er det jo bare å dusje sammen før dere legger dere

Anonymkode: a4755...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men du har ikke dårligere hygiene, som at du har sluttet å dusje så ofte eller bruker skitne klær?

Jeg har jo vært litt bortpå kokain selv, men er mest alkohol jeg har slitt med i en periode (edru nå ☺️).

Jeg merket at ved mye og langvarig alkoholbruk så svettet jeg mer og lettere, spesielt dagen derpå. Jeg har alltid vært litt en "svetter", altså på trening eller når det er varmt ute osv også, men dra jeg misbrukte alkohol så ble jeg svettere enn vanlig bare på en normal dag, klam mellom beina og svett i tinningen osv.

Anonymkode: 5d375...c9f

Godt å høre du er edru nå!

Ja det gir jo absolutt mening, bruken øker jo gjerne i dårligere perioder i livet.. og da faller jo vanlige hygienerutiner dessverre fra.. gjør jo sitt beste for å opprett holde hygiene rutiner når man er på bunn i livet, men mye viktig blir jo vesentlig tyngre! rusen nummen jo skyldfølelsen man sitter med, men så ekkel man føler seg når man ikke klarer gjøre disse «vanlige» tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo understreke at poenget her ikke handler om å ta med seg noen hjem fra byen..

Har jo generell god hyigene. Er Vel kjent med økt klamhet/svetting ved inntak, men økende fra hva jeg er vandt med og om det kunne være spesiell årsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjer. Både kokain og alkohol virker inn på hjerte og temperaturregulering i kroppen. Og hud generelt. 

Ikke vanskelig å kjenne igjen en rusmisbruker når man vet hva se etter. 

Anonymkode: 31fba...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dritten skal jo ut igjen. Synes svetten min lukter weed til og med.

Anonymkode: 86cc7...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...