AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:09 #1 Del Skrevet søndag kl 22:09 Sånne tyggebein med kylling rullet rundt -er det mye kalorier i sånne? Og hva med de "tannbørstene" fra Pedigree (dentastix). Vår hun har rast opp i vekt etter kastrering. Han går på for for overvektige hunder. Får 2-3 turer hver dag. Allikevel øker vekten synlig.. Er tyggebiena han får synderen her? Finnes det gode alternativer han ikke går opp i vekt på? Anonymkode: 3c95b...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Noen som vet Anonymkode: 3c95b...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Har du lest på pakka? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Som den over meg allerede har skrevet - les på pakka. Dentastix er søppel, det kan du bare slutte å gi. Masse kalorier har det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Meowmere skrev (47 minutter siden): Har du lest på pakka? Trenger ikke være spydig. Jeg er ikke så god på å vite hva som er mye/lite kalorier for en hund... Tenkte noen kunne dele sin egen kunnskap -istedenfor å tråkke ned på en som stiller spørsmål. Anonymkode: 3c95b...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Kjøp heller kaninører eller lammeører e.l til tygg, det er naturlig og mye bedre generelt. Funker som tannbørste også pga hårene. Produkter fra pedigree osv er ofte stappet med masse unødvendige ting. Tasseladden.no har mye bra naturlige produkter, jeg kjøper derfra ofte. Prøv også litt alternativ mosjon som ikke bare er trening, for eksempel å få hunden til å løpe etter en leke, dra lek osv i 10-30 minutter, det er ikke bare bra for å gå ned i vekt, men også gøy! Anonymkode: eab5c...ae0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg unngår råhudtygg som pesten, de er ofte laget på fabrikker i India hvor de behandles med masse syntetiske kjemikalier før de havner i Norge som biprodukt. Setter seg lett i halsen gjør de også. Dentastix er fastfood for hunder. Kaninører, lammeører og kuører er generelt sett mindre fete og er mest bare hud. Griseører er vesentlig mer oljete så vil tro de er ganske energirike. Okse- og lammestruper er også ren protein, men de spises opp på sekunder i forhold til andre typer tygg. Hundetygg laget av tørrfisk er genialt og lavt på fett og høyt på protein, men til gjengjeld lukter huset fiskebruk. Ellers har oksepeniser litt fett i seg, men hundene bruker ofte mer tid og innsats på de. Samme med grisehaler, griselabber og også tørkede vomstriper. Men nei, vanlige råhudtygg inneholder nok ikke spesielt mye kalorier. Det skal ganske mye mosjon til før det utgjør en vesentlig forskjell i kaloribehov, så jeg ville ha vurdert å snakke med veterinær om det er mulig å finne et enda mer kalorifattig fôr. Anonymkode: dccd9...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå