AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Tenker at det hadde vært fint og avslappende nå i desember. Stress å gå i butikken. Anonymkode: 45dbf...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Del Skrevet 18. november 2024 Nesten fire hundre for noen få flasker er mye syns jeg. Anonymkode: 45dbf...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 Fordi de ikke baker prisen inn i produktet. Frakt er jo ikke gratis, det er jo bare et salgstriks at slike kostnader settes lavt, og heller bakes inn andre steder. Og slik holder ikke polet på. Anonymkode: 268fc...51f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Del Skrevet 18. november 2024 Fordi absolutt alt staten tar i er dyrt, dårlig og ineffektivt. Anonymkode: a3825...671 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 Trikset er å bo langt nok unna pol. Her jeg bor får vi gratis frakt fra polet pga avstand Anonymkode: 85f9e...af5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg syns det er rart de faktisk har lov å ta betalt for frakt? Er kanskje de som bor x antall mil unna polet som får gratis frakt? Der hvor staten har monopol (som feks på vin og sprit) skal de jo tilby dette til alle innbyggere (over 18/20)… Anonymkode: 018cd...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er rart de faktisk har lov å ta betalt for frakt? Er kanskje de som bor x antall mil unna polet som får gratis frakt? Der hvor staten har monopol (som feks på vin og sprit) skal de jo tilby dette til alle innbyggere (over 18/20)… Anonymkode: 018cd...b5e Ja, tenk at man må betale for en tjeneste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #8 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er rart de faktisk har lov å ta betalt for frakt? Er kanskje de som bor x antall mil unna polet som får gratis frakt? Der hvor staten har monopol (som feks på vin og sprit) skal de jo tilby dette til alle innbyggere (over 18/20)… Anonymkode: 018cd...b5e Eh hæ? Anonymkode: 8c65c...36a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #9 Del Skrevet 18. november 2024 Fordi polet ikkje sponsar frakt for å få deg til å handle meir- slik dei fleste andre butikkar gjer. Fordi flasker er tunge og er av glass, og krev spesiell emballasje. Anonymkode: 3e781...e02 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. november 2024 #10 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker at det hadde vært fint og avslappende nå i desember. Stress å gå i butikken. Anonymkode: 45dbf...484 Vinmonopolet har ikke lov til å subsidiere kostnader fra inntekter. Siden vinmonopolet er pliktig til å bruke kostmodell for prissetting, må alle kostkomponeter med. En interesant konsekvens av dette, er at det er en kostkalkyle med i forhold om Vinmonopolet skal etablere ett utsalgssted, eller basere seg på postsending; Grunnen til at du kan få Vinmonopolets produkter postsendt, er at Vinmonopolet er forpliktet til å være tilgjengelig for borgerene. Utfordringen med hjemsending, er at du skal identifiseres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 18. november 2024 #11 Del Skrevet 18. november 2024 noen får gratis frakt. avstand og kommune uten pol. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #12 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi polet ikkje sponsar frakt for å få deg til å handle meir- slik dei fleste andre butikkar gjer. Fordi flasker er tunge og er av glass, og krev spesiell emballasje. Anonymkode: 3e781...e02 Komisk innlegg, all den tid Vinmonopolet er den kanskje eneste bedriften i landet som gjør nettopp dette. Du er rett og slett ufattelig kunnskapsløs Anonymkode: a3825...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #13 Del Skrevet 18. november 2024 Det mest behagelige, hvis en bor slik til og ikke vil surre rundt på polet og lete etter drikkevarene i hyllene (og akkurat det kan noen ganger være et styr) for deretter å stå i kø ved kassa: Bestill og betal online, med henting i butikken. Gå inn, ta tak i nærmeste ansatte, oppgi hentekoden, motta og bær kassen(e) rett ut i bilen. Da bruker du maks fem min i butikken. Anonymkode: 9e4dc...3c3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. november 2024 #14 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Komisk innlegg, all den tid Vinmonopolet er den kanskje eneste bedriften i landet som gjør nettopp dette. Du er rett og slett ufattelig kunnskapsløs Anonymkode: a3825...671 Må innrømme at jeg aldri har fått opp popup-melding når jeg legger varer i den elektroniske handlekurven «handle for kun 435kr til og få gratis frakt». Sjeldent å se 3for2-tilbud og «kjøp for 899 og få en gratis flaske vin» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #15 Del Skrevet 18. november 2024 newman01 skrev (44 minutter siden): Må innrømme at jeg aldri har fått opp popup-melding når jeg legger varer i den elektroniske handlekurven «handle for kun 435kr til og få gratis frakt». Sjeldent å se 3for2-tilbud og «kjøp for 899 og få en gratis flaske vin» Du fikk ikke med deg følgende sitat fra Vinmonopolets hjemmesider? "Hvis du bor i en kommune uten Vinmonopol eller det er mer enn 30 km til nærmeste butikk, dekker vi fraktkostnaden." Andre butikker tar seg greit betalt for frakt, sist jeg sjekket. Jeg bestilte to småting i går som koster kr 89, tviler på at det er veldig langt unna reell fraktpris. At jeg hadde fått gratis frakt ved å "handle for over kr 1 500,-" eller lignende betyr i mange tilfeller at kundene handler noe de ellers ikke hadde handlet, og nettbutikken bruker da "gratis frakt" som et lokkemiddel for å få kunden til å handle mer. Det betyr jo ikke at frakt er subsidiert. Anonymkode: a3825...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #16 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er det rart? Anonymkode: 76ec5...54b Fordi staten har MONOPOL på varene, og derfor SKAL sørge for at de som ønsker å kjøpe, skal ha varene tilgjengelig. Anonymkode: 018cd...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #17 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jo det betyr akkurat det Anonymkode: 76ec5...54b Når du får gratis frakt først etter å ha handlet for et visst beløp, så er det jo ikke subisidiering, det er en pakkeløsning du får tilbud om dersom du handler over et bestemt beløp. Hvis du får et valgfritt slips forutsatt at du kjøper en ny dress, så har ikke butikken "subsidiert" slipset. Subsidiering er at du tar på deg en kostnad uten å få noe tilbake. Lær deg ordet før du babler i vei. Anonymkode: a3825...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #18 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 8.49): Komisk innlegg, all den tid Vinmonopolet er den kanskje eneste bedriften i landet som gjør nettopp dette. Du er rett og slett ufattelig kunnskapsløs Anonymkode: a3825...671 Lol. Spørs hvem som er kunnskapsløs her, han du svarer til, eller deg. Vel jeg setter nå en knapp på at det er deg Uansett vinner du i kategorien komisk. Anonymkode: 0971a...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #19 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du får gratis frakt først etter å ha handlet for et visst beløp, så er det jo ikke subisidiering, det er en pakkeløsning du får tilbud om dersom du handler over et bestemt beløp. Hvis du får et valgfritt slips forutsatt at du kjøper en ny dress, så har ikke butikken "subsidiert" slipset. Subsidiering er at du tar på deg en kostnad uten å få noe tilbake. Lær deg ordet før du babler i vei. Anonymkode: a3825...671 Subsidiert betyr direkte eller inndirekte støtte. Handler man for så og så mye og får gratis frakt så subsidierer bedriften frakten fra prisen av varen. Livets harde skole er en fin skole, men den dekker dessverre ukke akkurat faget samfunnsøkonomi eller bare det å være normalt opplyst. Anonymkode: 0971a...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #20 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Subsidiert betyr direkte eller inndirekte støtte. Handler man for så og så mye og får gratis frakt så subsidierer bedriften frakten fra prisen av varen. Livets harde skole er en fin skole, men den dekker dessverre ukke akkurat faget samfunnsøkonomi eller bare det å være normalt opplyst. Anonymkode: 0971a...2f8 Så hvis du får med et slips dersom du kjøper en ny dress, så subsidierer butikken slipset, mener du? Jeg kan garantere deg at jeg har en betydelig lengre og bedre utdanning enn deg, og scorer høyere i både IQ-tester, kunnskapstester, lynsjakk, og absolutt alle former for fysiske prøvelser, også. Anonymkode: a3825...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå