Gå til innhold

Betale skatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hvor mye skatt jeg skal betale.  Tjener ca 500.000 men jobber litt ekstra så ca 600.000 . Skal jeg ta utgangspunkt i det eller skal jeg ta med feriepenger også? 
skatt er vanskelig . 

Anonymkode: 2f250...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg prøver å finne ut hvor mye skatt jeg skal betale.  Tjener ca 500.000 men jobber litt ekstra så ca 600.000 . Skal jeg ta utgangspunkt i det eller skal jeg ta med feriepenger også? 
skatt er vanskelig . 

Skatt er lett. Gå på Skatteetaten.no logg inn med bankid, og sett opp dine tall så regner skattekalkulatoren ut hva du skal betale i skatt. 

Anonymkode: 445a3...8ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

skatt er vanskelig . 

jeg mener det er utenom feriepenger. 

Men hovedarbeidsgiver benytter du tabellkort, de andre arbeidsgivere betaler du i prosent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inntekt skal med, også feriepenger.

Anonymkode: 5560b...71a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du har tjent ca 600 + feriepenger. Den summen legger du inn i skattekalkulatoren så finner du ut hvor mye man må skatte av et slikt beløp. Er egentlig veldig enkelt.

Anonymkode: 94258...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriepenger er like mye inntekt som timelønn eller fastlønn. Hvis du feks fikk utbetalt kr 60 000 i juli i feriepenger, er dette inntekt som skal med i beregningsgrunnlaget ditt for i år.

Anonymkode: de5fe...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...